Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä narsismia?

Vierailija
01.02.2012 |

Löysin eräältä sivustolta tällaisen kirjoituksen, ja aloin miettimään, onko ko. henkilö esimerkki narsistista:

"Olen alkanut ymmärtää vaatteita vasta viime vuosina. Tajusin, että jos laitan pinnalliset asiat kondikseen, ihmisten on helpompi kohdella minua niin kuin haluan tulla kohdelluksi. Haluan pukeutua vaatteisiin, jotka eivät muistuta minua itsestäni, vaan saavat minut tuntumaan harmoniselta osalta ympäristöäni. Käytännössä tämä ilmenee kohdallani jopa dandyilynä. En nimittäin voi teeskennellä, ettei sillä olisi väliä, että epäkarismaattisetkin ihmiset näyttävät hyvältä panostaessaan vaatteisiin.

Sen näkee oikeasti toisten ihmisten kasvoilta, kuinka hyvin pukeutunut on. Vaatteet ovatkin väline, jonka avulla saat maailman näyttämään enemmän sellaiselta kuin haluat. Jos ihmiset eivät katso sinua eivätkä väistä sinua kadulla, voit harkita, lähettävätkö vaatteesi oikeita signaaleja. Itse pidän oikeana signaalina sitä, että ihmiset antavat sinulle huomionsa, mutta heidän kasvoillaan oleva ilme pysyy hillittynä."

Jotenkin kovin huomionhakuista jne...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et ole sellainen kuin haluat. Mitä hoksaamista vaatteissa on? Luuletko ettei se näy kun vaihdat tyylisi massaan?

Minua kehutaan aina tyylikkääksi ja laitan vain ja ainoastaan sellaista päälle jossa tunnen oloni helpoksi. Tiedän monia muotivaatteita joita en voisi pitää koska tuntuvat huonolta päällä.

Vierailija
2/6 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muiden manipulointi salavihkaisesti on sairasta täysin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en edes viitsinyt lukea tekstiä.

Vierailija
4/6 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ko. kohta vaikuttaa narsistiselta:

"Jos ihmiset eivät katso sinua eivätkä väistä sinua kadulla, voit harkita, lähettävätkö vaatteesi oikeita signaaleja. Itse pidän oikeana signaalina sitä, että ihmiset antavat sinulle huomionsa, mutta heidän kasvoillaan oleva ilme pysyy hillittynä."

Vierailija
5/6 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti ei mieti, mitä muut hänestä ajattelevat. Narsistilla ei ole käsitystä itsestään osana mitään, kaikki muut ihmiset ovat hänelle vain käyttötavaraa ja heidän mielipiteillään ei loppupeleissä ole narsistille mitään väliä. Jos joku ei pidä hänestä, se on narsistille merkki siitä, että kyseinen ihminen on vammainen ja mielisairas.

Kokemusta on ihan oikean narsistin kanssa elämisestä

Vierailija
6/6 |
01.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n aloitusta en arvio. Mutta olen joskus yrittänyt pohtia mitä tuo nykyisin paljon mainostettu narsismi on. Ominaisuudet ja piirteet joita narsistille laitetaan sopivat mielestäni loppujen lopuksi melkein jokaiselle ja pelottavinta myös itseeni.

Olenkohan minä narsisti? Miettiikö kukaan oikeasti itse tällaista? Jos kaikki ympärillä olevat ovat narsisteja, mutta itse ei niin kuka oikeastaan on?

En taida ymmärtää koko narsismia. Ymmärrän niin, että oikea narsisti on ihminen, joka rakastaa itseään enemmän kuin toisia. No se ei ole tietysti tervettä ja minullakin menee ainakin lapset itseni rakastamisen yläpuolelle. Mutta ehkä pieni itserakkaus olisi tässä synkässä Suomessa tervetulluttakin?

Narsistin uhrin (tämänkin kuulee usein) on opeteltava myös rakastamaan itseään. Ehkä olen narsisti tai narsistin uhri, en oikein tiedä, mutta olen tullut siihen tulokseen, että joskus on tärkeintä kuunnella myös itseään ja toisetkin voivat olla väärässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi