Alkoholin suurkuluttajien puolisot!
Millainen puolisosi on tunteiden näyttämisessä? Minä taas kerran avauduin omasta ahdistuksestani ja miehelläni ei 2h keskustelun jälkeen ollut oikein mitään kertoa omista tuntemuksistaan. En osaa pukea tarkoittamaani asiaa sanoiksi...
Kommentit (4)
Tällä hetkellä meillä " parempi kausi" . Valitettavasti en osaa nauttia, koska taustalla pelko, kauanko tätä hyvää kautta kestää. Tällä kertaa kuitenkin erilaista, koska mies haluaa (ainakin sanoo niin, mutta tarkoittaako?) itsekin muutosta. Ehdin ahdistua jo niin pahoin, että olin valmis jatkamaan ilman häntä :(. En siis ole koskaan erolla uhkaillut, vaan ajauduin siihen pisteeseen, että olisin ollut valmis luopumaan kaikkein rakkaimmastani ihmisestä oman hyvinvointini vuoksi - en olisi jaksanut päivääkään ja ilmoitin hänelle, että minun täytyy muuttaa pois kotoamme. Nyt mietin, heräsikö mies todella todellisuuteen ja onko muutos pysyvä. (Lapsistakin kovasti haaveilen, kun ikääkin alkaa olla...)
Meillä mies ei tunteistaan koskaan puhunut mitään, erottiin n 2 vuotta sitten ja nyt edelleen humalassa lähettelee viestejä " voitaisko vielä yrittää" yms. Ja samalla mies suunnittelee häitä uuden puolosonsa kanssa. Ja alkoa kuluu runsaasti 2-3 iltana viikossa..
paremmaksi?
Alkoholin suurkulutus on oma valinta, mutta jos löytyy halua päästä ongelmasta eroon, kannattaa auttaa! Suurkulutuksen taustalla voi olla muita ongelmia, joita hukutetaan viinaan. Miehesi ei löydä ongelmiin muita ratkaisuja kuin viinan, näin oletan.
Jos haluaa auttaa, kannattaa sitouttaa auttaminen siihen että suurkuluttaja todella myös hakee apua. Jos miehen lupauksien taustalla on vain toive paluusta yhteen, homma ei toimi. Kaikki alkaa taas uudelleen alusta. Toista ei voi pakottaa. Toivoisin, että halu " parantua" löytyisi omista tarpeita, niin ettei juominen olisi enää ratkaisu.
ne miehet niistä tunteistaan osaa sen ihmeempiä puhua, alkoholin käytöllä ei ton kanssa ole mitään tekemistä. Yleensä ovat tyytyväisiä lähes kaikkeen.