Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mirena valahti suihkussa käteen...

Vierailija
01.02.2012 |

Tuntui kuin isompi verihyytymä menkkavuotoa olis tulossa, pesin itseäni ja sain kierukan käteeni. Ehtihän tuo kolmisen kuukautta ollakin. Todella luotettava kapine...

Muilla kokemuksia??

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa ehti sen kolmisen kuukautta olla, gynekologi totesi kohdun hylkineen sitä, eli työnsi sen ulos, olisi laittanut toisen, mutta en sitten enää halunnut, kun ajattelin ettei mulle sitten sovi ja olin kypsä siihen jokapäiväiseen tiputteluun jo muutenkin.

Vierailija
2/21 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempi vuoden vanha...

Voihan sitä olla löysää... :D Oppikirjan mukaiseksi gyne sitä tituleeras kun kierukan asensi.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa ehti sen kolmisen kuukautta olla, gynekologi totesi kohdun hylkineen sitä, eli työnsi sen ulos, olisi laittanut toisen, mutta en sitten enää halunnut, kun ajattelin ettei mulle sitten sovi ja olin kypsä siihen jokapäiväiseen tiputteluun jo muutenkin.

Mulla sen ympärillä oli kiinteä kovahko hyytymäköntti. En kauheammin jäänyt tutkimaan... :/

Ap

Vierailija
4/21 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pois, siis narut tuli koko ajan ulommas ja kun menin tarkastuttamaan tilannetta, selvisi että kohtu oli työntänyt kapistusta ulospäin osittain vinoon asentoon ja se piti poistaa samantien :/ Kerkesi olla pari vuotta, ihme että alkoi sitten yhtäkkiä tulemaan pois. En halua uutta kierukkaa enää muutenkaan..

Vierailija
5/21 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaksi käyntiä ultrineen ja kierukka ei oo kovin ilmasia... Mitäköhän sitä sit keksis... Mahtaiskohan se uus ees sekään pysyä?

Ap

Vierailija
6/21 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko nuo löysyyskommentit olivat olevinaan vitsi tai sitten kirjoittajalla oli anatomian tiedot täysin hukassa.

Toisilla kohtu hylkii sitä helpommin kuin toisilla. Itsellekin kävi niin. Ei ollut mitään tuntemuksia, ennen kuin aloin tuntea lankojen pistelevän. Toisen yrityksen jälkeen on pysynyt hyvin.

Vierailija
7/21 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ekan laittoi yksityinen gynekologi ja olisi laittanut uuden ilmaiseksi.

Mullakaan ei mitään tuntemuksia ollut ja ihan vaan kierukka itsessään tuli ulos...

se alkupäästä, jolla 3 kk jälkeen tuli vessassa ulos

Vierailija
8/21 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko nuo löysyyskommentit olivat olevinaan vitsi tai sitten kirjoittajalla oli anatomian tiedot täysin hukassa.

Toisilla kohtu hylkii sitä helpommin kuin toisilla. Itsellekin kävi niin. Ei ollut mitään tuntemuksia, ennen kuin aloin tuntea lankojen pistelevän. Toisen yrityksen jälkeen on pysynyt hyvin.

Menikö kokonaan omaan piikkiin tuo uudelleen laitto??

Vierailija
9/21 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ekan laittoi yksityinen gynekologi ja olisi laittanut uuden ilmaiseksi.

Mullakaan ei mitään tuntemuksia ollut ja ihan vaan kierukka itsessään tuli ulos...

se alkupäästä, jolla 3 kk jälkeen tuli vessassa ulos

Ap

Vierailija
10/21 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla kerralla muutama vuosi sitten Mirena juuttui kohdunkaulankanavaan ja päivystyksessä istuin supistusten kera.

Vierailija
11/21 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt 7 vuotta ja 4 kuukautta. Hyvin on tuntunut pysyvän, niin hyvin, etten ole raaskinut luopuakaan vaikka joku voisi olla eri mieltä.

Mulla ei ole menkkoja edelleenkään, mikä kielisi siitä, että erittää edelleen hormonia. Toisaalta järkeilen asian niin, että vaikka hormonaalinen vaikutus heikkenisi kokonaan, niin toimisihan tuo mekaanisena ehkäisynä samalla periaatteella kuin kuparikierukkakin.

Eli tässä me ääripäät, joillain teistä ei pysy sisällä, mulla on ja pysyy.

Vierailija
12/21 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt hetimiten yhteys neuvolaan, koska Mirenan valmistaja Bayer korvaa puolet sen hinnasta, jos kierukka poistuu tai joudutaan poistamaan lääketieteellisestä syystä ennen kuin on ollut 6kk paikoillaan. Saat sieltä tietoa miten toimia korvauksen saamiseksi. Joillakin voi uusi kierukka pysyä paremmin, sitä ei oikeastaan tiedä kuin kokeilemalla.

Vierailija
13/21 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kierukka oli sillä tavalla liikkunut, että sitä ei tarvinnut poistaa, vaan sen asennon sai korjattua. Minun tapauksessani ei siis ollut kyse lääkärin ammattitaidottomuudesta, vaan omasta "ominaisuudestani". Käytin tuolloin kuukuppia - en tiedä saattoiko vaikuttaa! Sen jälkeen en ole käyttänyt (enkä olisi tarvinnutkaan tosin).

t. numero-jotain-en-muista-mikä

Menikö kokonaan omaan piikkiin tuo uudelleen laitto??

Vierailija
14/21 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt hetimiten yhteys neuvolaan, koska Mirenan valmistaja Bayer korvaa puolet sen hinnasta, jos kierukka poistuu tai joudutaan poistamaan lääketieteellisestä syystä ennen kuin on ollut 6kk paikoillaan. Saat sieltä tietoa miten toimia korvauksen saamiseksi. Joillakin voi uusi kierukka pysyä paremmin, sitä ei oikeastaan tiedä kuin kokeilemalla.

Jos tuo toimii niin onhan sekin avuksi!

Vierailija
15/21 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt 7 vuotta ja 4 kuukautta. Hyvin on tuntunut pysyvän, niin hyvin, etten ole raaskinut luopuakaan vaikka joku voisi olla eri mieltä.

Mulla ei ole menkkoja edelleenkään, mikä kielisi siitä, että erittää edelleen hormonia. Toisaalta järkeilen asian niin, että vaikka hormonaalinen vaikutus heikkenisi kokonaan, niin toimisihan tuo mekaanisena ehkäisynä samalla periaatteella kuin kuparikierukkakin.

Eli tässä me ääripäät, joillain teistä ei pysy sisällä, mulla on ja pysyy.

Ja voiko ehkäisytehoon oikeasti luottaa?

Vierailija
16/21 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten tuli itsestään pois. Uusi Mirena ollut nyt muutaman vuoden.

Vierailija
17/21 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten tuli itsestään pois. Uusi Mirena ollut nyt muutaman vuoden.

Vierailija
18/21 |
26.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi

Vierailija
19/21 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi Bayer hyvittänyt mulle puolet kierukan hinnasta.

Uusi laitettiin - gynelle eka kerta kun törmäsi kaltaiseeni kohtaloon... Rakenteellisesti ei pitäisi olla mitään syytä miks näin kävi.

Ihan raportoin jos vaikka joku muu kaipaa tätä tietoa.

Ap

Vierailija
20/21 |
02.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse asiassa sain sen poistettua vasta kolmannella lääkärikäynnillä, nyt mulla on viikon kuluttua aika naistentautien polille uuden sitkeän kapineen asentamista varten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi