Miten voi olla, että jotkut vanhemmat vie lapsensa hoitoon koko oman lomansa ajaksi?
Joillain lapsilla ei ole ainuttakaan lomaviikkoa!
http://www.hs.fi/kotimaa/TS+P%C3%A4iv%C3%A4hoitolapsille+halutaan+lakii…
Kommentit (55)
Sitten olen kuullut tällaisen perustelun. Jos oma loma on vaikka 4 viikkoa, niin siitä pitää saada täydellistä lepoa ainakin viikko tai kaksi. Eli että lapset päiväkotiin puolen loman ajaksi, että vanhemmat saa rauhassa levätä.
Entäs lasten oikeus lepoon/lomaan???????
Enkä kyllä henkilökohtaisesti ymmärrä, että lapsi tuodaan osaksi ajaksikaan vanhempien lomalla. Jos lapsia haluaa, pitäisi myös haluta viettää lomat heidän kanssaan!
aivan ehdottomasti.
En kyllä ymmärrä remontoiviakaan vanhempia: siis joku äiti käyttää 4 omaa lomaviikkoa remontoiden ja on itse 0 päivää lasten kanssa lomalla, aivan uskomatonta!
Pojan hoitopaikassa oli 1-vuotias lapsi, jonka äidille ei ollut ehtinyt kertyä lomia ja isä painoi remonttia koko kesäloman. Kyllä säälitti lapsi, joka ei saanut lomailla ollenkaan.
Mielestäni tuollaisissa tapauksissa pitäisi olla päivähoidon taholta mahdollisuus puuttua asiaan.
Sen sijaan kyttäysmeininki siitä, koska kenenkin auto on kotona jne. on aivan asiatonta.
Lapsenvahtina kaksi yötä täällä levillä suvi lindenin lapselle,koska äiti halusi rentoutua yhteisellä lomalla ja kyllähän siihen pari yötä menee hullu poro areenalla. Pimeästi maksoi 105e kahdesta yöstä..
Täytyyhän se lomalla olla lapsenvahti..
Lapsenvahtina kaksi yötä täällä levillä suvi lindenin lapselle,koska äiti halusi rentoutua yhteisellä lomalla ja kyllähän siihen pari yötä menee hullu poro areenalla. Pimeästi maksoi 105e kahdesta yöstä..
Täytyyhän se lomalla olla lapsenvahti..
Ööh no eiköhän se lapsi nuku yöllä :D Höpsöt!
kun pidän etäpäivän ja lapsi on päiväkodissa. Ihan hullua! Teen siis töitä, eikä tietenkään työnantaja maksa siitä, että pitäisin seuraa kolmivuotiaalle, mutta silti.
Me emme voi päiväkodissa enää vaatia vanhempia pitämään lapsia kotona päivystysaikoina, jolloin ryhmiä yhdistellään ja töissä vieras henkilökunta. Voimme vain esittää suosituksen! Ja nämä kotimammathan eivät suosituksista välitä, kun hoidosta maksetaan, se myös käytetään! Viis lapsen tarpeista! Kyllä pistää vihaksi!
Ps. Ja jos perheessä masennusta tai muuta ongelmaa, suositusta ei esitetä vaan lapsi hoidetaan ilman muuta, kun tiedetään sen olevan lapsen ja perheen parhaaksi!
T: LTO
mäkään ymmärrä mitään remontoivia vanhempia. Miten ihmeessä joku haluaa käyttää lomansa mielummin remontoimiseen kuin lasten kanssa olemiseen? Lapset ovat niin vähän aikaa pieniä, että ne yhteiset lomamuistot siltä ajalta ovat kultaakin kalliimpia! Nyt on kotitalousvähennyskin olemassa, joten ei varmaan olisi tullut hirveän kalliiksi palkata joku ulkopuolinen tekemään vaikka osa niistä ikkunoista sen sijaan, että puurtaa koko loman ja lapset ovat hoidossa. Vieläpä noin pienet lapset. En voi käsittää. Pidin itse esikoisen yhden päivän hoidossa äitiyslomani alkuun, kun halusin tehdä kotona suursiivouksen ja jo siitäkin tunsin huonoa omaatuntoa. Saati sitten että kyse olisi ollut monesta viikosta, en tajua.
Meillä lapset on aina lomalla, jos jompi kumpi vanhemmista on. Me jopa ollaan aina vähän limitetty lomia eli pidetään vain 2 tai 3 yhteistä viikkoa miehen kanssa, jotta saadaan lapsille pidempi loma.
Kamalaa ajatella, ettei joillakin lapsilla ole lomaa lainkaan :(
Jos vanhemmilla on mahdollisuus olla lomalla kahden, koituu se koko perheen hyväksi. Lapsillahan on hoidossa kiva olla, siellä on kaverit ja tekemistä, ei se vanhempien yhteinen aika ole lapsilta pois millään tavalla.
Ihan vaan uteliaisuuttani kyselen. Miksi ihmeessä tuollaiset arvot omaava pässi on mennyt lisääntymään. Jos lapset tuottavat tuskaa sinulle ja kuvittelet lasten viihtyvän paremmin päiväkodissa kuin kotona, niin ei hyvin mene.
Ei kaikkien ole ihan pakko lisääntyä jos ei kerran pysty huolehtimaan siitä jälkikasvustaan.
Sairasta sanon minä...
Silloin kun molemmat vanhemmat on kotona. Loppuuhan sen toisen työpäivä tai työmatka joskus.
"Miksi lapsesi on ollut hoidossa vaikka olet itse lomalla? Ja saiko hän silti vähintään kuukauden lomaa vuodessa? Jos ei, niin millä perustelet sen?"
Mulla on vammainen lapsi, joka tarvitsee valvontaa koko ajan. Vien häntä silloinkin päiväkotiin, kun olen lomalla, oman jaksamiseni vuoksi. Lapsi saa vähintään 2 kuukautta lomaa vuodessa.
Opiskelevana yksinhuoltajana kun kesät on painettava duunia jos tahtoo joskus valmistuakin, on aika hankalaa olla viemättä lasta hoitoon :-/
Mut lastensuojelutapaukseksi sitä sitten vissiin katsottais?