Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihtoehtona ero?

Vierailija
30.01.2012 |

Mites, kiinnostaisi asiallinen kommentointi tilanteestani.

Olen naimisissa ja meillä on kaksi ihanaa lasta. 4- ja 1-vuotiaat.

Naimisissa olemme olleet muutaman vuoden ja yhdessä pidempään. Suhteemme alkoi pettämisellä ja epävarmuudella, mutta yritimme selvitä siitä ja olimmekin onnellisia. Ja olimme suht onnellisia, kunnes toinen lapsi oli tuloillaan. Nyt olo on aika kamala.

Pettymys toisensa jälkeen nostaa päätään ja olemme onnettomia molemmat, mutta lasten ja toistemmekin takia haluaisimme yrittää. Käymme keskustelemassa ongelmistamme, mutta tuntuu, että se on tuloksetonta.

Ero pyörii vahvasti mielessäni, mieheni ei halua erota missään tapauksessa. Lapset lähtisivät mukaani. Ero tuntuisi todella raskaalta vaihtoehdolta, jo ajatellen lapsia. Eli missään tapauksessa emme halua tehdä hätiköityjä päätöksiä.

Vähän faktaa. Lapset ovat ns. helppoja ja ihania, nukkuvatkin suht hyvin, ettei sellaisesta uupumuksesta ole kyse. Itse olen uupunut, itsestä riippumattomien kriisien takia, mutta mies ei tunnu siitä välittävän. Jään aika paljon yksin kaikessa lapsiin liittyvissä asioissa. Hoidan ja pyöritän kaikki elämiseen liittyvät asiat, kuten ruoan, siivouksen, siis talon ylläpidon ja lasten kanssa olemisen jne. Olen kotona lasten kanssa ja mies käy töissä, edes pyydettäessä hän ei viitsi tehdä mitään. Oma-aloitteisesti hän ei tee mitään. Ns. antautuva keskustelu on mahdotonta miehelleni, mielummin hän pelaa sotapelejään tietokoneella. Tai kännykällä Angry Birds:ia. Kyseessä on 40v. (ilmeisesti Peter Pan -syndroomasta kärsivä) mies.

Olemme keskustelleet näistä asioista MILJOONA kertaa ja joka kerta mies lupaa ryhdistäytyä, ja paskat. Samoin saan osakseni piilovi**uilua lasten kuullen, joka taas tekee tilanteesta vieläkin ikävämmän. Eniten ahdistaa, kun lapset ovat joutuneet kuuntelemaan riitelyämme.

Päässä pyörii myös se vaihtoehto, että miehelläni on toinen. Tosin mies on sitä sorttia, joka viihtyy kotona paremmin kuin hyvin, tuntuu ajatus jokseenkin epätodennäköiseltä. Ehkä se toinen on tietokone?

Olen vain uupunut, ja epätoivoinenkin. Mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä?!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene töihin, se helpottaa

Vierailija
2/4 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan oltu yhdessä 10 vuotta. Ja se on totta, töissä olo voisi helpottaa paljonkin. Tosin olen ilmoittanut töihin, että menen vasta elokuussa, joten siihen olisi kärvisteltävä.

Lasten kanssa ei siis ole rankkaa, miehen kanssa kylläkin :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs jos kokeilisit tehdä itsesi onnelliseksi, lähdet harrastukseen, ilmoitat etukäteen miehelle koska ja että hän katsoo lapsia. sitten menet. sitten teette yhdessä sopimuksen paperille kumpi tekee mitä kotitöitä ja koska, tyyli vapaa. sitten pidät kiinni asioista ja ystävistä jotka tuottavat mielihyvää ja katsot muuttuuko tilanne itsestään, sopimusten myötä.

kertaus:

-älä nalkuta asioista, tehkää yhdessä sopimukset

-pidä kiinni asioista jotka tukevat omaa hyvinvointia

-yrittäkää viettää aikaa perheen kesken, olla vaan syödä yhdessä, ulkoilla, siivota. jos mies ei tule mukaan, älä pakota tee sitten lasten ja ystävien kera. näin jos eroatte, ero tulee luonnostaan ilman katkeruutta, tai sitten mies alkaa itsestään, omasta tahdostaan, pakottamatta osallistua

Vierailija
4/4 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pilaa elämääsi roikkumalla tuossa isossa vauvassa, jonka kanssa jostaih ihme syystä olet vielä lapsiakin väsännyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme