Kehityskeskustelusta, onko oikeudenmukaista?
Onko mielestäsi oikeudenmukaista, jos kehityskeskustelussa ei nosteta pisteitä (eli toisin sanoen palkkaa), vaikka on tehnyt työnsä tosi hyvin pomonkin mielestä, mutta poissaoloja on ollut suhteellisen paljon (3-5 pv kuussa ehkä keskimäärin)?
Lapset on sairastaneet ja itsekin olen sairastanut useita flunssia. Mutta eihän noille mitään voi. Onko siis oikeudenmukaista, että henkilökohtaiset pisteet kärsivät tuosta sairastelusta?
Kommentit (12)
ollut silloin sitä työpanosta antamassa. Ja jos olet poissa 5 päivää kuussa, olet vain n. 75-prosenttisesti paikalla, joten oikeastihan sen palkankin pitäisi olla 75 %.
Eikö lapsilla ole isää?
No onko sulla joitain ansioita jotka puoltaa palkankorotusta?
Terveydentilan vaikutus palkkaan on epäasiallista. Kysymys kuuluu, onko tuo tosiaan syy, ettet saa korotusta, eli sanoiko pomo suoraan noin? Voihan olla, että ns. "hyvien työntekijöiden" pisteitä ei automaattisesti nosteta, vaan pitää tehdä jotain ekstraa. Voisit kysyä, miten voit vielä kehittyä.
Jos et ole yh, tai jos miehelläsi ei ole sellaista työtä, josta ei vain voi olla pois, niin laitapa isä jäämään useammin kotiin lasten kanssa.
ole poissaolot vaikuttaneet palkan perusteena oleviin pisteisiin.
Minulla on poissaoloja ainakin yhtä paljon kuin ap:llä, mutta ei niillä ole ollut palkkaan vaikutusta. Ihan hyvin olen palkkani saanut neuvoteltua, eikä osaamistani kyseenalaisteta poissaolojen takia.
Työni tosin on luovaa, ja työt on poissaoloista huolimatta tehtävä. Jos asiat kasaantuu niin sitten pitää tehdä ylitöitä.
Ei se, että tekee työnsä hyvin tarkoita sitä, että pitäisi pisteitä nostaa.
Pisteet on sillä tasolla kun on ja oletuksenahan kaikilla on se, että työt hoidetaan hyvin.
Logiikallasihan pisteitä pitäisi nostaa aina joka kehistyskeskustelun myötä koska ainahan työt hoidetaan hyvin. Milloin tulisi "katto" vastaan?
3-5/kk?
Se tekee sitten nopeasti laskettuna noin 30-55 päivää/ vuosi ylimääräistä lomaa.
Aikamoinen rasite työnantajalle!
mutta ei meillä kehityskeskustelu ole palkan korotuksia varten.
vaikka ole opiskellut uutta jatkuvasti noin 3 vuotta.
Syyt:
-08 Nyt on huono taloustilanne
-09 Sä vaihdat kohta osastoa, ei me voida enää nostaa sun palkkaa
-09 Sä oon just tullut tälle osastolle, niin ei voi
-10 Sä oot jäämässä äitiyslomalle, niin katotaan sitten ku tuut takaisin.
Ai niin ja sairaana en ole ollut kuin max 5 päivää/vuodessa. Pahimillaan tein 3 henkilön duunit.
Jännityksellä odotan mitä mitä tulee vastuakseksi tänä vuonna kun palaan töihin.
Ensin siirryttiin työn vaativuuteen ja henkilökohtaiseen suoriutumiseen perustuvaan palkkausjärjstelmään. Mutta kun rahaa ei ole ja entisiäkin leikataan, ei henkilöhohtaisen suoriutumisen pisteitä voida enää korottaa vaikka tekisit hommasi kuinka hyvin tahansa!
paitsi 1-2 pomon erityissuosikilla. Eli ei ole mitään mieltä tehdä töitä hyvin, kehittää ja kehittyä, koska palkka ei siitä parane.
Siksi meillä aika moni tekee sen minimin, mikä on tehtävä ja antaa töiden kasaantua ajatuksella, että "aika hoitaa". Jos kielitaidosta, monipuolisuudesta, koulutuksesta ei makseta, ei sitä myöskään työssä käytetä. Tästä hyvänä esimerkkinä ovat enlanninkieliset työpaperit, jotka lähetämme käännettäviksi muualle sen sijaan että lukisimme ne itse. Kun ei makseta siitä, että kieltä osataan, ei sitä työssä käytetä.
...miksi et ole niitä pomon erityissuosikkeja.
paitsi 1-2 pomon erityissuosikilla. Eli ei ole mitään mieltä tehdä töitä hyvin, kehittää ja kehittyä, koska palkka ei siitä parane.
Eli on ihan oikeudenmukaista.
Ja onhan tuo poissaolomärä aika hurja.