+30 ESIKOT alkuviikkoa
Kommentit (33)
Tervehdys! Näpit sähelsi tossa äsken ihan omiaan, mutta nyt uutta yritystä. Tänään olisi edessä eka Haikaranpesän valmennus, odotan oikein innolla kun täällä on tullut pelkästään positiivista palautetta. Ja oman neuvolan valmennukset oli vähän mitä oli.
Glögille meno sopisi parhaiten joko 24.11. tai 13.12. ensi viikolla olen työvuorossa - joita onkin jäljellä enää kokonaista 3 kappaletta ennen äippäloman alkua! Toisaalta kyllä alkaa olla jo sellainen tunne, että ihan mukavaa jäädä kotiin, vaikka ei mitään vaivoja ole ollutkaan, niin alkaa toi maha olemaan sen verran iso, ettei enää oikein jaksaisi. Vaikka aika menee kyllä ihan pelottavan nopeasti.
Katsoitteko muuten eilen ykköseltä dokkaria Tammisaaren synnytyssairaalasta, tuli joskus tossa puoli kymmenen maissa? Itse katsoin siitä noin puolet, siinä seurattiin kahden perheen odotusta ja synnytystä. Alkaa ajatukset kääntyä jo pikkuhiljaa tuohon itse finaalitapahtumaan ja ei niinkään pelota, mutta jännittää senkin edestä.
En nyt muista mitä kaikkea olette ehtineet täällä pohdiskella ja ruotia, vaikka olenkin aina käynyt pinoa lueskelemassa. Ei vain ole jaksanut naputtaa... Mutta myöhempään
Sonja
rv 33
Ihanaa, että aurinko paistaa. Vaikkei lunta ikävä kyllä ole, tuo aurinkokin lisäenergiaa myös omaan mieleen :) Eilen illalla innostuimme jo glögittelemään. Lämmitimme ihan Valion purkkiglögiä ja paistoin ekat joulutortutkin - minäkö muka aikaisessa?! Meidän kohdalla nyt vain on niin, ettei joulukuusta voi tietää... Kummilasten lahjat pitäisi ostaa.
Meillä oli eilen illalla neuvolan valmennus. Se oli oikeastaan toistoa Haikaranpesässä viime viikolla kuulemallemme, mutta oli kiva tavata Päiväkummun alueen muita esikoisodottajia. Tänään meillä on se Haikaranpesän kakkosvalmennus eli olemme Sonja samaan aikaan talossa kuin tekin! Saisimmepa mekin nähtäväksemme pikkuvauvan, kuten Swheatie olit nähnyt!
Jaipur: Ihanaa, että miehesi on tulossa Suomeen ja huomenna näettekin taas.
Mukavaa myös, että RouvaSukkulan glögi-idea saa suosiota. Kuten kirjoitinkin, minulle joko 24. tai 29.11. olisivat parhaat päivät.
Nyt syömään ja sitten Helsinkiä kohti!
Katja rv tasan 36 :)
töiden lomasta, täällä on kyllä ihan h.....ttiä, olen melkolailla stressaantunut tilanteesta ja väsyttää aivan armottomasti, mutta kun mitään vaivoja muuten nyt ei ole, niin ei sitä saikkuaakaan voi hakea...
Mulle sopii mikä vaan noista päivistä glögittelyyn, joten laittakaan vaan tietoa kun päätös tehty.
Eilen oli viimeinen meidän neuvolan valmennuksista, jotka oli minun mielestä kyllä melko mitään sanomattomia, kalvosulkeisia ja vähän videon katsomista- pöh. Mulle ei tullut kyllä mitään uutta, mutta tulipahan käytyä. Kyllä tuostakin on varmaan hyötyä nuorille äideille ja eka kertalaisille. Itsellä vaan tämä terveydenhuoltoalan koulutuksen myötä näitäkin asioista tuli aikanaan opiskeltua- ajattelin vaan että jospa siellä olisi jotakin uutta verrattuna koulussa läpi käytyyn (kun siitä on kuitenkin yli kymmenen vuotta). Lisäksi nyt on tullut lueskeltua niin paljon aiheesta lehdistä ja kirjoista että taitaa olla pääkoppa jo liiankin täynnä tietoa...
Olivera & Charlie 29 + 3
tuonne NKL:n tutustumiskäynnille kannattaisi mennä kun la on 29.1. joulukuun puolella (ennen joulua) vai vasta tammikuussa?
Heippa!
Meille syntyi pikku-prinssi, perjantaina, 11.11, klo 23.32 (ei hassummat kellonajat ja päivämäärät), rv:lla 41+2. Synnytys oli kivulias, mutta nopea, kerkesimme olla Jorvissa " kirjoilla" kolme ja puoli tuntia ennen loppuhuipennusta. Aina pelkäsin, että lähdetään matkaan liian aikaisin, ja synnäri laittaa kotiin vielä odottelemaan edistystä (ihan kuin se mikään häpeä olisi!), mutta ihan niin ei käynyt. Kun olimme Jorvissa n. klo 20 aikaan, olin 6 cm auki, ja vaikka aluksi olin ajatellut ammeessa käydä, niin kätilö onneksi ehdotti suoraa siirtymistä synnytyssaliin ja epiduraalia. Hyvä niin, koska puoli tuntia tästä olo oli jo aika sietämätön. Kaikki meni kuitenkin siis tosi hyvin, ponnistusvaihe hieman venähti, koska rakko oli liian täysi. Vinkki siis teille kaikille: synnytyksen aikana tosiaankin kannattaa muistaa käydä rakkoa tyhjäämässä, minä ponnistelin puoli tuntia ilman tulosta koska rakko ei " antanut" vauvan tulla alaspäin... Se oli aika tuskaa. Pikkasen piti tikata, mutta nyt voi jo suht hyvin istuksia tuolilla kuin tuolilla, muutenkin palautuminen on mennyt yli kaikkien odotuksien.
Poika oli syntyessään 3760 g ja 53 cm, pitkä, ihana pikkumies. Muuten kaikki meni tosi hyvin, paitsi että nyytti joutui kahdeksi vuorokaudeksi lastenosastolle antibioottihoitoon tulehduksen vuoksi. Kyllä oli äidillä silloin itku herkässä, vaikka mitään suurempaa hätää ei hänellä ollutkaan.
Nyt opetellaan kotona vauva-arkea koko perheen kera. Ja tämä on maaaaaailman ihaninta :)
terkkuja kaikille kovasti!
annam ja poika, kohta 5 vrk
Onnea poikavauvasta sekä isälle että äidille.
t Kirsi+ erkki
ps. Ja aika loistosuoritus kun vauva syntyi jo noin nopeasti sairaalassa. Tuohon meidän muidenkin tulee tähdätä... tuntien itseni niin minä olen viikkoa ennen sairaalassa kuin vauva syntyy... olen niin kärsimätön ja siinä vaiheessa paniikissa
Olivera:
tuonne NKL:n tutustumiskäynnille kannattaisi mennä kun la on 29.1. joulukuun puolella (ennen joulua) vai vasta tammikuussa?
me oltiin NKL:n valmennuksessa (englannin kielinen) johon ajan sai soitosta kolmen viikon päähän. ryhmässä oli vain neljä synnyttäjää. Suomenkielinen ryhmä oli samaan aikaan ja oli aika iso.
Ei siellä mitään niin erikoista ollut että ajalla olisi kauheasti väliä. tosin ei kantsi jättää viime tippaankaan. eli soittele ja kysele aikoja ajoissa.
j+beibi huomenna 5 viikkoa
Beibi: miten pääsitte tuohon engalnninkieliseen kiertokäyntiin!!? Mun mies on myös englanninkielinen (britti) ja kun soitin olisin varannut aikaa englanninkieliseen tutustumiskäyntiin, minulle vastattiin vain hyvin ynseästi, että ette siihen ryhmään pääse koska sinun äidinkielesi on suomi: kätilöt olivat kuulemma toivoneet, että vain äidinkieleltään muut kuin suomailaiset menisivät noihin ryhmiin... täytyypä soitella sinne uudelleen ja kokeilla kepillä jäätä... jos joku eri henkilö vastaisi ja olisi toinen ääni kellossa. Sanoin tuolloin vastanneelle tympeälle naisihmiselle kyllä että ok. jos kerran kätilöä ja ja muita ei häiritse kun minä teen miehelleni simultani tulkkausta niin mikäs siinä sitten... päällehän siinä on pakko sitten puhua... mutta kokeillaan nyt uudelleen, josko pääsisi sittenkin.
...luulin että NKL:lla olisi vain suomenkielinen ryhmä, ja sain siihen jo ajankin, sitten taisin mainita että mies ei suomea osaa joten sieltä tarjottiin englanninkielistä ryhmää, johon sitten vaihdoin. siis sitä tarjottiin sieltä päin eli ei meille ainakaan sanottu että molempien pitää olla englanninkielisiä, ennenminkin tunsin puheesta että harmitteli sitä että en heti sanonut haluavani englanninkieliseen ryhmään (ei siis sanonut kuitenkaan ääneen).
yksi pariskunta oli kanssa suomea ja englantia puhuva ja yksi pariskunta oli idästä. lisäksi oli yksinäinen nainen. ei siis ollut iso ryhmä.
Huom! Järjestävät englanninkielisiä vain pari kertaa kuussa eli kantsii soitella ajoissa.
tyttö on välillä sylissä, joten teksti on mitä on.
j+beibi
Rupesi taas jännitttämään oma synnytys. Eilen oltiin ekassa synnytysvalmennuksessa. Jännitys nousi sieltä. Äsken, kun luin Annamin synnytyskertomuksen tuli taas sellainen olo, että apua, vaikka synnytys kuulosti ihan hyvältä kokemukselta. Ihanaa varmaan, kun on oma prinssi tai prinsessa sylissä. Kirjoittelehan jaksaessasi kuulumisia meille esikoille.
Rouva Sukkula: oli tosiaan vähän viime tingan ilmoitus siitä Folkhälsan-jutusta. Itsekin kuulin siitä vasta silloin. En sitten itsekään päässyt paikalle.
Innostuin kanssa tuosta Skypen hankinnasta. Olen jo pidemmän aikaa suunnitellut sitä, en ole vaan saanut sitä hankittua. Kurvaisen joku päivä Biltemaan, niin enköhän luurit ostettuani saa ladattua skypeäkin koneelle.
Mulle sopisi kaffittelu vain 24.11. Meillä on muina ehdotettuina kertoina synnytysvalmennus.
Hauskaa iltaa kaikille.
t.,Kanika rv33+5
Omaan napaan ei mitään uutta, huomenna ajattelin mennä töiden jälkeen katsomaan Lindexin alerekkiä, on kuulemma joitain äitiysvaatteita halvalla. Sitten olisi pikkuveljen 11v synttärit, joilla ajattelin piipahtaa. Viikonloppuna niitä juhlitaan isommin.
Käytiin eilen Jyskissä miehen kanssa ja ihastuttiin siellä myynnissä olevaan hoitopöytään + sänkyyn. Yhteensä maksavat vajaat kolmesataa, mutta kun on niin ihana ja käyttökelpoinen vielä hoitopöytäajankin jälkeen, monikäyttöinen kokonaisuus. Varmaan käyn ne huomenna ostamassa etteivät vaan lopu... Pikkuhiljaa tuo vauvatavaroiden ostamistarve alkaa vallata mielen. ;)
Nyt pitääkin lähteä nukkumaan, aamulla on nousu jo viideltä.
Kauniita unia. :)
susanna 21+2
kirsi10: