Mikä teitä pohjoisen asukkeja vaivaa?
Muutama fakta näistä ajojutuista:
- Missään muualla Suomessa ei ole yhtä paljon liikennettä kuin pk-seudulla. Sori vaan, mutta te jotka väitätte "on täällä pohjoisessakin kaupunkien keskustassa ruuhkaa" niin ei ne ole mitään verrattuna Helsingin ruuhkiin.
- Kukaan ei varmasti ajanut "120 lasissa" tuolla tänään. Ensinnäkin nopeusrajoitukset kehillä ovat korkeintaan 100km/h, ja eiköhän siellä ajeltu max. 60km/h.
- Lumimassat ovat ongelma, koska täällä ei ole hehtaareittain peltoa, johon sitä lunta voisi aurata. Lumi tukkii kaikki tiet, ei ole tilaa mihin sitä viedä. Tämä jumittaa liikennettä ja hidastaa kaikkea kulkemista.
- Suuri osa pk-seudulla asuvista on muuttanut muualta. Kyllä, myös sieltä pohjoisesta. Suuri osa kehäteitä ajavista on muualta kuin Helsinki-Espoo-Vantaa-akselilta. Joku Vihdistä tuleva asuu aivan yhtä landella kuin sinä siellä Juupajoella.
En minäkään pohdiskele ja päivittele, että voi kamala kun ne oululaiset eivät osaa ajaa tai tehdä sitä tai tätä. Ei minua kiinnosta. Mikä tässä oikein teitä nyppii? Pitäisikö kaikkien muuttaa maalle, jotta te olisitte tyytyväisiä?
Kommentit (5)
Stadi vastaan Lande tai Bönde, kuten Stadin kingit ilmaisee Suomen maaseudusta.
Vastakkain asettelua riittää niin presidentin vaaleista/politiikasta, urheiluun, autoiluun, koulutukseen, ammattiin ym ym.
Viimeaikoina olen lueskellut tältäkin palstalta että vain fiksut ja koulutetut (kaupunkilaiset) äänestävät Haavistoa ja juntit kouluttamattomat maalaiset Niinistöä.
Ei sillä, ettei Haavistokin ole saanut rapaa niskaan oikein kunnolla.
Niin ei sitten ihme, että joku yksittäinen provosoituu ja alkaa paukuttaa suuta, kun Stadissa paukkuu kolareita.
Tosin kuskithan olivat todennäköisesti lähtöisin ympäri Suomea, kun Lahdentietä pohjoiseen (jos kuvista oikein ymmärsin) oli tuo kolari ja vielä perjantai.
Mutta olihan tuo aika monelta tosi hölmösti ajettu, seisotaan jarrulla ja ei osata väistää penkkaan.
Pysykää siellä tsadissa vaan älkääkä tulko pillaamaan meiän elämää kaupunkilaisten kiireydellä, pöyhkeydellä, ilottomuudella, leuhkuudella ja kädettömyydellä.
Me lähetettään täältä kyllä kaikki epäkäytännöllisimmät teoreetikot teiän kavereiksi sinne (toivottavasti pysyvästi).
Pitäisikö kaikkien muuttaa maalle, jotta te olisitte tyytyväisiä?
Olen asunut maalla ja Helsingissä, mutta eipä vielä ole tullut eteen tilannetta, että lunta aurattaisiin pellolle!
Mutta olin siellä liikenteessä tänään ja nopeus letkalla oli 120 km/h vielä varttia ennen kolareja. Se nopeusrajoitus kun ei ihmeemmin kaasujalkaa kevennä. Eikä kehä I tai III:lla mitään lumikasoja ole liikennettä estämässä, tai ei ollut ainakaan vielä tänä aamuna.
Ajotaito/maalaiset vastaan kaupunkilaiset keskusteluun osallistunut tätä ennen. Koska minusta turhempaa kinastelua ei voi olla!!!
Joku, ilmeisesti aina samat ihmiset, alottaa provon johon NIIN moni lähtee mukaan. Siinähän te sitten keskenänne lietsotte samoja keskusteluja taas seuraavalle kerralle.
Terkut: Oikeasti Lapista, jopa Oulun yläpuolelta.
mennä toisesta korvasta ulos ja toisesta sisään.