Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, joita vähän huvittaa tuhkarokkoa kohtaan koettu hysteria nykyisin?

Vierailija
03.02.2012 |

1960-70 luvulla tuhkarokko oli yleisin lasten rokkotauti, jonka köytännössä kaikki sairastivat. Jopa niin, että kun yhdellä oli, tuotiin muitakin lapsia leikkimään sairastuneen kanssa, jotta lapset sairastaisivat sen kaikki yhtä aikaa alta pois.

Jo silloin tiedettiin joihinkin rokkoihin liittyvistä jälkitautiriskeistä, varsinkin silloin jos tautia ei ole sairastettu lapsena, vaan vasta aikuisena.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, ei tosiaan huvita. On omakohtaista kokemusta aiheesta. Aloituksesi on loukkaava.

Vierailija
22/36 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkitaudit ovat vaaralliset.

Ennnenkin tiedettiin ,että lastentaudit ovat vielä vaarallisempia aikuisena. Siksi ihmiset hädissään sitä lapsiinsa tartuttivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1960-70 luvulla tuhkarokko oli yleisin lasten rokkotauti, jonka köytännössä kaikki sairastivat. Jopa niin, että kun yhdellä oli, tuotiin muitakin lapsia leikkimään sairastuneen kanssa, jotta lapset sairastaisivat sen kaikki yhtä aikaa alta pois.

Jo silloin tiedettiin joihinkin rokkoihin liittyvistä jälkitautiriskeistä, varsinkin silloin jos tautia ei ole sairastettu lapsena, vaan vasta aikuisena.

Jotenkin tuntuu, että näihin ketjuihin kirjoittelevat närkästyneinä ja hysteerisinä juuri ne mammat, jotka antavat sen särkylääkkeen heti rokotuksen jälkeen, jottei se Nico-Petteri tuntisi kipua tai kuumeilisi, estäen näin vasta-aineiden muodostumisen ja hoplaa -> lapsella ei olekaan rokotuksen tuomaa suojaa. Tai sitten ne ovat sellaisia mammoja jotka sekä itse, että lapsensa ovat niin huonosti ravittuja, että pelkkä flunssa tai tavallinen vatsatauti vievät sairaalaan.

Ja ei, en ole lapsiani rokotuttanut tuhkarokkoa vastaan, enkä aio rokottaakaan. Jos joku muu mamma haluaa uhrata lapsensa toisen hyväksi (tyyliin rokotan jotteivat ne vajaasuojan saaneet sairastuisi) niin siitä vain, minä valitsen toisin.

Vierailija
24/36 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuhkarokon ja ihan iisisti kaikki meni kotiäidin hoivissa. Jälkitautien pelossa olivat sisällä vielä ylimääräisen päivänkin! Se ulosmeno liian aikaisin aiheuttaa usein seurauksia.

Olisikin kiva tietää mihin tauteihin alle 15v lapset yleensä kuolee ja sit verrata tohon tilastoon tuhkaronkon suhteen. Lisäksi minua kiinnostaa mistä/miksi se jälkitauti tulee, joka aiheuttaa sen kuoleman!

Vierailija
25/36 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastettuaan tuhkarokon 5-vuotiaana.

Vierailija
26/36 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommahan on niin, että mitä enemmän on tauteja joita vastaan rokotetaan, niin sitä enemmän lääkefirmat rikastuvat. "Enemmän tauteja, enemmän rahaa", kuten Rillit huurussa- sarjassakin todetaan.

Vierailija
27/36 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 17:34"]

Hommahan on niin, että mitä enemmän on tauteja joita vastaan rokotetaan, niin sitä enemmän lääkefirmat rikastuvat. "Enemmän tauteja, enemmän rahaa", kuten Rillit huurussa- sarjassakin todetaan.

[/quote]

Onhan se rokotteen kehittäminen kallista. Itse olen lapsena sairastanut vesi- ja tuhkarokot. Olin sairastaessa 4- ja 5-vuotias ja muistan hyvin miten sairas olin ja muistan varsinkin sen hillittömän kutinan. Tuberkuloosiin, polioon ja sikotautiin olen saanut rokotukset, joista olen todella iloinen, en niitä haluaisi sairastaa.

Mun isällä oli sikotauti ollessani lapsi ja hän oli todella kipeä. Pojilla sikotauti aiheutti lapsettomuutta, ikävä sivuvaikutus sekin.

Vierailija
28/36 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mikä ei tapa niin vahvistaa, vai tekekö sittenkin hirveän kipeäksi, tai entäs jos tappaakin?

Minä en ainakaan halua sitä riskiä ottaa,että tappaa juuri minun lapseni. Koska jonkun kohdallehan se väkisin sattuu.

Minua ihmetyttää eniten nämä idiootit jotka perustelevat asian sillä,että enhän minäkään kovin kipeäksi siität tullut! No hyvä juttu,mutta et voi etukäteen tietää mitä omalle lapsellesi käy.

SIkainfulenssan aikaan siskoni toitotti sitä miten se on ihan pikkutauti vain, ei siitä tule kuin vähän kuu etta,koska ei heidänkään perheelleen muuta tullut.

No varmaahan ei edes ollut oliko heillä kyseinen tauti

i, sisko vaan päätti niin ja sitten tuota manraa hoki kainille.

Oma lapseni oli 2 viikkoa sairaalassa. Pari päivää teholla. Juurikin tuon sikainfulenssan takia. Ilman hoitoa olisi kuollut.

Vierailija
29/36 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2012 klo 09:38"]

[/quote] Taidat olla viela teini. 70-luvulla lapseni saaneena en kylla muista yhtaan tapausta etta lapsia olisi tartutettu ihan tarkoituksella. Ei se mitaan keskiaikaa ollut. Meidankin perhe matkusteli (ihan suihkukoneilla ympari maailmaa, aattele) ja otettiin kaikki mahdolliset rokotukset. Esim. isorokko on saatu rokotuksilla havitettya koko maailmasta, samoin polio.

Vierailija
30/36 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä isorokko? Se taitas olla vaarallinen. Mut rokotettiin sitä vastaan.

Näin

Vierailija
31/36 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mun tuntemani syöpäsairaat ovat parantuneet taudistaan. Tarkoittaako tämä sitä, että syöpä ei voi ikinä tappaa?

Vierailija
32/36 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kyllä huvita hiukkaakaan!

Syy, miksi ap pitää tuhkarokkoa "vähäpätöisenä lastentautina" lienee siinä, että tehokkaan rokottamisen ansiosta taudin esiintyvyyttä on pystytty rajoittamaan merkittävästi. Tämä on tuudittanut ihmiset, (=varsinkin ne, jotka rokotuksia vastustavat) vääränlaiseen turvallisuudentunteeseen. Jos kaikki laiminlöisivät rokotukset, tilanne muuttuisi merkittävästi.

"UNICEF ja WHO tiedottavat, että tavoite puolittaa lasten kuolemantapaukset tuhkarokkoon vuoden 2005 loppuun mennessä on saavutettavissa. Tuhkarokko on tappava tauti, jota vastaan lapsi voidaan suojata rokottamalla. Vuonna 1999 tuhkarokkoon kuoli 873 000 lasta. Tuoreinta luotettavaa tilastotietoa on vuodelta 2003. Sen mukaan kuolemantapaukset ovat vähentyneet 39 %, eli tautiin menehtyi 530 000 lasta. Suurimmat edistysaskeleet otettiin Afrikassa, missä kuolemantapaukset ovat vähentyneet 43 %.

Vielä vuosikymmen sitten tautiin kuoli miljoonia lapsia. Ainakin 30 miljoonaa lasta jäi taudin sairastettuaan henkiin, mutta saivat pysyviä vammoja. Tauti aiheuttaa sokeutta ja aivovaurioita."

Tuhkarokko on siis edelleenkin henkeä uhkaava sairaus, johon on vielä vuonna 2003 kuollut yli PUOLI MILJOONAA lasta. Lisäksi se on erittäin tarttuva tauti. Jos lapsia ei rokoteta, alkaa taudin esiintyvyys jälleen kasvaa.

Vierailija
33/36 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2012 klo 11:32"]

sairastettuaan tuhkarokon 5-vuotiaana.

PROVO PROVO PROVO, ETKÖ MUUTA KEKSINYT KUIN JONKU KUUROUTUMISEN, buahahaaaaaaa, mitä löysäpaskaa hystreeriset aaveemammat keksii

Vierailija
34/36 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2012 klo 10:50"]kyllä sillä mun kokemalla 70-luvulla pidetty normaalina lastentautina. Eikä todellakaan vierailtu kaveriperheissä tartuntaa hakemassa. Missä ap on tällaista kokenut?

Vaikka tuskin on sairautta ollut edes perheessä, kun kerran niin huvittaa. Vois hymy hyytyä, jos lapsesi rokon saisivat.

[/quote]Vesirokko haettiin kaverilta, tuhkarokkopotilaat eristettiin yhteen huoneeseen ja ulko-ovessa oli varoituslappu. Näin meillä vuonna 1970. Se oli vauvoille tosi vaarallinen koska ei pystynyt syömään.

Vierailija
35/36 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.01.2014 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2012 klo 09:38"]

[/quote] Taidat olla viela teini. 70-luvulla lapseni saaneena en kylla muista yhtaan tapausta etta lapsia olisi tartutettu ihan tarkoituksella. Ei se mitaan keskiaikaa ollut. Meidankin perhe matkusteli (ihan suihkukoneilla ympari maailmaa, aattele) ja otettiin kaikki mahdolliset rokotukset. Esim. isorokko on saatu rokotuksilla havitettya koko maailmasta, samoin polio.

[/quote]

Minä olen syntynyt 62 ja esimerkiksi naapurissa oli vesirokko ja minut pantiin sinne kylään, että tarttuisi. Ja juuri siksi, että se on aikuisena pahempi. Ja niinpä olikin. Olin todella sairas ja huonossa kunnossa ja kärsin nivelkivuista monta kuukautta vesirokon jälkeen.

Kun minulla oli sikotauti 6 vuotiaana, naapurin lapset kiikutettiin meille. Ja juuri siksi, että pojat sairastaisi sikotaudin, etteivät sairastaisi sitä murrosiässä.

Tuhkarokkoepidemia oli meillä kun olin 12 vuotias. Koko koulu kaatui tautiin. Itse olin siinäkin tosi kipeä ja sen muistan, että silmät olivat valonarat pitkään-. Siihen aikaan tuhkarokossa lapsia makuutettiin pimeässä huoneessa, koska silmät olivat niin valonarat. Rinnakkaisluokalta tytöllä meni kuulo. Tai ainakin joutui hommaamaan kuulokojeen. Näin muistan.

Omat lapseni on rokotettu, koska muistan, kuinka kipeä olin lapsena näiden tautien takia. Eivät todellakaan olleet mitään pikkutauteja. No kuollut en niihin, mutta tuhkarokostakin olin 2 viikkoa pois.

Tuhkarokon jälkeen muuten minulle tuli angiinakierre, mikä kesti vuoden. Menin niin huonoon yleiskuntoon tuhkarokon takia, että sen jälkeen kaikki taudit tarttuivat minuun. Angiinakierre saatiin loppuun vasta, kun nielurisat leikattiin.

Vierailija
36/36 |
25.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhkarokkoon kuolee joka päivä yli 400 lasta, se on yksi vaarallisimmista tappajista nykymaailmassa. Ei huvita ihan hirveästi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä