Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä johtuu, että aina kun mä esitän jonkun kysymyksen tällä palstalla

Vierailija
02.02.2012 |

kukaan ei vastaa siihen.

Olenko mä ollut liian asiallinen vai mitä?

Oli aihe sitten mitä tahansa.

Turhaan odottelen vastauksia, kun niihin ei vastata.

Eikö tällä palstalla osata keskustella? Onko tämä palsta vain omien mielipiteiden ilmaisuun? Muita ihmisiä ei voida kuunnella?

Mielestäni paras kesksutelun anti on se, että saa ajatuksia myös toisesta näkökulmasta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulle, mutta mulla on nyt niin kova päänsärky, etten saa mitään järkevää mielipidettä muodostettua.

Vierailija
2/7 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro, minkä aloituksen esimerkiksi olet tehnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ottanut osaa ketjuihin.

Olen saattanut pyytää apltä lisätietoja tms

Vierailija
4/7 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin mietin joskus, miksi toisiin kysymyksiin ei vastata. Olen itse kova vastailemaan (on tietoa aika monelta alueelta joskin ohuesti, ja hyvät googlaustaidot sekä kyky perustella mielipiteitä), mutta joskus en itsekään viitsi.

Itse jätän helpommin vastaamatta, jos

- tulee tunne, että kysyjä voisi aivan helposti yksinkertaisella googlauksella selvittää asian itsekin muttei vain viitsi: plääh!

- tai tulee tunne, että kysyjä haluaa vain yhdenlaisia vastauksia (tyyliin "onko muidenkin mielestä kaverini törkeä, kun...")

- tai en yksinkertaisti tiedä vastausta eikä arvailusta ole mitään hyötyä (esimerkiksi äskettäin kun eräs kysyi progesteronilisän käytöstä ennenaikaisia synnytyksiä ehkäisemään)

Vierailija
5/7 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli aloittamani aihe sitten joko sellainen, josta toivoisin kehittyvän älyllistä keskustelua tai sitten ihan pelkästään kysymys vaikkapa Helsingin parhaasta brunssipaikasta, ketju kuolee joko pelkästään jo aloitukseeni tai viimeistään ensimmäisen vastauksen jälkeen.

Ehkä käyttämäni kieli on jollain tavalla luotaantyöntävää, aiheeni tylsiä tai sitten en kerta kaikkiaan osaa alustaa keskustelua tarpeeksi hyvin?

Oletko miettinyt näitä kohdallasi?

Vierailija
6/7 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin mietin joskus, miksi toisiin kysymyksiin ei vastata. Olen itse kova vastailemaan (on tietoa aika monelta alueelta joskin ohuesti, ja hyvät googlaustaidot sekä kyky perustella mielipiteitä), mutta joskus en itsekään viitsi.

Itse jätän helpommin vastaamatta, jos

- tulee tunne, että kysyjä voisi aivan helposti yksinkertaisella googlauksella selvittää asian itsekin muttei vain viitsi: plääh!

- tai tulee tunne, että kysyjä haluaa vain yhdenlaisia vastauksia (tyyliin "onko muidenkin mielestä kaverini törkeä, kun...")

- tai en yksinkertaisti tiedä vastausta eikä arvailusta ole mitään hyötyä (esimerkiksi äskettäin kun eräs kysyi progesteronilisän käytöstä ennenaikaisia synnytyksiä ehkäisemään)

Saatan toki olla väärässä, mutta aloittajan viestistä en saa nyt ainakaan sellaista kuvaa, että hän hakisi ketjuihinsa samaa mieltä olevia vastauksia tai perusgooglauksella löydettäviä asioita, hänhän kyseli keskustelun perään?

Nro 7

Vierailija
7/7 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tahtoo paljon vastauksia.

Jos tahdot asiallisia vastauksia esitä kysymys nätisti, pyydä asiallisia vastauksia ja kiitä. Saat alle 10 vastausta. Todennäköisesti joudut vielä nostelemaan ketjua jos tahdot oikeasti vastauksia.

Itse olen kysellyt imetyksen lopettamisesta, lapsen liikkumisesta yms. asiallisesti.

Mutta jos olen halunnut kunnon "keskustelun" olen muotoillut aloituksen ns. hyökkääväksi.

Näin tämä palsta ikävä kyllä toimii.

Kerro, minkä aloituksen esimerkiksi olet tehnyt.