Oikeestikko joku pilkkoo saksilla ruokaa?
Nakkeja, pekonia?
Mikä järki? Helpompaa veitsellä?
Kommentit (47)
ja olen erimieltä siitä että olisi helpompaa veitsellä..usein leikkaan saksilla esim. spagettia pienemmäksi,sakset toki ovat puhtaat..eivätkä mitkään askartelusakset :D
esim. persiljan laitan juomalasiin ja siinä lasissa hienonnan saksilla, ei tartte leikkuulautaa tiskata, lasi vaan huuhdotaan.
Ja tämän on opettanut aikanaan kotitalousopettajani, yläasteella.
Myös esim. pekoni on tosiaankin helpompaa pilkkoa saksilla.
Pekonin pilkon paketissaan veitsellä, ei ongelmaa.
Nakkeja en pilko, niitä meillä on todella harvoin muutenkin.
Spagetti, pilkotko raakana vai kypsänä, wtf??? :D
-ap
-ap
Palikka
Yrtit ja öljyssä säilötyt aurinkokuivatut tomaatit on huomattavasti helpompi pieniä saksilla kuin veitsellä.
leikkelee lihaa *tosi hitaasti* .. sitten paistaessa vielä huomaa että joku palanen onkin jäänyt isommaksi kuin piti.
Ekan kerran kun näin kun se veti esiin sakset ja alkkoi leikellä lihaa siinä pannulla kun se siinä paistoin, niin ajattelin että mitäviittu?! Yök! Aika harvoin se kuitenkaan enää mitään leikkelee saksilla kun siitä asiasta sille mainitsin, että on aika ällöä ja ei mielestäni hygieenistä.
-ap
Palikka
Ihmettelen kumpaakin tapaa, jos joku niin tekee?? Raakana se on helpompi katkoa ja kypsänä, öö kuka etes kypsänä sitä pilkkoisi? Helpompi raakana vetää pieneksi niin ei kypsänä tartte? :D
-ap
Leikkaan sellaisektin "tavalliset" ruoat kuin pizzan tai vastaavat lätyt saksilla paloiksi - helpompaa kuin veitsellä nyhvertäminen.
Oma lukunsa ovat maat (esim. Korea), joissa ruokaa ei leikata veitsellä, vaan aina saksilla.
mun anoppi on kotoisin Koreasta ja ihan kätevästi käyttää veistä. Tosin ehkä siksi toi mies sitten käyttää niitä saksia.
-aikaisempi jonka mies leikelee saksilla
Keittiön laatikossa, ja käyvät koneessa käytön jälkeen. Harvoin on tullu käytettyä, mutta esim viimeksi kun lohesta poistin niitä kylkieviä ja pahinta rasvaa, niin veitsellä on aika epätoivoista.
Joskus kun on tullut possunpaistista tullut tehtyä grillivartaita olen myös pilkkonut niitä saksilla, ehdottomasti helpompaa kuin nyhrätä veitsellä..
Ainakin esim. yrttejä. Ja vaikka jäähtynyttä pizzaa. Kenenkään muun en ole nähnyt pilkkovan.
Ai että, kun tulikin mammaa ikävä! Ihan näen hänet sieluni silmin pilkkomassa saksilla ruokaa keittiössään. Kumma, miten pienestä asiasta voi nousta muistot mieleen ja kyyneleet silmiin... En edes aiemmin ollut ajatellut, miten niin meidän mamman juttu tuo saksilla pilkkominen oli.
Veitsisarjan mukana tuli keittiösakset, joten onhan niitä aina toisinaan tullut käytettyä mm. yrttien, kevätsipulin ja mustekalan pilkkomiseen.
-ap
PalikkaIhmettelen kumpaakin tapaa, jos joku niin tekee?? Raakana se on helpompi katkoa ja kypsänä, öö kuka etes kypsänä sitä pilkkoisi? Helpompi raakana vetää pieneksi niin ei kypsänä tartte? :D
-ap
Mina tykkaan syoda spaghetin pitkana, lapset patkana. Lapsille leikkaam saksilla kypsan spaghtin patkiksi :)
Miten niiden saksien kaytto eroaa hygienian kannalta? Meilla molemmat pestaan Ja kuivataan heti kayton jalkeen. Pysyvat paremmassa kunnossa
Mina tykkaan syoda spaghetin pitkana, lapset patkana. Lapsille leikkaam saksilla kypsan spaghtin patkiksi :)
Ehdottomasti helpompaa leikata kypsä spagetti kuopukselle saksilla kuin veitsellä. Muut haluavat syödä spagettinsa pitkänä. Enkä ala keittää kahdessa kattilassa spagetteja eri pituuksilla.
kun näin miehen leikkaavan varpaitten kynsiä keittiösaksilla.
anoppi oikeasti tosi haka keittiössä. Joka sunnuntai tekee ihania english roast dinnereitä, eli britti on. Häneltä olen oppinut keittiösaksien käytön esim. kananrintaa leikatessa. Toimii mainiosti!
Voi sitäpaitsi leikellä suoraan pataan/salaattiin jne.
kun näin miehen leikkaavan varpaitten kynsiä keittiösaksilla.
tosi kuvottavaa. Mä oon onneksi yksin, että tiedän kyllä missä mun keittiösakset ui!
Pilkon pizzaa, lapsille melkein kaiken mitä syövät, pekonin, yrtit...you name it. Niin paljon helpompaa!!
esim pekoni on huomattavasti helpompi pilkkoa saksilla.
En tiedä, ootko kuullut, mutta myyvät ihan keittiösaksiakin! :O