Voinko kieltää tk-lääkäriä katsomasta efficasta mun mtt-tietojani?
Ja jos se ei tottele, mihin valitetaan ja laitetaan maksamaan lekuri, joka tietojani kielloistani huolimatta urkkii?
Kommentit (14)
Järjestelmän maksajilla on oikeus käyttää tietoja.
asioin ainoastaan päivystyksessä, päästän tilanteen niin pahaksi ettei entinen lääkitys enää edes auttaisi.
Ja tasan mulla on oikeus kieltää tietojeni käyttäminen.
vaikka sijaitseekin sairaalan tiloissa.
mutta annan vittuillessanikin lääkkeettömyyden takia oireiden mennä niin pahaksi, että pakko asioida tk-päivystyksessä kun on sekaisin kuin seinäkello.
Ja työllistän lisäksi vielä poliisia ja sairaankuljetusta, koska se on ainoa konsti saada mut sinne hoitoon.
Ja kun on nuppi vitun sekaisin, ei paljoa kiinnosta vaikka lekuri näkis yo-todistukseni tai peruskoulun matikannumerot jostain tiedostosta.
Korjatkaa joku jos olen väärässä, mutta eikös lääkärit aina tarvii suostumuksen, että voi nähdä muiden kuin itsensä kirjoittamat historiatiedot? Ainakin yksityisillä lääkäriasemilla aina kysytään allekirjoitus suostumuslappuun, että saako lääkärit nähdä toisten lääkäreiden kirjoittamat tiedot ja muistelen vastaavan lapun allekirjoittaneeni myös tk:ssa.
tietojeni katsomiseen ellei siellä jo sellainen ole.
Risikko(KOK) sai sen mitä halusi että ollaan kuin karjalauma samassa junassa korvamerkinnällä, numeron kun laittaa niin tiedot lävähtää ruudulle.
Kyllä ne näkee sun kaikki käynnit siellä TK:ssa ja yksityisellä kun ei ole salalssapitovelvollisuutta enää muilla kuin papeilla.
Ja jos erikseen kiellän, lähtee tohtori käräjille kun urkkii mun tietoja ja mulle tippuu rahaa tilille.
tk-lääkärillä ei ole mitään syytä katsoa psykiatrini lausuntoja jos asioin arvauskeskuksessa jalkavaivani kanssa.
eli jos olet asiasi hoitanut tk:n mtt:ssä (tai työterveyshuollossa) niin tk-lääkärillä ei pitäisi olla mahdollista katsoa ko. tietoja
tänään juuri uutisoitiin tuomitusta lääkäristä, joka oli toimittanut tietoja ilman asiakkaan suostumusta. Ainakin itse luotan ennemmin oikeuden ymmärrykseen laista. Jos tk ei tiedä oikeuksia, tietosuojavaltuutettu neuvoo, kun kertoo, että opastukselle on tarvetta. Sitä varten tietosuojavaltuutettu on palkattu. Kun on viranomaisista kyse, oikeusasiamieskin voi ottaa kantaa, jos viranomainen on toiminut väärin.
Meillä sairaalassa psyk-lehdet on suljettu siten, että suoraan klikkaamalla normitapaan sinne ei pääse vaan kone varmistaa, haluatko todella tiedot avata ja sitten vasta sinne pääsee.
Et kerro, minkä vuoksi et halua oman lääkärisi tietoja mtt-puolelta tietävän. Sinun hoitoasi ainakin tietojen puuttuminen voi heikentää, jopa saattaa sinut vaaraan (esim. sinulle tk:sta aloitetaan lääkitys, joka ei sovi mtt:stä saadun psyykelääkityksen kanssa, reseptin uusimisen ongelmat jne.). Vaan itsepään päätät. Potilaalla on oikeutensa.
ja uusin jatkossa reseptini tk:ssa. tk-lääkärin harkintaan jää, kirjoittaako se mulle kokonaan uutta lääkettä vai uusiiko suosiolla vanhan, psykiatrin alunperin määräämän lääkkeen reseptin.
Jos ei uusi, sit olen ilman lääkettä ja sillä selvä.
ja haluat sitä jatkaa, niin annat luvan katsoa/tilata entiset lääkitystietosi ja sillä selvä:)