Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Apua! Miten saatte lapsen lopettamaan sormien imeskelyn?

Vierailija
29.01.2012 |

Lisäki meidän eskarilaisella menossa ties kuin monennet parit talvihanskoja, koska hanskojen peukalot ja etusormet on jyrsitty rikki!

Mikä auttaa?

Tuntuu, että kaikki mahdollinen on kokeiltu...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai mikä lie nimeltään tuo apteekista saatava pahanmakuinen kynsilakka. Sitä voinee sipaista myös hanskoihin.

Mutta mikä psyykkinen syy tuohon jyrsimiseen löytyy? Pienemmillä imemiseen voi olla vielä tarvetta mutta ei kuusivuotiaalla. Opitusta tavasta toki on vaikea päästä eroon ja silloin olettaisin että paha maku toimisi muistutuksena etteivät sormet kuulu suuhun.

Vierailija
2/7 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös käyty läpi. Ei ongelmia siellä puolella.

T:AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatiin lopettamaan peukalon imeskely, kun laitettiin kynteen Kynsistop -lakkaa, joka on tarkoitettu kynsien pureskelun estämiseen.

Mikään tollanen ei kyllä toimi hanskojen pureskeluun.

Vierailija
4/7 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien pitkähihaisten paitojen hihat oli imetty ihan pilalle. Loppui jossain vaiheessa itsestään. Taisi huomata kuinka rumaksi paidat menee. Imeskeli siis vielä ala-kouluiässä. Yläasteella ei tainnut enää.

Muutenkin oli pienenä kova puremaan jne...

Tuo on varmaan joku pinttynyt tapa. Kannattaa ottaa vaan hellästi kädet aina selän taakse tai pyytää lasta tekemään käsillää jotain konkreettista(esim.kastelemaan kukat tai piirtämään, kattamaan pöytä...)

Meillä tällä hetkellä 3-vuotias imeskelee kaikkea mahdollista. Koko ajan jotain suussa. Kynsiä ei oo tarvinnu leikata aikoihin mutta syö siis lelujakin ja kaukosäädintä.

Vierailija
5/7 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee isona tn tupakoija

Vierailija
6/7 |
30.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse imin sormiani vielä kouluikäisenäkin, ja aikuiset repivät hiuksia päästään, kun eivät saaneet minua lopettamaan. Lopetin heti, kun olin valmis. Siis henkisesti. Turvallisuuden tunteeni vaati sen imemisen, mutta lopulta pystyin rakentamaan turvallisuuteni riittävän vahvaksi itse. Se olisi onnistunut vuosia aikaisemmin, jos sitä ei olisi tarvinnut tehdä itse, vaan vanhemmat (mieluiten äiti) olisivat auttaneet. Olisin tarvinnut vain hiukan sylissä pitämistä joka päivä sekä lohdutusta silloin, kun sattui tai oli paha mieli.

Vierailija
7/7 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen poika on 5 vuotias ja imee vieläkin sormia. Siihen ei edes auta kynneli.