Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

perheen nettotulot yli 100 000 vuodessa; millainen on arkesi?

Vierailija
02.02.2012 |

Millaista elämää elää perhe, jossa nettotulot on yli 100 000 vuodessa.

Meillä eletään juuri nyt näin:

Mies tekee melko pitkiä päiviä, illat puuhailee lasten tai koko perheen kanssa. Itse olen kotona koko ajan, mutta mulla onkin työ tässä.

Asuntolainaa lyhennetään 2300 e/kk. Koti on oikeastaan ihan tavallinen, okt jossa tilaa 150 m2. Mutta meillä on paljon "tonttia". Ei meistä päällepäin tulotaso näy mitenkään. Autot on vanhoja romuja ja laitellaan niitä itte. Vaatteet on tavallisia rytkyjä. ei panosteta ulkonäköön.

Vasta, kun asuntolainat on maksettu pois aletaan erottua vähemmän tienaavista perheistä. Nyt oikeestaaan elämä on ihan yhtä karua kuin kaverilla joka on kotihoidotuella kotona ja mies tavan talkkari kunnassa.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, on aika huvittavaa lukea, kun joku ihan tosissaan kirjoittaa, ettei 100 tonnia ole mikään ihme palkka. Todella todellisuudesta vieraantunutta puhetta. Tajuatko kuinka pieni osa suomalaisista tienaa tuon verran? Max 1%...tiedoksi.

Ja kyllä, olen itsekin hyvätuloinen (tosin se 100 tonnia ylittyy vain bruttona), ja todellakin tajuan olevani etuoikeutettu rahan suhteen. Ihan yhtä hyvin tajuan myös sen, ettei se raha kyllä elämää onnelliseksi tee vaan ihan muut asiat. Totta kai raha helpottaa elämää, se on selvä ja olisi typerää väittää muuta.

Vierailija
22/56 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tää on susta ihan tavallista? 30-40 k€ vuodessa matkailuun ja kakkosasunto ulkomailla? Kommenttisi "kellä vaan on varaa sellaisiin autoihin" kertoo, että sulla ei oo mitään käsitystä tavallisesta elämästä.

T. 66 000 nettona vuodessa -perhe, joka tietää ettei läheskään kaikilla ole varaa edes siihen mitä meillä (200 000 velkaa 93m2 rivarista ja yksi vanha auto).

siis että "kellä vaan on varaa sellaisiin autoihin" ? Tokikaan nuo meidän autot eivät mitään erityisen kalliita ole, joten ei myöskään erityistä varallisuutta vaadi tuollaisten ostaminen.

kakkonen

ajateltiin että kun mikään ei oo nyt varmaa, niin maksetaan ripeesti lainat pois ja aletaan vasta sitten opetella elämään löysemmin. Tällä tahdilla saadaan lainaa pois n. 23 000 e/v, joten koti on maksettu alle viidessä vuodessa pois (ja tossa on jo varaa löysätäkin tahtia) ap.

vaikka olis mahdollisuus maksaa se koska tahansa pois. Mieluumin kuitenkin pidetään raha sijoituksissa, koska siellä se tuottaa ehdottomasti paremmin. Halutaan myös elää vapaasti rahaa laskematta, esim. ulkomaan matkailuun menee isolla perheellä jotain 30 000-40 000e/vuosi, eikä muutenkaan haluta mistään elämässämme tinkiä. Käytämme lainan lyhennyksiin+korkoihin 2500e/kk, eikä meillä ole mitään kiirettä poismaksuun. kakkonen ylempää ketjusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normiakateemiset perheet tienaa tuon.

Tietenkin se helpottaa elämää! Ja on kiva tienata hyvin. Siksihän minä yrityksen perustinkin. Ettei tarvitse kärvistellä.

Vierailija
24/56 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

viitenä päivänä viikossa, viiden viikon vuosilomat vuosittain. Tienaamme suunnilleen saman verran, jonkun verran yli 100 000e vuodessa Asumme ok-talossa, meillä on kaksi autoa uudempi ja vanha... Elämässämme ei ole mitään erikoista?!

Vierailija
25/56 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normiakateemiset perheet tienaa tuon.

Tietenkin se helpottaa elämää! Ja on kiva tienata hyvin. Siksihän minä yrityksen perustinkin. Ettei tarvitse kärvistellä.

Väitän että pikkasen on eroa työskennellä esim. assarina yliopistolla kuin vaikka menestyvänä juristina tai rahoitusalan hyvillä paikoilla. Akateemisuus ei myöskään takaa sen parempaa palkkaa siinä vaiheessa kun istut kaupan kassalla. Aika moni "normiakateeminen" tienaa vähemmän kuin esim. perussairaanhoitaja.

Vierailija
26/56 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sulla ei todellakaan ole mitään käsitystä todellisuudesta? Tiedoksi vaan, että meidän "normiakateeminen" 2x DI -perhe tienaa just ja just bruttona 100 000, mistä jää sitten se 66 000 nettona.

Normiakateemiset perheet tienaa tuon. Tietenkin se helpottaa elämää! Ja on kiva tienata hyvin. Siksihän minä yrityksen perustinkin. Ettei tarvitse kärvistellä.

Vierailija
27/56 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka sanoi näin:

"Talo on nyt isompi kun keskiverto perheillä ja autot ehkä astetta parempia, mutta kuitenkin sellaisia että kuka tahansa voi hankkia sellaisia..."

Osoittaa vaan, että teillä yli 100 000 nettona tienaavilla perheillä ei kellään ole todellisuudentajua, koska kaikilla on joku tällainen "tavallisuuteen" viittaava kommentti.

Vierailija
28/56 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normiakateeminen perhe tienaa tuon sata tonnia brutto. Jessus, missä on lukutaitosi?

Vierailija
29/56 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka ei ole akateemista kurjalistoa suojatyöpaikassa, eikä alansa huippu - vaan tekee normaalia akateemista päivätyötä normaalissa työelämässä. Esimerkiksi kaksi opettajaa, opettaja+DI, DI+kääntäjä jne.

Vierailija
30/56 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normiakateeminen perhe tienaa tuon sata tonnia brutto. Jessus, missä on lukutaitosi?

Taas akateeminen köyhälistö tulee pätemään sellaisiin paikkoihin joihin heillä ei varsinaisesti siis taso riitä ;D

Vierailija
31/56 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuisin edustusillallisia ja lisää hommia.

Itse olen yrittäjä. Ajoittain hommia on yli äyräiden, ajoittain ei paljoakaan ja se stressaa, kun pelkään aina että nonniin nytkö asiakkaat jättivät. Otan asiakkaita vastaan aina kun kysyvät. =on taottava kun rauta on kuumaa.

Lapset hoidetaan parhaamme mukaan, mummit auttaa ja illalla kaadumme lasten mentyä nukkumaan sänkyyn kuin kuolleet. Auto on vanha, kämppä ihan tavallinen, lainoja maksetaan isoja summia että niistäkin päästäisiin eroon pian. Vaatteita en ehdi/ raaski ostella. Ruokaostokset teen kerran viikossa lidlissä tai muissa halpaliikkeissä.

Joskus käy mielessä onko tässä mitään järkeä, mutta kun on yrittäjä ja ajoittain rahaa tulee isompia määriä niin sitä jotenkin sokeutuu työnteolle ja tulee *shh kuiskaa hiljaa* ..ahneeksi.. ;)

Vierailija
32/56 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on todella paljon töissä ja minä lasten kanssa kotona. Perheemme ainoa yhteinen hetki on aamiainen, jolloin koko perhe istuu aamiaspöydässä.

Kun mies tulee kotiin, niin lapset ovat jo nukkumassa.

Asumme tilavasti, mutta käytämme rahaa harkiten. Maksamme talolainoja vielä n. 10 vuotta, jonka jälkeen hankimme todennäköisesti toisen sijoitusasunnon.

Vierailija
33/56 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

boring.

Tienaako kukaan muu kuin ap "oikeasti" sen nettona, eli 8000 käteen kuussa?

Vierailija
34/56 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä eletään ihan tavallista, mutta mukavaa elämää.

Molemmilla on uudehkot keskikokoiset autot. Kesät vietetään mökillä ja talvella tehdään yleensä yksi ulkomaanreissu. Pukeudutaan ihan 'tavallisesti', työvaatteet on siistimpiä mutta vapaa-aikana ihan H&M- ja markettikamaa.

Asutaan 180 m2 omakotitalossa, jossa on näin pääkaupunkiseutulaisittain reilun kokoinen tontti. Siivooja käy kerran viikossa.

Töitä on tosi paljon, miehellä vähemmän ja minulla enemmän, eli mies tekee harvemmin töitä kotona, minä taas lähes joka päivä. Minä olenkin meillä se suurituloisempi, vaikka mieskin saa keskipalkkaa parempaa liksaa.

Velkaa on onneksi vain vähän, sitä maksellaan 500 euroa/kk. Rahaa jää joka kuukausi reilusti säästöön, koska emme vietä mitenkään tuhlailevaa elämää.

Vierailija
35/56 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä brutto noin 170 000 euroa, eli kyllä taitaa netto mennä yli 100 000 euron.

Vierailija
36/56 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä siis mies tienaa yksin yli tuon rajan, joten työpäivät ovat myös sen mukaisia...

Vierailija
37/56 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normiakateemiset perheet tienaa tuon. Tietenkin se helpottaa elämää! Ja on kiva tienata hyvin. Siksihän minä yrityksen perustinkin. Ettei tarvitse kärvistellä.

"Normiakateemiset" eivät todellakaan tienaa 100 tonnia NETTONA. Bruttona toki se onkin ihan suht normaali hyvätuloisen pariskunnan palkka.

Vierailija
38/56 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sulla ei todellakaan ole mitään käsitystä todellisuudesta? Tiedoksi vaan, että meidän "normiakateeminen" 2x DI -perhe tienaa just ja just bruttona 100 000, mistä jää sitten se 66 000 nettona.

Heh, just näin. Tällä henkilöllä, joka kertoo normiakateemisten tienaavan 100 tonnia, meni termit "brutto" ja "netto" sekaisin tai sitten hän ei tiedän mitä ne tarkoittavat;-)

On aivan puutaheinää selittää, että 100 tonnin nettotulo "normiakateemiselle" olisi jotenkin yleistä. Ei tarvitse kuin vilkaista tilastoja, niin sen tajuaa viimeistään silloin tyhmempikin...

Vierailija
39/56 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tavallista lapsiperheen arkea eletään joskin minä olen kotona, vaikka nuorinkin lapsi jo yli 3-v. Mies on paljon töissä/työmatkoilla ja usein iltaisin tulee lasten jo nukkuessa, mutta vastaavasti pyritään viikonloppuisin tekemään kaikkea perheenä.

Rahaa on tietenkin käytössä ihan mukavasti ja tavallaan kaikki mitä halutaan voidaan ostaa. Siis ei tarvitse ruokakaupassa laskea riittääkö raha ja extraan esim. herkkuja (epäterveellistäkin välillä), lehtiä, kukkia jne. törsään aina viikottain. Lapsille ostan kaiken uutena, jotta talous pyörisi (jonkun täytyy ostaa uutta että toiset voi ostaa kirpparilta) ja en välttämättä pahemmin mieti talvihaalarin hintaa vaan toimivuutta. Ostan sekaisin todella kalliitakin ja edullisempia halpisketju vaatteita niin itselle ja lapsillekin, mutta en osta turhaan.

Asuntoa olemme vaihtamassa ja vanha myyty, joten olemme vuokralla. Asuntobudjetti on vajaa milli ja siitä lainaa tulee olemaa alle kolmasosa.

Pyrimme kuitenkin koko ajan myös säästämään ja itse hyödynnän tarjouksia/alennusmyyntejä niin ruoka- kuin vaateostoksilla.

Ps. Onpa tällä ipadilla vaikea kirjoittaa tai ehkä vika on käyttäjässä? Saako jotenkin pois tuon ennakoivat kirjoituksen siis tarjoaa sanaa?

boring.

Tienaako kukaan muu kuin ap "oikeasti" sen nettona, eli 8000 käteen kuussa?

Vierailija
40/56 |
03.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä oikeesti tosissaan? eli hesarin listallekin pääsee, jos bruttotulot yli 150 t e ja ei niitä kovin paljon ole. Ja täällä on nyt useampi nettona yli 100 t e tienaava?

en vois oikein uskoa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä