Ahistaa tuttava perheen huostaanottotapaus
Ahistavaa lähinnä siksi että perhe itse ja ympäröivät sukulaiset eivät näe lapsessa mitään vikaa ja ovat täysin sitä mieltä että huostaanotto on suuri vääryys. Itse kuitenkin ajattelin jo reilut 5 viisi vuotta sitten että tämän lapsen elämä ei kyllä mene oikeaan suuntaan. Rajaton, lellitty, valehteleva ja väkivaltainen lapsi, jossa vanhemmat eivät näe mitään vikaa. Ja auta armias jos satut sanomaan, että josko sille huostaanotolle olisi ollut ihan perusteet. Semmoisen naarasleijonan saa niskaansa, että en yhtään ihmettele että sukset on ristissä sosiaalitoimen ja koulun kanssa ja asianajaja tarvitaan hoitamaan tapausta.
Tajuaisivat että lasta yritetään vaan auttaa...
Kommentit (10)
jos perhe OK, olisi luullut muiden tukitoimien olevan tehokkaampia. Nythän lapsi pääsee varsinaiseen huligaaniakatemiaan johonkin perhe- tai nuorisokotiin, jossa joukko samanlaisia orastavia psykopaatteja yhdessä keksii kivoja kepposia.
nuo mainitsemasi asiat ole mitään huostaanoton perusteita.
Jos ei perhe näe mitään vikaa tai koe olevansa avun tarpeessa? Ei taida olla kovin tehokasta silloin...
lapset ovat sairautensa vuoksi liikuntatunneilla hyvin huonoja. Eivät jaksa. Kavereita ei oikein ole. Niiden äidillä myös tämä perinnöllinen sairaus ja on töidensä jälkeen aina ihan poikki.
Lapset huostaanotetaan. Syy: tulee liian kalliiksi tukea perhettä muin toimin. Huostaanotto halvin.
Törkeetä!
Kaikki mahdollinen tuki on kokeiltu kattavasti (esim. tukiperhe, terapiat, tukihenkilö, kotiapu, kotikoulu, jne.)
kannata uskoa kaikkea, mitä se kaveri kertoo. Taustalla voi olla ja todennäköisesti onkin syitä, joista viranomaiset eivät tietenkään voi kertoa, eikä asianomainen halua puhua. On helpompi syyttää viranomaisia ja sairautta.
nuo mainitsemasi asiat ole mitään huostaanoton perusteita.
Mutta luulen myös että asiasta kerrotaan vain heidän puoli ja suurin osa jätetään pois jutuista. Tosi harmi että tilanne on tuo, mutta kyllähän sen kaikki näki mihin se tilanne johtaa lopulta. Tuskin monikaan loppujen lopuksi yllättyi huostaanotosta.
eikä lepsuus ole ongelma, niin ei lasta huostaanoteta. Kyllä vanhemmissa täytyy olla selkeä vika, jos lapsi huostaanotetaan vastoin vanhempien tahtoa. Ei riitä, että lapsi väkivaltainen tms.
Eli vanhemmat ovat itse halunneet sitä sijoitusta kodin ulkopuolelle joko itsensä tai lapsensa takia. Usein uusperheissä nykyisin nuorelle etsitään lastenkotipaikka, jossa voidaan aloittaa puhtaalta pöydältä uuden kumppanin kanssa.
:/