Kotitöistä. Jos miehesi osallistuu runsaasti kototöihin,
mitä hän tekee työkseen? Ja vastaavasti jos kotihommat ei maistu, mikä leipätyö? Meillä ei tee, laiska rakennusmies.
Kommentit (20)
Hoitaa kaiken ruokahuollon ja keittiön siivouksen ja lasten harrastuskuskaukset.
Me ollaan miehen kanssa toimistotyössä molemmat, insinöörejä kumpikin. Kotona tehdään hommat aika lailla tasan, tosin mun ei tartte tehdä lumitöitä eikä juuri muitakaan pihahommia (esim pestä autoa) ja miehen ei tartte siivota (paitsi vie matot ulos jos on kotona kun mä imuroin). Remontit yms tehdään yhdessä. Keittiövuorot jakaantuu sen mukaan, kumpi kerkee ja valitun ruuan mukaan. Mä oon omasta tahdostani ottanut pyykkihuollon vastuulleni, mut mies kyllä osallistuu tarvittaessa siihenkin.
Viikonloppuisin tekee aina ruuat. Hoitaa melkeinpä kaiken pyykkihuollon, käy kaupassa, osallistuu viikkosiivoukseen.
bussikuski hoitaa siivoukset noin 70-prosenttisesti, ulkotyöt (ruohonleikkaus ja lumityöt) kokonaan
loput jää kyllä mulle
että nykyajan mies tekee aika paljpon kotitöitä, joka tietysti hyvä. Kyllä ne sitten saakin siitä ihan tosienlaista huomiota ja kiitoksia kuin me naiset. Naisten osallistumista kotitöihin pidetään itsestäänselvyytenä.
Meillä mies osallistuu paljon, tekee melkeen aika ruuan ja tiskaa enemmän kuin minä. itse tykkään imuroinnista ja vessan siivouksesta :D
mies myyjä/opiskelija
vaikka työnjako onkin aika perinteinen; mies tekee enemmän ulkohommia ja talon ja autojen ylläpitoa yms., minä pyykkään ja laitan ruoan. Lapsia hoidetaan ihan saman verran ja samoja asioita tehdään heidän kanssaan.
Kun molemmilla on vaativa työ, en muuhun järjestelyyn missään tapauksessa suostuisikaan. Jo tuo termi "osallistua" kalskahtaa pahalta. Ennemmin puhuisin kotitöiden jakamisesta.
Tekee suurimman osan ruoista, pesee pyykit, siivoaa ja kuskaa lapset harrastuksiin. Lisäksi ruokaostokset.
Finanssialalla päällikkönä
paljoa.
Tekee kyllä ruokaa, mutta ei siivoa keittiötä. Pesee pyykkiä. Imurointi/lattioiden pesu ei kiinnosta ikinä, eikä kerää tavaroita lattioilta. Tosi laiska, yleensä istuu/makaa sohvalla (nukkuu) 3h joka ilta. Loppu aika menee syömiseen.
T. Rakennusmiehen vaimo
tekee mutta harvoin pyytämättä (joskus kumminkin !). on toimistossa toissä.
toimitusjohtaja.
Joka joulu alkaa siivota komeroa ja levittää tavarat pitkin eteisen lattiaa.
osallistuu. Ei pese pyykkiä, paitsi omat harrastus ja työkamat ja siivoaa VAIN jos minäkin siivoan.
Kaikki lumityöt, ruohonleikkuu on minun homma. Hoitaa talonlämmityksen, puut metsästä pannuun. Hoitaa pääsääntöisesti kaikki kauppa-asiat.
Pikkupomona IT-yrityksessä