Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pyykinkuivausteline kiinni kylppärin seinään?

Vierailija
29.01.2012 |

Eilisestä pyykinkuivauskeskustelusta innostuneena päätin hankkia joko sellaisen haitarimallisen kuivaustelineen tai Oskarin oksan kylppäriin. Onko suosituksia kumpi olisi kätevämpi?

Varsinainen ongelma on siinä, miten telineen saan kiinni seinään. Teline tulisi sellaiseen osaan kylppäriä, jossa ei lotrata vedellä, mutta koko kylppäri on kaakeloitu. Mitä kiinnityksessä pitää ottaa huomioon ja millaiset välineet tarvitsee? Minulla ei ole minkäänlaista poraa tms. joten joudun pyytämään apua esim. naapurilta, mutta olisi mukavaa osata kertoa heti apua pyytäessä tarkemmin mitä pitää tehdä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiin paikkoihin ei saa itse lähteä poraamaan märkiin tiloihin ilman lupaa.

Se tulee meinaan vastaan jos muutatte pois ja tulee vaikka kosteusvaurio tai se irtoaa, murtaa kaakeleita ja seuraava asiakas tahtoo saada uuden.

Vierailija
2/17 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin aikoinani sellaisen seinien väliin pingotettavan telineen (eli ei tarvitse porailla) kaksiooni kerrostaloon. Myöhemmin muuton yhteydessä otin telineen mukaani ja nyt se on meillä omakotitalon kylppärissä varatelineenä. Ihaninta on ollut juuri, se ettei mitään työkaluja kiinnittämiseen tarvita, ja kaakeliseinillä on teline ollut molemmissa asunnoissa.

On ollut tosi kätevä, ja pysyy "seinillä" hyvin, vaikka välillä on paljonkin pyykkiä/painoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, on oma asunto, unohdin sen sanoa.

Tuo seinien väliin pingotettava teline kuulostaa kiinnostavalta! Osaisitko kertoa siitä tarkemmin, en ole itse moisesta kuullut koskaan. Ovatko narut koko ajan näkyvissä vai saako ne jotenkin piiloon silloin, kun pyykkiä ei ole?

Vierailija
4/17 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pyykkitelineet ympäri asuntoa häiritsevät. Onko kenelläkään kokemusta tästä Sinituotteesta? Ei tarvitsisi porata, mutta pysyyko paikallaan? Tuon voisi laittaa kylppärissä ihan katonrajaan niin ei häiritsisi kovinkaan paljon!

http://www.sinituote.fi/Suomeksi/Tuotteet/Vaatehuolto/Kuivaus-_ja_tuule…

Vierailija
5/17 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on todella kätevä. Edellinen, jonka jokaista narua pystyi erikseen kiristämään oli tosin kätevämpi.

Edellinen kesti yli kymmenen vuotta ja olin siihen todella tyytyväinen.

mutta pyykkitelineet ympäri asuntoa häiritsevät. Onko kenelläkään kokemusta tästä Sinituotteesta? Ei tarvitsisi porata, mutta pysyyko paikallaan? Tuon voisi laittaa kylppärissä ihan katonrajaan niin ei häiritsisi kovinkaan paljon!

http://www.sinituote.fi/Suomeksi/Tuotteet/Vaatehuolto/Kuivaus-_ja_tuule…

Vierailija
6/17 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi oskarinoksaa kylppärin seinällä.

Tuollaista.

http://www.oskari-tuote.fi/tuotteet/index.php?group=00000014&mag_nr=8

Elikkäs sä tarttet sellaista kuin silikonimassa. Menet vain rautakauppaan, niin sua neuvotaan ihan kädestäpitäen.

Eli ekaks reiät saumoihin, sit ruiskutetaan silikonimassaan, sit laitetaan sellainen tulppa tai tuppi ja sit siihen se ruuvi.

Tuollaista silikonimassaa siis:

http://www.mafisa.fi/soudal.htm

Vierailija
7/17 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin vain suositella oskarinoksaa lapsiperheisiin! pikkunäpit ei pääse vetää pyykkiä ja yhteen 16-oksaiseen oskariin mahtuu älytön määrä pikkupyykkiä, levittyy hienoksi rimpsuksi seinälle eikä kukaan pääse sotkemaan eikä repimään eikä vie yhtään lattiatilaa.

Vierailija
8/17 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ostin aikoinani sellaisen seinien väliin pingotettavan telineen (eli ei tarvitse porailla) kaksiooni kerrostaloon. Myöhemmin muuton yhteydessä otin telineen mukaani ja nyt se on meillä omakotitalon kylppärissä varatelineenä. Ihaninta on ollut juuri, se ettei mitään työkaluja kiinnittämiseen tarvita, ja kaakeliseinillä on teline ollut molemmissa asunnoissa.

On ollut tosi kätevä, ja pysyy "seinillä" hyvin, vaikka välillä on paljonkin pyykkiä/painoa.

Meillä on siis juuri tuo Sini-tuotteen teline ja on pingotettu aika katon rajaan. Ihan Citymarketista sen aikoinaan ostin, joskus 90-luvulla, joten en muistanutkaan, että oli Sini-tuotteen tuote. Nyt kun katsoin kuvaa, niin sehän se oli. (Taitaa vielä olla tuo pidempi malli.)

Vierailija
9/17 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta riittävän leveä. Mahtuu helposti 8kg:n koneellinen kuivumaan kerralla. Oskarin oksa on mun mielestä aika turha varsinaiseen pyykin kuivaukseen.

Kiinnitykseen en osaa ottaa kantaa, kun meillä se on khh:ssa.

Vierailija
10/17 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta lähti mukaan tuo jonkun muun linkittämä Sinin teline, jota ei tarvitse ruuvata. Olipa aika mahdotonta saada se paikalleen yksin! Ja kaiken lisäksi siitä irtosi yksi naru, joten laitoin heti reklamaation menemään ja nyt odottelen mitä tapahtuu. Liikkeeseen josta sen ostin on matkaa n. 20 km eikä sinne suuntaan ole nyt asiaa (hoidin tällä reissulla kaiken), joten takaisin en lähde sitä viemään. No, eiköhän sieltä huomenna tule vastaus tai sitten soitan asiasta.

Mutta joo, mitään en vielä osaa sanoa kun en tosiaankaan saanut sitä yksin paikalleen. Pitää odotella että saan jokun kaverin auttamaan jos uuden telineen jossain vaiheessa saan. Ärsyttää, olisin halunnut asian pois päiväjärjestyksestä saman tien. Ap.

Vierailija
11/17 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Mulla on ollut molemmat telineet, sekä haitari että oskarin oksat ja haitari on ehdottomasti parempi. Minun mielestäni. Varmaan tarvitaan iskupora, että sen saa seinään kiinni. Mutta se on siinä sitten ja tosi kätevä. Ja aina saa työntää pois tieltä, kun ei ole käytössä.

Vierailija
12/17 |
29.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta sitä ei välttämättä edes ole niin ylhäällä seinässä. Tarvitset kiviporan, proput ja ruuvit. Yksinkertaista. Laatta on sitten herkkä halkeamaan.

Vierailija
13/17 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aika vähällä käytöllä se on varsinaisessa pyykin kuivatuksessa. Minusta se ei ole oikein kätevä tavallisen pyykin kuivaamiseen ja enimmäkseen siinä kuivataankin pipoja, hanskoja, siivousvälineitä yms. Haitarimalli voisi olla kätevämpi, mutta mä en tykkää sen ulkonäöstä.

Vierailija
14/17 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka sait lopulta kuivaustelineen pysymään seinien välissä? Oliko joku kikkakolmonen? Painin itse juuri saman ongelman kanssa.

Vierailija
15/17 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskuporakone ja proput. Kysy ensin taloyhtiön lupa kylppäriin poraamisesta.

Vierailija
16/17 |
31.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimpula kirjoitti:

Kuinka sait lopulta kuivaustelineen pysymään seinien välissä? Oliko joku kikkakolmonen? Painin itse juuri saman ongelman kanssa.

Teline pitää olla suorassa, eli kumpikin pää samassa tasossa tai muuten se tippuu alas jo kiristettäessä.

Vierailija
17/17 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras teline ikinä. On pysynyt meillä paikallaan,vaikka on vanha.Eikä ole koskaan tippunut alas,vaikka painoakin on telinellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän