Päiväkoti ei ole sitä varten että te käytte Ikeassa ilman lapsia! :)
Se on sitä varten, että voitte käydä TÖISSÄ tai OPISKELEMASSA. Tai sitten lastensuojelua tai maahanmuuttajien kotouttamista.
Teidät jotka käytätte päiväkotia lomailuun omista lapsistanne mä sijoitan tuohon jälkimmäisen kastiin.
Kommentit (29)
Se on sitä varten, että voitte käydä TÖISSÄ tai OPISKELEMASSA. Tai sitten lastensuojelua tai maahanmuuttajien kotouttamista.
Teidät jotka käytätte päiväkotia lomailuun omista lapsistanne mä sijoitan tuohon jälkimmäisen kastiin.
Kun hoitopaikan on saanut ja siitä maksanut varojensa mukaan - kaikkien ei onneksi tarvitse maksaa, Suomi on hyvä maa - niin ihan voi reissata mielensä mukaan kun lapsi on hoidossa.
Voi että jollekin asiat on hankalia! :=)
no saako lapsen tuoda päiväkotiin, jos on pakottava meno vaikka notaarin luona. Tai jos on menossa hammaslääkäriin viisaudenhampaita poistattamaan?
Jos minä käyn ruokatunnilla Ikeassa/kaupassa/kirppiksellä, en TODELLAKAAN hae lasta päiväkodista mukaan.
Ap, olet pelle. Kohdista tarmosi tärkeämpiinnasioihin. Tai voithan vaikka sivistellä itseäsi, olet nimittäin ns. Tiukkapipo;)
Päivähoidosta maksan 320€ kuussa, kolme lasta vajaa tonni kuussa. Käyn hoitoaikana missä haluan. Jos sattuu olemaan tilaisuus järjestellä itselleen pidempi lounas, päivän vapaa tms niin ap:n mouruaminen ei vaikuta siihen mitenkään:)
Meidän lapsi on päiväkodissa 8pv/kk. Ja mä vietän päivät miten huvittaa, vaikka Ikeassa shopaillen. Lapsi 5v. itse haluaa päiväkotiin, ja tuo minimi oli se 8pv/kk. Ja täytyy sanoa että on tehnyt lapselle hyvää. Motoriikka mm. kehittynyt harppauksittais huimaa vautia yms. Äitin kanssa kotona kun ei viitsi yrittää, esim. oman nimen kirjoitusta ilman et kynät lentelee. Päiväkodissa oppi sen hetkessa kun muiden lasten esimerkki innosti. Kai sitä voi sitten sanoa lastensuojeluksikin. Ja äidille tekee hyvää muutamat lomapäivät niin jaksaa lapsen kanssa paremmin :).
Jos lapsi viedään hoitoon on siihen aina varmasti joku syy. Ehkä hieman turhaa spekuloida mikä se syy kulloinkin on. Jos se nyt vaikka jollain sattuisi olemaan laiskuus niin eikö silloinkin ole ehkä hyvä idea olla siellä hoidossa kuin sen laiskan kanssa kotona?
Jos hoidon tarpeen syy pitäisi selittää päiväkotiin niin nostetaan vain sitä avunsaannin kynnystä. Uskoisin, että varsinkin pienellä paikkakunnalla asuvilla voisi olla kova paikka selittää työuupumisia tai masennuksia jne ja mielummin jättäisivät viemättä kuin pistäisivät juorut liikkeelle.
Lapseni (alta 2v) aloittaa tänä keväänä päiväkodissa ja minä olen aloituskuussa 3 vko lomalla (jonka käytän kyllä jatko-opiskeluihin, mutta virallisesti vuosilomalla silti). Isä vie silti lapsen aamuisin pk:iin ja minä haen iltapäivällä unien ja välipalan jälkeen. Edelliskuussa käydään jo varsinaisesti pk:iin tutustumassa.
Näin siksi, että saadaan lapselle pehmeä aloitus ja joka päivä varhainen haku. Kun ollaan normaalisti töissä, pääsen hakemaan lapsen "vasta" 16-16.30.
sillä välin kun perhetyöntekijä hoitaa lapsiani.