Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö vuokra-asuntoon syntyneistä tuhoista ilmoittaa heti?

Vierailija
03.02.2012 |

Siis vuokranantajalle, missä vaiheessa pitää kertoa, jos asunnossa syntynyt vaurioita?

Koira syönyt yhtä keittiön kaapin ovea, yhden lattialistan ja eilen alkanut purra seinän gyproc-levyä...

Pitääkö soittaa vuokranantajalle nyt vai jättää hänen huomattavakseen, kun asunnosta muuttaa pois?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ilmoitusvelvollisuus,mutta pystyisitkö korjaamaan nuo tuhot?

Vierailija
2/13 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien sosiaalirajoitteinen yh ollut käsistään kätevä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vahinko tai vaurio voi pahentua tai aiheuttaa lisää vaurioita, ellei sitä korjata, siitä pitää ilmoittaa heti. Siis tyyliin vaikka sunnuntai-iltana, jos esim vesiputki pamahtaa tai vastaavaa.

Nuo sun mainitsemat ei kuitenkaan pahene enää (tai varmaan pahenee, kunnes saat koirasi koulutetuksi, mutta se ei riipu korjauksesta), joten ei ole kiirettä. Varaudu kuitenkin siihen, että maksat vahingot. Itse ajattelisin niin, että koiran kasvaessa vähän ja kasvatuksen edistyessä, kun alkaa näyttää siltä, että puruvahingot on tässä, ilmoittaisin niistä ja maksaisin ne. Ei tule sitten niin paljon maksettavaa kerralla, jos sattuu, että myöhemminkin tulee kuitenkin jotain. Ne lemmikit kun tuppaa tuhoamaan, pissivät lattialle jne.

Vierailija
4/13 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs luulisit?!

ja sellaiset lisätuhoa aiheuttavat on mielestäni ilmoitettava heti,mutta tällaisilla tuhoilla ei mielestäni ole mitään ilmoitus kiirettä.Kurjaahan tuo on,mutta ap joutuu ne kuitenkin korvaamaan.

2

Vierailija
5/13 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaapin ovi pitäis varmaan ostaa uusi. Ja yksi lista. Gyproc-levyn vaihtamisesta en tiedä.

Koira tuhonnut myös sohvan. Ja useammat kengät. Ja pehmoleluja. Alkaa jo jurppia koiran otto...

Vierailija
6/13 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa jo jurppia koiran otto...

Eihän tuon tyyppisillä vaurioilla kiire ole, kun eivät aiheuta mitään muuta pahempaa, mutta en kyllä "jättäisi niitä vuokranantajan huomattavaksi" eli ilmoittaisin irtisanomisen yhteydessä. Tulee tosi leväperäinen kuva ihmisestä joka vain vähin äänin jättää tuhotun asunnon taakseen sanomatta mitään.

Vierailija
7/13 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsistään kätevä fiksaisi nuo itse.

Vierailija
8/13 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta milloin koirasi näitä tuhoja tekee? Yksin ollessaan? Eroahdistus? Ulvoo ja haukkuu?

Rajoita tilaa minne se pääsee. Hommaa häkki, osta dap-haihdutin ja pyydä eläinlääkäriltä rauhoittavaa lääkitystä. Ennen töihinlähtöä nuuskimis- ja tottis lenkille ja radio puhekanavalle auki. Jätä maksamakkaralla tai sulatejuustolla täytetty ydinluu. Maalaa gyproc ja muut koiran lempiharrastusvälineet ruokaöljyllä, johon sekoitat tulisinta chiliä, mitä kaupasta löytyy.

Muuten sulla vaan laskut kasvaa, jos et tee jotain.

Vierailija
9/13 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niille edes heti tehdä mitään.

Lasku kyllä tulee perästä kun muutat asunnosta pois.

Meillä oli edellisessä vuokra-asunnossa lapsi piirrellyt tapettiin ja lattiaan.

Ostin itse samanlaista tapettia ja muovimattoa ja vaihdoin ennen muuttoa,tulee paljon halvemmaksi kuin vuokranantajan laskuttamana.

Tietty oikeastihan ei saisi edes tapetteja vaihtaa ilman vuokranantajan lupaa,mutta en tietenkään mitään maininnut asiasta.

Ja kaupungin vuokrakämppä oli siis kyseessä.

Vierailija
10/13 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoisesta koirasta pitää tehdä rukkaset.

Lämmittävät mukavasti tällä säällä.

Vierailija
11/13 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira tekee varmasti vielä muutakin tuhoa ennen kuin muutatte pois. Noi tuhot on kuitenkin sillä lailla kosmeettisia, ettei ne aiheuta pysyvää vahinkoa talon rakenteille ja ne on aika helppo korjata itse (tai pyytää muuton yhteydessä joku osaavampi avuksi). Tulee tosiaan paljon halvemmaksi itse noita korjailla, jos vaan se mitenkään on mahdollista.

Vierailija
12/13 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vuokralainen ilmoittaisi tuhot. Olen siis vuokranantaja. Ja mulla on tiedossa mistä liikkeestä keittiökalusteet on ostettu, osaisin ostaa sieltä samanlaisen ovan. Sama listan, tapetin ym. kanssa.

Tietysti vuokralainen voi myös kysyä nuo tiedot multa.

Vierailija
13/13 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käynyt kerran käräjillä hakemassa vuokralaiselta 1300 e 2 kk vuokravakuuden lisäksi koiran tekemien tuhojen korjaamiseen.

Kyllä nuo kannattaisi ilmoittaa heti ja korjata heti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän