Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teidän "uskovaisfobiasta" syyttelevien on niin vaikeaa ymmärtää, että

Vierailija
02.02.2012 |

minä pidän uskovaisia ihan ok ihmisinä, vaikka en heitä hyväksykään. siis pidän heidän uskonnollista vakautta vain vääränä, huonona.

Jos mun lapsesta tulis uskovainen, niin en hylkäisi häntä, sanoisin hänelle toki, etten pidä tosta uskovaisuudesta.

Uskovaiset kun saavat mielin määrin tuomita ihmisiä ihan vain sen takia, että joku älykääpiö on kirjottanut 2000vuotta sitten johonkin kirjaan jotain...

get the point

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan rauhassa saavat olla, kunhan eivät tuu mulle niitä jeesusteluja kertomaan

Vierailija
2/25 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulle oikeesti on ihan sama että hyväksytkö uskovaisuuteni ja uskoni vai et. Toki toivon, että itsekin saisit tulla uskoon, tämä on Parasta Ikinä :)

Ja siis mulla ei ole tuomitsemisvaltaa, se on yksin Jumalalla, mutta se ei tarkoita sitä että pitäisi päätä silitellä, jos joku tekee syntiä.

Siinä on aikalainen ero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voi heittää omat aivot narikkaan. Joku muu kertoo uskovaiselle miten pitää elää. Selvä repti elämään: elä näin niin pääset taivaaseen. Ja uskovaisreppanahan elää... eikä pääse yhtään minnekään. Sen sijaan hän aiheuttaa elämänsa aikana paljon pahaa muille ihmisille (toisella tavalla ajatteleville).

Onneksi kuitenkin tuollaiset kiihkouskovaiset ovat harvassa tässä maassa. Ei tavitse paljon heitä ja heidän mielipiteitään ajatella tai kuunnella.

Vierailija
4/25 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin minäkin. Taustalla kuitenkin koko ajan vähän halveksun tämmöistä ihmistä joka nykyaikana uskoo jotain tuhansia vuosia vanhoja satukirjoja ja ties mitä henkimaailman asioita. Usein toivon että tämä uskovainen tulisi järkiinsä ja luopuisi hömpötyksistään, mutta olen kuitenkin valmis sietämään häntä nykyiselläänkin koska en häntä muuttamaankaan pysty. Kerron tietysti mielipiteeni koko uskonasioista eli että kyseessä on todellisuudentajun häiriöihin kuten skitsofreniaan verrastettava psyykkinen häiriö, mutta tämän kerrottuani voidaan taas olla kavereita enkä koko ajan enää ahdistele häntä asiasta.

Tulee varmasti hyvä ja tasapuolinen ystävyys kun toinen uskoo toisen elävän sairaassa henkiolentojen täyttämässä mielikuvitusmaailmassa ja toinen taas yrittää pelastaa toisen Jumalan ja terveen elämäntavan hylänneen sielua!

Vierailija
5/25 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI tuomitse raamattuun vedoten.

Itseäni ottaa paljon päähän se, että monet ei-uskovat (atestit tai miksi sattuvatkaan itseään kutsumaan) pilkkaavat raamattua vedoten siihen, että sen on raapustanut joku randon hyyppä pari tuhatta vuotta sitten. Argh! Vaikkei omistaisikaan henkilökohtaista uskoa, niin onko pakko silti olla täysin sivistymätön ja tietämätön?

Useimmiten juuri ne ihmiset mölisevät suurimpaan ääneen, jotka eivät ole edes ottaneet asioista selvää ("kun ei kiinnosta" - miksi sitten niin kiivaasti vastustaa asiaa jota ei edes tunne?).

Pidän itseni melko oppineena ja fiksuna ihmisenä, mutta kyllä tekee tiukkaa olla suu supussa (asemastani johtuen parempi ratkaisu) kun joku älypää aloittaa sen "ei hitsi, vähän uskovat on tyhmii ja heikkoi, miten joku voi uskoo joihinkin randomäijän juttuihin raamatus, eheheheh. Ne vaan tulee idiootteina saarnaa ja tuomitsee, ei osaa pitää hauskaa elämäs". Huoh. :) Pitää ihan muistuttaa välillä itseä siitä faktasta, ettei tosiaankaan ole kenenkään ihmisen asia tuomita ketään. Ei edes niitä jotka ovat omasta mielestäni kykenemättömiä edes keskustelemaan aiheista joita itse esille nostavat. Kukaan ei ole täydellinen.. ei edes naapurin lestat, paikallisseuriksen kiva pastori tai itse kukaan.

Vierailija
6/25 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI tuomitse raamattuun vedoten.

Itseäni ottaa paljon päähän se, että monet ei-uskovat (atestit tai miksi sattuvatkaan itseään kutsumaan) pilkkaavat raamattua vedoten siihen, että sen on raapustanut joku randon hyyppä pari tuhatta vuotta sitten. Argh! Vaikkei omistaisikaan henkilökohtaista uskoa, niin onko pakko silti olla täysin sivistymätön ja tietämätön?

Useimmiten juuri ne ihmiset mölisevät suurimpaan ääneen, jotka eivät ole edes ottaneet asioista selvää ("kun ei kiinnosta" - miksi sitten niin kiivaasti vastustaa asiaa jota ei edes tunne?).

Pidän itseni melko oppineena ja fiksuna ihmisenä, mutta kyllä tekee tiukkaa olla suu supussa (asemastani johtuen parempi ratkaisu) kun joku älypää aloittaa sen "ei hitsi, vähän uskovat on tyhmii ja heikkoi, miten joku voi uskoo joihinkin randomäijän juttuihin raamatus, eheheheh. Ne vaan tulee idiootteina saarnaa ja tuomitsee, ei osaa pitää hauskaa elämäs". Huoh. :) Pitää ihan muistuttaa välillä itseä siitä faktasta, ettei tosiaankaan ole kenenkään ihmisen asia tuomita ketään. Ei edes niitä jotka ovat omasta mielestäni kykenemättömiä edes keskustelemaan aiheista joita itse esille nostavat. Kukaan ei ole täydellinen.. ei edes naapurin lestat, paikallisseuriksen kiva pastori tai itse kukaan.

no mihin sä sitten perustat sen, että homous on syntiä?

Vierailija
7/25 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska raamatussa niin sanotaan. Uskovaisille ei mee jakeluun ne lukuisat tutkimukset, missä on todettu, ettei homous ole mikään sairaus tai geenivirhe

Vierailija
8/25 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten uskovat muka voivat heittää omat aivot narikkaan? Aivan samat opinnot ja työurat heillä on kuin muilla. Uustestamentillinen usko (kristillisyys) ei käske ketään elämään lain alla (=voi nauttia elämästä, pitää hauskaa jne). Mikään teko ei anna taivaspaikkaa tämän uskonnonkaan mukaan (useimmiten uskovat vain eivät lähde suuntautumaan rikollisuuksiin, huumeidenkäyttöön jne)! On se kumma että on kuitenkin Suomen yleisimmän ja opetetun uskonnon perusasiat ihan hukassa valtaosalta arvostelijoista.

Millälailla uskova aiheuttaa pahaa muille ihmisille elämänsä aikana? En ymmärrä tätä kohtaa tekstissäsi lainkaan. Erottaako kukaan nykyään enää äärilahkoja "perus"uskosta?

että voi heittää omat aivot narikkaan. Joku muu kertoo uskovaiselle miten pitää elää. Selvä repti elämään: elä näin niin pääset taivaaseen. Ja uskovaisreppanahan elää... eikä pääse yhtään minnekään. Sen sijaan hän aiheuttaa elämänsa aikana paljon pahaa muille ihmisille (toisella tavalla ajatteleville). Onneksi kuitenkin tuollaiset kiihkouskovaiset ovat harvassa tässä maassa. Ei tavitse paljon heitä ja heidän mielipiteitään ajatella tai kuunnella.

Vierailija
9/25 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään luit homofobia-aloitusta, huomasit, että keskusteluhan kuohui juuri uskonnon sisällä. Ihmiset, jotka tulkitsevat kristinuskon sanomaa eri tavoin, keskustelivat ja riitelivät homojen oikeudesta olla tuomiotta tai oikeudesta tuomita homot.

Terveisin uskis, joka monen muun tavoin yritti muistuttaa ap:n kaltaisia ihmisiä siitä, että toisten tuomitseminen ei kuulu kristinuskon sanomaan, ja jokainen ihminen on syntinen.

Vierailija
10/25 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuomitsen homoja tai julistan heitä syntisiksi? Sekään ei ole kenenkään ihmisen asia! 90 % uskovista uskominen on Oma Henkilökohtainen asia, eikä ole minun tai muiden asia syytellä ketään mistään. Synneiksihän voidaan luokitella yhtä jos toistakin asiaa jos syynäämään ruvetaan. KUKAAN ei ole synnitön! On kyllä ihan käsittämätöntä, että jotkut ihmiset kuvittelevat tavallisen ihmisen tahtovan vastata syytöksiin homovihasta, koska myöntää uskovansa Jumalaan. Minun asiani ei ole huolehtia muiden seksuaalisista suuntautumisista, tarpeeksi huolehdittavaa ihan omassakin elämässäni. Voin olla yhtä aikaa uskova ihminen ja pitää silti homoa kaverina. Uskomatonta vai mitä. Kukaan ei voi elää jokaisen raamatun ohjeen mukaan, se ei ole tarkoituskaan. Kullakin on omaomatuntonsa, oma elämäntarkoitus ja tehtävä,ja jos tahtoo saa siihen johdatuksen, mihin ei kuulu muiden seksielämien syynääminen.

EI tuomitse raamattuun vedoten. Itseäni ottaa paljon päähän se, että monet ei-uskovat (atestit tai miksi sattuvatkaan itseään kutsumaan) pilkkaavat raamattua vedoten siihen, että sen on raapustanut joku randon hyyppä pari tuhatta vuotta sitten. Argh! Vaikkei omistaisikaan henkilökohtaista uskoa, niin onko pakko silti olla täysin sivistymätön ja tietämätön? Useimmiten juuri ne ihmiset mölisevät suurimpaan ääneen, jotka eivät ole edes ottaneet asioista selvää ("kun ei kiinnosta" - miksi sitten niin kiivaasti vastustaa asiaa jota ei edes tunne?). Pidän itseni melko oppineena ja fiksuna ihmisenä, mutta kyllä tekee tiukkaa olla suu supussa (asemastani johtuen parempi ratkaisu) kun joku älypää aloittaa sen "ei hitsi, vähän uskovat on tyhmii ja heikkoi, miten joku voi uskoo joihinkin randomäijän juttuihin raamatus, eheheheh. Ne vaan tulee idiootteina saarnaa ja tuomitsee, ei osaa pitää hauskaa elämäs". Huoh. :) Pitää ihan muistuttaa välillä itseä siitä faktasta, ettei tosiaankaan ole kenenkään ihmisen asia tuomita ketään. Ei edes niitä jotka ovat omasta mielestäni kykenemättömiä edes keskustelemaan aiheista joita itse esille nostavat. Kukaan ei ole täydellinen.. ei edes naapurin lestat, paikallisseuriksen kiva pastori tai itse kukaan.

no mihin sä sitten perustat sen, että homous on syntiä?

Vierailija
11/25 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan kristinuskoinen EI tuomitse raamattuun vedoten.

Olen kuullut valtavan määrän sitä että kristityt tuomitsevat Raamattuun vedoten. Olen jopa tehnyt sitä aikoinani itsekin.

Lukeehan siellä Raamatussa ihan selvästi minkälaiset eivät peri Jumalan valtakuntaa esimerkiksi, näihin kuuluvat mm. ne homot, sekä juopottelijat, varkaat, epäjumalanpalvelijat ja riistäjät. Olisihan se nyt kovin rakkaudetonta olla lähimmäisiä varoittamatta uhasta että he voivat joutua kadotukseen jos jatkavat pahoilla teillään. Kyllä minä ainakin sitten varoittelin ahkerasti. Ja niin kyllä tekee aika monet muutkin uskovat.

Täältä SLEYn, evaneklilais-luterilaiseen kirkkoon kuuluvan järjestön käsityksiä aiheesta http://sley.fi/luennot/Raamattu/UT/1Kor/06EK.htm

Vierailija
12/25 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä pidän uskovaisia ihan ok ihmisinä, vaikka en heitä hyväksykään. siis pidän heidän uskonnollista vakautta vain vääränä, huonona.

Jos mun lapsesta tulis uskovainen, niin en hylkäisi häntä, sanoisin hänelle toki, etten pidä tosta uskovaisuudesta.

Uskovaiset kun saavat mielin määrin tuomita ihmisiä ihan vain sen takia, että joku älykääpiö on kirjottanut 2000vuotta sitten johonkin kirjaan jotain...

get the point

tää¨llä ei tosi kristityt syytä eikä tuomitse ketään tämä taitaa olla vain provo sun puolelta? tajuatko että se sana joka tuomitsee kristityt tuomitsee myös ei kiristityt, ajatteleppa sitä!joko valkenee?

Vierailija
13/25 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskonnon nimissä ja varjolla voi tehdä mitä tahansa!

Mutta ihminen joka oikeasti tuntee uskon, ei niin tee. Onhan se jo selvää että joitan kamalia asioita tehneitä ihmisiä voi aivan hyvin toimia uskonnon suurina julistajina. Ei se että pauhaa Jumalasta tee kenestäkään oikeaa uskovaa ja hyvää ihmistä. Ei jokainen maailman saarnaaja edusta jokaista uskovaa! Ei tietenkään, missä järki??

Tutustukaan Uuteen Testamenttiin niin voitte jotain ymmärtää.

Vierailija
14/25 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voi heittää omat aivot narikkaan. Joku muu kertoo uskovaiselle miten pitää elää. Selvä repti elämään: elä näin niin pääset taivaaseen. Ja uskovaisreppanahan elää... eikä pääse yhtään minnekään. Sen sijaan hän aiheuttaa elämänsa aikana paljon pahaa muille ihmisille (toisella tavalla ajatteleville).

Onneksi kuitenkin tuollaiset kiihkouskovaiset ovat harvassa tässä maassa. Ei tavitse paljon heitä ja heidän mielipiteitään ajatella tai kuunnella.

MUKAAN USKOT TAI ET; EI USKOVAINEN SUS TUOMITSE YSTÄVÄ RAKAS ON TÄMÄ NIIN VAIKEAA JOSKUS VAI OLIKO TÄMÄ VAIN PROVO?

Vierailija
15/25 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..jokainen joka ei ota Jeesusta vastaan vaikka on hänestä kuullut joutuu helvettiin, sanotaan nyt asiat vain niinkuin ne ovat puolin ja toisin. nyt kun et ottanut Jeesusta vastaan , mikä on aivan oma asias , jos helvettiin joutuu siellä kidutetaan ikuisesti 4 metrisillä demoneilla , nerepivät sut kappaleiksi ja sä tunnet kaiken. ja tämä ei kestä kauempaa kuin ikuisesti. mutta taivaskin on tarjolla,,,

Vierailija
16/25 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukemaan kirjan 23 minuuttia helvetissä :) Löytyy netistä jne myös varmaan. Jos siis aiheen tämä puoli kiinnostaa. Uskon vakaasti että ennemmin tai myöhemmin jokaiselle tulee tilaisuus oikeasti tehdä päätös, eikä vain sokkona paasata siitä mistä ei mitään tiedä.

Vierailija
17/25 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ihminen joka oikeasti tuntee uskon, ei niin tee. Onhan se jo selvää että joitan kamalia asioita tehneitä ihmisiä voi aivan hyvin toimia uskonnon suurina julistajina. Ei se että pauhaa Jumalasta tee kenestäkään oikeaa uskovaa ja hyvää ihmistä. Ei jokainen maailman saarnaaja edusta jokaista uskovaa! Ei tietenkään, missä järki??

vai luuletko että ne jotka ovat pelastuksen löytäneet antavat muiden hoippua HELVETTIIN? jos sua ei kiinnosta sun aika ei ole nyt ja se ei mulle kuuku , mutta ajattele jälleen kerran että on aina niitä myös jotka etsivät.piste.

Vierailija
18/25 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

apuva, meitä uskovia saattaa olla soluttautuneena juuri sinunkin opiskelu- tai työpaikallasi! Olemme ehkäpä juuri niitä, jotka hymyilevät ja keskisttyvät ip-lehteen tai tenttikirjaan kun paasaus uskovien typeryydestä alkaa. Niitä jotka eivät juuri kommentoi kun pitää joko haukkua tai tuomita joku, esim julkkis tai poliitikko tai uutisen aihe. Te sitä teette, en minä. Tuomitsemista, kauhistelua, haukkumista...Ja silti pidät minusta, ja minä tulen kanssasi toimeen.

Vierailija
19/25 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai luuletko että ne jotka ovat pelastuksen löytäneet antavat muiden hoippua HELVETTIIN? jos sua ei kiinnosta sun aika ei ole nyt ja se ei mulle kuuku , mutta ajattele jälleen kerran että on aina niitä myös jotka etsivät.piste.

Vierailija
20/25 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskonnon nimissä ja varjolla voi tehdä mitä tahansa! Mutta ihminen joka oikeasti tuntee uskon, ei niin tee. Onhan se jo selvää että joitan kamalia asioita tehneitä ihmisiä voi aivan hyvin toimia uskonnon suurina julistajina. Ei se että pauhaa Jumalasta tee kenestäkään oikeaa uskovaa ja hyvää ihmistä. Ei jokainen maailman saarnaaja edusta jokaista uskovaa! Ei tietenkään, missä järki?? Tutustukaan Uuteen Testamenttiin niin voitte jotain ymmärtää.

tottakai asioista voidaan keskustella ja omia kokemuksia jakaa, minä nyt viittasin esim. pedofiilipappeihin, paasaaviin tv-saarnaajiin jne, jotka hieman tahraavat yleisestikin uskovien "mainetta" tuomitsemisella ja omilla väärinkäytöksillään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi