Tuntuu, että olen ainoa kotiäiti, joka tällä hetkellä huolehtii vaan lapsista ja kodista.
Ja jonkin verran itsestään... Meillä lapset 5v. ja 6 kk, 5v. käy yksityisessä leikkikoulussa kolmena päivänä viikossa 6 tuntia. Teen tietty kaikki kotityöt ja valvon vaivojaan itkeskelevän vauvan kanssa öisin. Meillä ei ole sukulaisia kotipaikkakunnalla ja mies matkustaa paljon. Mutta silti tuntuu, että kaikki ympärillä saavat aikaan valtavasti ja minä vaan yritän selvityä illasta aamuun ja aamusta iltaan...Toiset harrastavat sitä sun tätä mielenkiintoista, järjestävät kutsuja, perustavat yrityksiä, hoitavat samalla free-pohjalta keikkahommia ym. Tuntuu, että olen tipahtanut johonkin kuoppaan, jossa ei naapureita ole...
Kommentit (4)
Meidän kulmilla juuri äitiyslomalainen avasi lastenvaateputiikin, toinen on töissä ainakin osa-aikaisena asiantuntijatehtävissä (tosin mies tietty hoitaa vauvaa ja isommat päiväkodissa). Ja sitten on nämä anuharkit, jotka tosta noin vaan tekevät ja tuunailevat. Ja mä olen tosiaan pitänyt itseäni aikaansaavana ja tehokkaana ja nyt suoriudun vaan kodin askareista...
Minä taas vähän kadun sitä, että olen käyttänyt molempien lasten vanhempainvapaista ison osan opiskeluun, remonttiin, keikkatöihin ynnä muuhun säheltämiseen. Olisi ehkä (näin jälkikäteen ajateltuna) ollut viisaampaa rauhoittua sohvannurkkaan telkkaria katselemaan ja rentoutumaan. Lapset eivät vaikuta kärsineiltä, mutta kai hekin olisivat mieluummin halunneet rauhallisen äidin, eikä monta asiaa yhtäaikaa touhottavan kiukkupussin.
ja nyt tuntuu, että olen vaan... ja vaikka tämä toinen lapsi ei ole "helpompi" kuin ensimmäinen (jolla oli koliikki melkein ekan vuoden), niin silti asiat sujuu toisen kanssa helpommin. Mutta kuka kehtaa sanoa, että on vaan ollut lasten kanssa kotiäitinä? Meilläpäin kaikki tekevät jotain, emännöivät myyntikutsuja ym. - ja nauttivat siitä!
ap
Mä olen ollut samassa tilanteessa ja tavallaan edelleenkin, vaikka lapset jo vähän isompia.
Mun oma aika alkaa, kun lapset nukahtaa, mutta enhän mä voi niitä yksin kotiinkin jättää lähtiessäni vaikka kuntosalille. Mies aina töissä tai matkoilla.