Voiko 7-vuotias olla kesälomalla 15-vuotiaan siskon kanssa?
Kommentit (14)
Ainostaan siinä tapauksessa jos 15-v on joku narkkaripelle tai vammainen niin ei. Normaali 15-v pärjää hyvin pikkusisaruksen kanssa vaikka tämä olisi leikki-ikäinenkin ja nyt sentään koululaisesta kyse.
Toki jos nuorempi on joku vammainen niin sitten ei.
Oikein hyvin vominun mielestäni ja niinkuin kakkonen tuossa jo ehdotti. Tuosta nuorimman kaitsemisesta voi maksaa pikku palkkaa isommalle.
Minusta tuo on kiva kesäduuni ja mainio keino hankkia omaa rahaa 15 vuotiaalle. Sehän myös kasvattaa samalla molempia lapsia omatoimisuuteen.
Että meneekö 15veen kesälomasta 4 viikkoa siihen, että pitää vahtia päivät pikkusisarusta vai onko kyse satunnaisista vahtimispäivistä.
Jos mä olisin se 15v niin en varmaan haluaisi montaa viikkoa lomasta "tuhlata" lastenvahtihommiin. Olisi kivempi olla omien kaverien kanssa.
Ainut vaan, että se 15v. ei välttämättä kauheasti innostu asiasta, jos olisi halua hengata omien kavereiden kanssa, löhötä rannalla yms.
Saatat joutua käyttämään juurikin porkkanaa eli isompi saa jotakin mieluista tästä hyvästä. Etkä mielestäni voi sälyttää koko kesää isosiskon harteille.. myös hänellä on oikeus lomaa. Osalle kesästä isovanhemmat ja teidän vanhempien omat lomat!!
Meidän 15 vuotias tekisi mielellään 4 viikkoa töitä, jos kerran 7 vuotiaan siskon/veljen hoidosta saisi vielä rahaakin.
Itse olen hoitanut 14 vuotiaana 4 vuotiasta poikaa 6 viikkoa ja oli kyllä helpoin kesätyö ikinä. Leikittiin puistoissa, pyöräiltiin, oltiin rannalla. Tavattiin mun kavereita, jotka oli kans lastenhoitajina kesätöissä. JA oli täysin vieras lapsi.
Että meneekö 15veen kesälomasta 4 viikkoa siihen, että pitää vahtia päivät pikkusisarusta vai onko kyse satunnaisista vahtimispäivistä. Jos mä olisin se 15v niin en varmaan haluaisi montaa viikkoa lomasta "tuhlata" lastenvahtihommiin. Olisi kivempi olla omien kaverien kanssa.
sen 15-vuotiaan kesäloman. Mutta riippuu paljon siitä kuinka paljon lapset tulevat olemaan keskenään.
päivät yksin tai sisarustensa kanssa.
Ei normaali 7-vuotias tarvitse kokopäivähoitajaa.
15-vuotias ehtii tehdä muutakin lomansa aikana kuin vahtia pienempää sisarustaan.
Vanhempien vastuulla on että jääkaapissa on ruokaa jota lämmittää. Toki tuon ikäiset voi asioida kaupassa varsinkin se vanhempi.
Toki moni 15-vuotias osaa kokatakin.
siskolle niin voi niillä olla kivaakin varsinkin jos pesti ei kestä koko suvea!
mutta jos saa jotain korvausta niin muutaman viikon toki voi, olin itsekin (ilman korvausta, veljeni tosin oli vain 4 v.)
oli kesäisin tuon ikäisiä tyttöjä kotona kaitsemassa mua ja veljeäni. Palkkaa tosissaan maksaisin.
Voi olla, kunhan se 15-vuotias on järkevää mallia eikä pahimmassa teiniangstivaiheessa. Maksaisin pikkusiskon vahtimisesta ja järjestäisin isolle siskolle myös ns. oikeaa lomaa.
Kaksi kärpästä yhdellä iskulla eli teinille kesätyö ja pienemmälle hoito. Makasathan palkkaa sille teinille ja ennen koulun alkua järjestät hänellekin toivottavasti lomaa.
Minäkin olin 12-vuotiaana 7-vuotiaan siskoni kanssa. Olimme kyllä tosi sopuisa pari, yhdessä puuhastelimme, eikä ollut juuri koskaan riitaa.