Minkälaista pukeutumista odotatte päiväkodin henkilökunnalta?
Lähinnä mietin sisävaatteita ja kesällä myös ulko. Hyväksyttekö jos hyväkroppainen tarhatäti pukeutuu shortseihin kesällä vai pitääkö olla pitkät housut? Entä topit? Entä miten eri ikä ja sukupuoli jakaumat vaikuttavat tähän?
Kommentit (40)
Vapaa-ajallansa käytän varmaankin sitten kesällä yhtä maximekkoa mutta en osaa kuvitella että töissä.:D moni varmaan katsoisi pitkään. Itse käytän leggingsejä, capreja (jopa jotain Adidas-merkkistä) tavallisia paitoja missä voi olla jotain kuvioo tai esim paljetteja. Ei mitään liian paljastavaa tai seksikästä. Hamettakaan en laittaisi. Pitkät hiukset kiinni etteivät ne ui lasten ruuassa yms.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 09:46"]Mites kauluspaidat?
[/quote]
No öö tuleeko yhtäkään syytä mieleen miksi ei? Mitään Office-vaatetta en pitäisi kyllä päiväkodissa.
No mitäs sanotte siihen, kun mun lapsen pph pitää kesällä UIMAPUKUA!
Uimapuku päällä keikistelee. On siinä sellainen hameosa, mutta silti, silti ylittyy juuri ja juuri kriittisten paikkojen yli. Kumartelee leluja keräämään ja reisien yläpuolelta näkyy....
Juuri tämä minua harmittaa pk työntekijänä, että kesällä täytyy näyttää aivan idiootilta, mikäli haluaa olla "uskottava" työntekijä :D
No eihän ne lapset varmaan hirveesti häiriinny siitä pph uimapuvusta?
No pph on omasta mielestäni vähän eri juttu kuin pkn työntekijät....hän on kotonaan ja omalla pihallaan muutaman lapsen kanssa. Ja jos pointti o, se,että vanhemmat häiriintyy,niin pph helposti heittää mekon ylleen juuri ennen hakua.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2014 klo 09:53"]Juuri tämä minua harmittaa pk työntekijänä, että kesällä täytyy näyttää aivan idiootilta, mikäli haluaa olla "uskottava" työntekijä :D
[/quote]
Mitenniin idiootilta? Eli mieluiten laittaisit hetutustopin ja perseshortsit jalkaan vai?
Hetutustopista en tiedä, mutta en koe että legginssit ja caprit ovat yhdistettyinä kovin hmm.. hyvännäköiset.
Odotan ihan sellaista pukeutumista kuin päiväkodin henkilökunta sinä päivänä sattuu päällään pitämään. Mielestäni todella turhaa alkaa nipottamaan kyseisestä asiasta!
En muista, että olisin mitenkään kiinnittänyt huomiota päiväkodin henkilökunnan vaatteisiin. Sitten olisin varmaan huomioinut, jos joku olisi ollut pelkissä alusvaatteissa tai alasti.
Eli mun puolesta pukeutukoot ihan miten vaan, kunhan pukeutuvat.
Lapset on kylläkin jo ohittaneet tarhaiän.
Hmm. Mielummin ei lyhyitä hameita. Tai jos niin caprileggarit alle. Hihattomat ok mutta ei mielummin mitään naru- tai tuubitoppeja, ja helma jos päättyisi vasta hyvän matkaa navan jälkeen. Ja ei mustat rintsikat+valkoinen paita -comboa!
Olkoon vaikka bikineissä kunhan hoitavat lapseni kunnolla. Tuskin 2-vuotiaani välittää ovatko olkapäät peitossa vai ei.
Kuinka epävarmoja itsestänne te oikein olette naiset?! Lapset eivät takuulla huomioi, oli millainen herutusvaate tahansa, mutta kyllä minä naisenakin katselen mieluummin kesäpäivänä mukavasti vilahtavaa rintavakoa kuin jotain seksintappaja-tanttavaatetta. Ja mieheni saa katsella kans, ei se minulta ole pois. ;) Pilkettä silmäkulmaan nyt vähän!
Ihan miten itse haluaa kunhan on jotenkin normaalin siveyden rajoissa. Itse ainakin haluan, että lapseni oppii se, että ihmiset ovat eri näköisiä ja eri tyylisiä. Tärkeintä on miten hoitaja käyttäytyy ei se miten pukeutuu.
Heh heh, olen itse päiväkodissa töissä ja olen nähnyt kaikenlaista pukeutumista, ja kuullut myös kaikenlaisista pukeutumissäännöistä. Itse sanoisin (ja toivon myös johtajien ohjeistukselta) että työntekijät saavat pukeutua oman persoonan ja vallitsevan sään mukaisesti, kunhan eivät ole missään biitsivermeissä, eli ei pelkissä bikineissä eikä ilman rintsikoita. Päiväkoti on julkinen tila ja siellä käyvät lasten vanhemmat, joten säädyllinen pukeutuminen pitää olla. Minusta narutoppi ja mikroshortsit voi olla ihan säädyllinen vaatetus, jos on hellepäivä eikä mikään tissi tai pylly kuitenkaan vilku mistään.
Eiköhän ihan normaalit paidat kaikki näytä vakoa silloin kun kumartuu. Eli joku siis olisi tyytyväinen kun paita on ylös saakka napitettuna kosk jos on muutama nappi auki ja näyttää OK seisoviltaan niin kyllähän se näkyy että on naisella maitorauhaset.
Jos pyllistää niin pyllyn muoto näkyy. Kamala järkytys!
Mitä vaatisit itseltäsi, ihan sama! Jokainen pukeutukoon niinkuin haluaa, vähän iloa ja kauneutta elämään!
Narutoppi tai pikkushortsit eivät kuulu päiväkodin työntekijän vaatetukseen. Ihmettelen todella millainen ihminen työajalla sellaisia käyttää, ei kovin fiksu tai koulutettu ainakaan.
Käytännölliset siistit vaatteet. Mukavat, ei toimintaa estävät parhaita. Päiväkodin työntekijällä pitää olla sellaiset vaatteet, ettei tule mieleen joutua sanomaan lapselle, jotta en voi auttaa pihalla / leikissä, kun on minulla on tämä hame... tms. juttuja. Mutta ei kesähelteellä tarvitse pitkissä paidoissa, pitkissä housuissa kulkea. Mutta täytyy myöntää, että shortsien käyttäminen kuitenkin pistäisi silmään - ei vapaa-ajalla, mutta päiväkodin työntekijällä - ei myöskään minihameita kiitos. Polveen, vaikka vähän polven alapuolelle ulottuvat housut / käytännöllinen hame ihan OK. Hihaton paita osaa olla myös siisti, joten ei sekään suoraan ole huono asia. Paitojakin on monenlaisia.