Nyt mammat vähän jotain tolkkua
Olen lueskellut täällä useita ketjuja ja ei voi kuin ihmetellä tätä teidän touhua?! Siis, kyllä te vaan osaatte syyllistää ihmistä mitä ihmeellisimmistä asioista, lapset saa traumoja kaikesta mahdollisesta. Kun äiti ei osaa kasvattaa lastaan oikein. Äiti ei saisi hermostua mistään jne. Sossuun ollaan tekemässä ilmotusta ties mistä syistä jne. Kun tänne joku erehtyy kertomaan vaikeistakin jutuista elämässään niin johan sataa paskaa niskaan. Asia kuin asia käännetään ja väännetään niin että äitihän se lopulta onkin syyllinen kaikkeen, koko perheensä pahoinvointiin.
Onneksi välillä näkee ihan asiallisiakin ja mukavia ketjuja, keskusteluja mutta yleensä sitä haukkumista ja arvostelua tulee joka suunnasta. MIKSI olette hyvät NAISET tuollaisia toisianne kohtaan? En ymmärrä....
Olen saanut sellaisen käsityksen että jotkut naiset olisivat työpaikoillakin ihan hirviöitä ja kun täällä lukee näitä ketjuja niin en yhtään kyllä ihmettele etteikö näin olisi!
Kommentit (10)
että meillä jokaisella on ne tietyt asiat, joita pidämme tärkeinä ja jos joku kirjoittaa siitä asiasta eri tavalla kuin itse ajattelee, niin sitä arvostellaan. Ja kun täällä on monta ihmistä, niin aina löytyy sellaisia, joiden mielestä juuri ko. asia on kaiken pahan alku ja juuri. Ja ihan kaikessa ei kuitenkaan olla niin jyrkkiä.
Tai ainakin toivoin näin olevan.
Esimerkkinä (ei kasvatuskysymys) ihmiset, jotka vastustaa kiivaasti esim. light mehuja ja limuja, mutta eivät kuitenkaan näe mitään pahaa siinä, että juodaan alkoholia vaikka ihan humalaan asti. Vaikka alkoholi on takuulla pahempi myrkky kuin light juomien makeutusaineet. Toki niitäkin pitää juoda vain kohtuudella, kuten alkoholiakin, tällöin haitta kummastakaan ei ole kovin suuri. Ja aina toki parempi, jos pidättäytyy molemmista kokonaan, mutta eihän niin ole pakko tehdä, kohtuullisen määrän kyllä kestää. Tai ainakin iso osa ihmisistä, ainahan on poikkeuksia, joiden ei pitäisi nauttia yhtään, oli kyse sitten alkoholista tai light-juomista.
kuin tuomita aloittaja. esim. on eri asia olla eri mieltä light-limujen terveellisyydestä kuin vaikkapa haukkua niiden puolustajaa läskiksi rillipääksi.
tämä on nimenomaan äitien ongelma joka on olemassa myös ihan elävässä elämässä. muiden kasvatusmenetelmät tuomitaan kun omia pidetään ainoina ja ehdottoman oikeina. mä olen niin onnekas kun mulla on täysin eri kulttuurista kotoisin oleva puoliso joka kyseenalaistaa aika usein piintyneet, suomalaiset tapani!
karsea sana, jos ei ole ruottinkielinen.
Olen lueskellut täällä useita ketjuja ja ei voi kuin ihmetellä tätä teidän touhua?! Siis, kyllä te vaan osaatte syyllistää ihmistä mitä ihmeellisimmistä asioista, lapset saa traumoja kaikesta mahdollisesta. Kun äiti ei osaa kasvattaa lastaan oikein. Äiti ei saisi hermostua mistään jne. Sossuun ollaan tekemässä ilmotusta ties mistä syistä jne. Kun tänne joku erehtyy kertomaan vaikeistakin jutuista elämässään niin johan sataa paskaa niskaan. Asia kuin asia käännetään ja väännetään niin että äitihän se lopulta onkin syyllinen kaikkeen, koko perheensä pahoinvointiin. Onneksi välillä näkee ihan asiallisiakin ja mukavia ketjuja, keskusteluja mutta yleensä sitä haukkumista ja arvostelua tulee joka suunnasta. MIKSI olette hyvät NAISET tuollaisia toisianne kohtaan? En ymmärrä.... Olen saanut sellaisen käsityksen että jotkut naiset olisivat työpaikoillakin ihan hirviöitä ja kun täällä lukee näitä ketjuja niin en yhtään kyllä ihmettele etteikö näin olisi!
kirjoitukselle. Lisäisin vielä, että nämä palstalaiset syyllistävät pettämisestä aina sen naisen - aviomieshän ei koskaan ole syyllinen. Huh-Huh.
ja kyllä, aloitin yhden ketjun missä mut lytättiin lähes samoin tein, osin ihan aiheesta. ihminen, joka kertoo täällä todellisesta ongelmasta ei saa kuin aniharvoin tukea muista vertaisistaan. me olemme kaikki ihmisiä ja kaipaamme tukea ja neuvoja ja tsempitystä arkipäivän vaikeissa tilanteissa. minusta osoittaa pahimmanlaatuista empatiakyvyttömyyttä tulla pätemään omalla erinomaisuudellaan ja kertomaan kuinka ITSE on onnistunut välttämään juuri tällaiset tilanteen helposti! alan pikku hiljaa ymmärtää mistä johtuu tämä lasten JA vanhempien pahoinvointi!
yleinen tapa. Ollaan niin ylivertaisia muihin ihmisiin nähden (MINÄ en koskaan voisi tehdä noin; MINÄ en ikinä voisi tehdä noin; yhtä MINÄMINÄMINÄ). Ilmeisesti se on sitä pätemisen tarvetta. Minusta tämä käytös osoittaa sivistyksen puutteen.
että se jo olemassa oleva paha olo paistaa tällä palstalla. Ja mikä pahinta, se myös tarttuu. Kun luin av-palstaa aktiivisemmin pari vuotta sitten, aloin itsekin ajatella asioista entistä negatiivisemmin - ns nähdä (eli yleensä kuvitella) asioiden takana olevat pimeät puolet. Kaikki äidit paljastuivat hirviöiksi, anopit vielä kamalammiksi, miehet (ja myös vaimot) pettäjiksi, lapset traumatisoiduiksi adhd-lapsiksi... ja kuitenkin kun lähdin lasten kanssa lähipuistoon, niin siellähän ne äidit tyytyväisinä ja iloisina juorusivat niin kuin ennenkin, ja lapset juoksivat ja aurinko paistoi! Päädyin siis pohdinnoissani siihen, että tällä palstalla on negatiiviset ajatukset yliedustettuina - toisin kuin oikeassa elämässä. Kaikessa nähdään salajuonia, etenkin terveydenhuollossa(!), lastensuojelussa ja politiikassa.
Kirjoitusten perusteella av-palstalaisissa on kaksi ääripäätä: wt / non-wt, köyhä / upporikas, elämässä onnistunut / epäonnistunut. Kultainen keskitie, eli ne tavalliset kaduntallaajat jotka elävät ihan tavallista perhe-elämää, jotenkin hukkuvat ääripäihin. Lisäksi suuri osa kirjoittajista ilmeisesti asuu ulkomailla joten keskustelut vääristyvät siksikin. Psyykkisesti sairaita on joko paljon, tai he ovat erityisen aktiivisia kirjoittajia.
alan pikku hiljaa ymmärtää mistä johtuu tämä lasten JA vanhempien pahoinvointi!
Olen lueskellut täällä useita ketjuja ja ei voi kuin ihmetellä tätä teidän touhua?! Siis, kyllä te vaan osaatte syyllistää ihmistä mitä ihmeellisimmistä asioista, lapset saa traumoja kaikesta mahdollisesta. Kun äiti ei osaa kasvattaa lastaan oikein. Äiti ei saisi hermostua mistään jne. Sossuun ollaan tekemässä ilmotusta ties mistä syistä jne. Kun tänne joku erehtyy kertomaan vaikeistakin jutuista elämässään niin johan sataa paskaa niskaan. Asia kuin asia käännetään ja väännetään niin että äitihän se lopulta onkin syyllinen kaikkeen, koko perheensä pahoinvointiin.
Onneksi välillä näkee ihan asiallisiakin ja mukavia ketjuja, keskusteluja mutta yleensä sitä haukkumista ja arvostelua tulee joka suunnasta. MIKSI olette hyvät NAISET tuollaisia toisianne kohtaan? En ymmärrä....
Olen saanut sellaisen käsityksen että jotkut naiset olisivat työpaikoillakin ihan hirviöitä ja kun täällä lukee näitä ketjuja niin en yhtään kyllä ihmettele etteikö näin olisi!
et ole mikään johtaja.
Olen lueskellut täällä useita ketjuja ja ei voi kuin ihmetellä tätä teidän touhua?! Siis, kyllä te vaan osaatte syyllistää ihmistä mitä ihmeellisimmistä asioista, lapset saa traumoja kaikesta mahdollisesta. Kun äiti ei osaa kasvattaa lastaan oikein. Äiti ei saisi hermostua mistään jne. Sossuun ollaan tekemässä ilmotusta ties mistä syistä jne. Kun tänne joku erehtyy kertomaan vaikeistakin jutuista elämässään niin johan sataa paskaa niskaan. Asia kuin asia käännetään ja väännetään niin että äitihän se lopulta onkin syyllinen kaikkeen, koko perheensä pahoinvointiin. Onneksi välillä näkee ihan asiallisiakin ja mukavia ketjuja, keskusteluja mutta yleensä sitä haukkumista ja arvostelua tulee joka suunnasta. MIKSI olette hyvät NAISET tuollaisia toisianne kohtaan? En ymmärrä.... Olen saanut sellaisen käsityksen että jotkut naiset olisivat työpaikoillakin ihan hirviöitä ja kun täällä lukee näitä ketjuja niin en yhtään kyllä ihmettele etteikö näin olisi!
älytön toisen ihmisen tuomitseminen. Heti ollan heittämässä se ensimmäinen kivi tietämättä oikeasti toisen tilannetta. Varsinkin noissa pettäjä-keskusteluissa; herran jestas.
Jostain kumman syystä nämä mammat luulevat, että ollaan ikuisesti yhdessä kuolemaan saakka ja rakkautta riittää. Roikutaan vaikka kuinka paskassa suhteessa kunhan vaan ollaan yhdessä. Sitten kun mies viheltääkin pelin poikki, ja lähtee niin vika onkin toisessa naisessa. Sitten aletaan kaikki yhdessä haukkumaan ja parjaamaan tätä naista. Ja mammathan eivät missään nimessä voi hyväksyä sitä, että mies onkin onnellinen myös siinä toisessa liitossaan.
Luin juuri yhtä tällaista pettäjä-palstaa, ja kyllä tuli kylmät väreet näistä kirjoituksista. Aivan uskomatonta pahansuopaisuutta, ja ala-arvoista käytöstä. Vaikka sitä keskustelupalstalla ollaankin niin kyllä tietyt käytöstavat pitäisi olla.
että kyse on osaksi siitä, että joillakin kotiäideillä on liikaa aikaa, ja heidän pitää pyrkiä pätemään jossakin, kun kotona tuota pätemistä on lasten kanssa hieman vaikea harrastaa. Tai siis harvemmin lapset kotona siitä hoidosta kiittävät tmv. Musta myös tuntuu, että usein nämä kaikista fanaattisimmat ovat juuri niitä omaan kotielämäänsä kyllästyneitä ja purkavat sitten täällä pahaa oloaan.
Mutta juu, olen aloittajan kanssa täysin samaa mieltä. Äiti on äidille susi, ainakin tän palstan mukaan.
ja kyllä, aloitin yhden ketjun missä mut lytättiin lähes samoin tein, osin ihan aiheesta.
ihminen, joka kertoo täällä todellisesta ongelmasta ei saa kuin aniharvoin tukea muista vertaisistaan. me olemme kaikki ihmisiä ja kaipaamme tukea ja neuvoja ja tsempitystä arkipäivän vaikeissa tilanteissa. minusta osoittaa pahimmanlaatuista empatiakyvyttömyyttä tulla pätemään omalla erinomaisuudellaan ja kertomaan kuinka ITSE on onnistunut välttämään juuri tällaiset tilanteen helposti!
alan pikku hiljaa ymmärtää mistä johtuu tämä lasten JA vanhempien pahoinvointi!