Voinko laittaa tamponin vaikka mulla on kierukka?
Kierukka mulla on ollut kaksi vuotta ja kuukautiset aivan normaalit joka kuukausi.
Tänään olisi tarkoitus mennä uimaan nbiin saako tamponia käyttää kierukan kanssa yhtään??
Ennen ei ole ollut tarvetta mutta tänään melko pakollinen meno hallille :/
Kommentit (4)
ainakin vuos sitten sanottiin,ettei kannata käyttää.
on vaara että tampooni jää kierukan lankoihin kiinni ja kierukka lähtee tampoonin mukana pois.
Kierukka ollut vuodesta 2003 (tai siis välillä olen vaihtanut uuteen :)) eikä koskaan mitään ongelmia. Imukyvyn kanssa pitää vaan olla tarkkana vuodon määrästä riippuen: ei saa olla liian "tehokas" eli tamponin pitää olla läpeensä kastunut siinä vaiheessa kun otat sen pois. Kuiva tarttuu helpommin kierukan lankoihin.
Tamponin riittävän tiheästä vaihtovälistä pitää myös huolehtia, tulehdusriski on kierukan kanssa normaalia korkeampi eikä pöpöt saa jäädä muhimaan..
itse en ole käyttänyt, kun lääkäri sanoi, että jos on kovin niukka vuoto niin se voi tarttua kierukan naruihin kiinni. Mutta kai sitä niinä runsaampina päivinä voisi ehkä uskaltaa käyttää.
mä olen käyttänyt. Varovasti vaan otat pois ettei tuu kierukka mukana kun vedät tamponin pois (en tiedä miten mahdollista on mut ainakin teoriassa vois näinkin käydä).