Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinnikäs, joustava ja vastoinkäymisiin "terveesti" suhtautuvat ei masennu!

Vierailija
31.01.2012 |

http://www.iltasanomat.fi/terveys/tallaiset-ihmiset-eivat-masennu-koska…

Kyse taitaakin pitkälti olla asenteesta!

Tai kyllähän tämän suurin osa tietääkin, mutta kun sitä ei saa sanoa ääneen, ettei vaan pahoita herkästi masentuvien mieltä....

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olet se iloinen, sinnikäs, joustava ja aivan muutenkin mahtava ihminen joka tekee kaiken, hoitaa kaiken... Tiedättekö se luotettava ihana ihminen, joka kyllä hoitaa homman.

Sit kun se väsyy eikä myönnä sitä, koska mitäs sitä nyt lepäämään, kun on muutakin tekemistä.

Sit kun se väsymys alkaa muuttumaan masennukseksi. Elämä on vaan synkkä pulla, mutta suorittaminen jatkuu eikä kukaan tiedä, että mä heitin hyvästit mun mielenterveydelle jo ajat sitten.

Vierailija
22/23 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minä olen onnellinen ja kyseenalaista aika paljon tuota että lapsuuden paskoihin kokemuksiin pitäisi jäädä roikkumaan, tai ylipäänsä muihinkaan huonoihin ja negatiiivisiin tunteisiin rypemään.

Oliko sinulla hylkäämisen jälkeen turvallisia aikuisia? Aivan mahdotonta lähteä muihin vertaamaan kun on (meitä) joilla ei lapsuudessa ole ollut LAINKAAN turvallisia aikuisia tukemassa, ohjaamassa ja huolehtimassa perustarpeista. Jo YKSI aikuinen voi riittää. Ja jos turvattomuus, perusluottamuksen puute jne jatkuvat koko elämän niin aivan takuulla se vaikuttaa ihmiseen jotenkin. Ei välttämättä masennuksena, mutta esimerkiksi "tunnevammaisuutena" esim. empatian puutteena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
31.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei pidä unohtaa että suurin osa ei siihen kykene. Ihmisen oma synnynnäinen temperamnttikin vaikuttaa pärjäävyyteen. SInnikkyys on synnynnäinen ja suhteellisen vakaa temperamenttipiirre, joka ei perustaltaan muutu, vaikka sen ilmiasu ja toteutuminen voi kasvatuksen myötä muuntua. Nykyisen kehityspsykologisen tiedon perusteella temperamenttipiirteitä pidetään suhteellisen vakaina ja muuttumattomina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi