Läskireidet liikkeelle - ihmeitä tarvitaan!
Olen huomattavan ylipainoinen ja suurin murheeni ovat reiteni, jotka ovat järkyttävän kokoiset.
Olen siirtynyt vähärasvaiselle vhh-ruokavaliolle ja tuloksia alkaa näkyä.
Nyt kaipaan neuvoja reisien kaventamiseen kotikonstein.
Minkälaisia jumppaliikkeitä voin tehdä kotona ilman sen kummempia apuvälineitä! Mieleen tulee vain askelkyykky, mutta se on aika rankka polvinivelelle.
Käyn uimassa lisäksi.
Kommentit (3)
En ole ap, mutta kiinnostaa sama asia.
Mene kyljelleen lattialle, ota tukea lattiasta päällimmäisellä kädellä ja sitten päällimmäistä jalkaa nostat ylös suorana ja hallitusti tuot takaisin alas. Tuntuu reiden loitontajassa. Vaikka 15 toistoa aluksi ja sitten vaihdat puolta.
Mene kyljelleen ja tue kädellä lattiaan, koukista päällimmäinen jalka lattiaa vasten ja sitten nostelet alimmaista jalkaa suorana ylös ja hallitusti alas. Tuntuu reiden lähentäjässä. Tässäkin vaikka se 15 toistoa molemmille puolille.
Mene konttausasentoon ja potkaise jalka taakse suoraksi ja tuo takaisin rinnan alle koukkuun ja taas potkaise. Tuntuu pakarassa ja takareidessä. 15 toistoa ja jalan vaihto.
Mene lattialle selinmakuulle jalat koukussa tuettuna lattiaan, jännitä pakarat ja nosta lantio ylös ja laske alas, mutta älä lattiaan asti vaan pidät liikkeen jatkuvana etkä anna pakaroiden levähtää. Halutessasi voit lisätä haastavuutta ja nostaa toisen jalan suoraksi tai koukkuun vatsan päälle.
Tee nämä vaikka 3 kertaa muutaman kerran viikkoon aerobisen treenin lisäksi niin pitäisi tuloksia alkaa näkyä. Sitten kun jaksat tehdä esim 30 toistoa helposti voit hankkia esim. nilkkapainoja jotta treeni pysyy tehokkaana.
Saleilla on yleensä muutama hyvä laite tuohon tarkoitukseen. Itse aloitin tammikuussa ja reidet ovat kaventuneet mukavasti, vaikken ruokavaliomuutoksia ole tehnytkään. Aluksi tuntui oudolta mennä salille pitkästä aikaa, mutta aina siellä on muitakin ensikertalaisia. Nyt menee jo rutiinilla.