Suositelkaapa minulöle hyvää valurautapannua, lähinnä pihvien paistoon.
Olisiko Gense Le Gourmet hyvä? Tai Skeppshult? Onko Ikeassa jotain?
Kertokaa myös ostopaikkoja ja noin-hintoja.
Kiitos!
Kommentit (25)
Minun pannussa lukee Ronab. Tietääkö kukaan sellaista? Ei ole tullut käytetyksi. Ruosteisena kaapissa.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2012 klo 10:44"]
Tarvit kunnon pannun, ei vaihtoehtoja ole: De Buyer-hiiliteräspannu. Myy esim. Eiring Korkeavuorenkadulla. Piti tänne maallekin hakea Helsingistä.
En ole tuo lukutaidoton, mutta nimen omaan nuo hiilikuitupannut korvaavat täysin valuraudan ja menevät monessä kirkkaasti ohi. Hoito ja käyttö yms. samanlailla kuin valurauta.
Onko lukutaito kateissa
[quote author="Vierailija" time="24.10.2012 klo 03:40"]
Av-mamma etsii välineitä joilla paistaa lisää rasvaista lihaa. Ei kasviksia tai muuta, sillä aidolle AV-läskille kelpaa vain rasvassa paistettu rasvainen liha! Ja seuraavassa ketjussa ap onkin jo valittamassa kuinka nykyajan kauneusihanteet on ihan mahdoton saavuttaa, ja oma 110kg kroppa on muutenkin paljon naisellisempi. Tää on niiiin nähtyä...!
[/quote]
MItähän säkin tiedät ruuanlaitosta? Mulla ei olekaan kuin valurautapaistinpannu ja siinä kyllä kypsennän oliiviöljytilkassa kaikki vihenneksista niihin pihveihin, suurin osa kastikkeistakin esim. pastan kastikkeet tulee parhaita valurautapannussa. Kypsentää tasaisesti ja voi kaapia irti ihan millä vaan jos jää kiini pohjaan. MItä nyt ei kyllä yleensä edes käy.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 11:31"]
Minun pannussa lukee Ronab. Tietääkö kukaan sellaista? Ei ole tullut käytetyksi. Ruosteisena kaapissa.
[/quote]
Rönnebyn pannu se tietysti onkin. Täytyisi käsitellä käyttökuntoon.
eikä itse kokkaamisella turpoa samalla tavalla kuin kaupan eineksillä. Paistettu paprika, tomaatti, sipulit ja muut on loistavia pihvin kera. Paistan usein niitä vähän ensin, ennen kuin laitan uunipataan ja sitten samalla pannulla naudan paistista leikatut pihvit medium miinukseksi.
Maistuu muuten metsälenkin jälkeen hyvältä. Tai uimasta tultua. Eikä kroppakaan kasva sinun satasen kropan lähelle. Nyt voi muuten saada metsäsieniä naudan kaveriksi.
Jätä vaan ne vaaleat vehnäjauhot ja makeat, jos tuolle tasolle olet kasvanut. Lähde ulkoilemaan aktiivisesti. Miehet kiinnostuu enemmän ulkonäöstäsi. Kun lisäksi alat paistaa valuraudalla...