Oikeestikko joku pilkkoo saksilla ruokaa?
Nakkeja, pekonia?
Mikä järki? Helpompaa veitsellä?
Kommentit (47)
veitsellä leikatessa pitää tiskata leikkuulautakin.
Veitsi-ihmisiä minäkin, saksilla pilkon lähinnä siskonmakkaran suoraan paketista kattilaan.
Ja totta tosiaan meilläkin on keittiösakset erikseen ja käytön jälkeen ne tiskataan. Muita saksia sitten käytetään remontista askarteluun ja autonkorjaukseen... mutta miten ihmeessä joku pystyy leikkaamaan kyntensä sellasilla isoilla fiskarsseilla??
leikkaan nykyään myös sipulinvarret, tillit, persiljat suoraan keittoon
ps. kanan palat on helppo pilkkoa saksilla
Käytän elintarvikkeiden leikkaamiseen tietenkin vain puhtaita saksia, kynnet meillä leikataan kynsisaksilla. Meillä on siis useammat Fiskarsit keittiötöihin ja käytetyt laitetaan aina tiskikoneeseen.
Veitsi-ihmisiä minäkin, saksilla pilkon lähinnä siskonmakkaran suoraan paketista kattilaan.
Ja totta tosiaan meilläkin on keittiösakset erikseen ja käytön jälkeen ne tiskataan. Muita saksia sitten käytetään remontista askarteluun ja autonkorjaukseen... mutta miten ihmeessä joku pystyy leikkaamaan kyntensä sellasilla isoilla fiskarsseilla??
Mutta siskonmakkara kyllä puristelen pois kuoresta.
Mutta siskonmakkara kyllä puristelen pois kuoresta.
Mä haluan sen kuoren/suolen mukaan soppaan. Niistä makkaranpätkistä tulee kivan näkösiä niin :)
Eikä muuten ikinä onnistuis leikata niitä veitsellä, mietipä sitä ap.
Spagetti, pilkotko raakana vai kypsänä, wtf??? :D
-ap
PalikkaIhmettelen kumpaakin tapaa, jos joku niin tekee?? Raakana se on helpompi katkoa ja kypsänä, öö kuka etes kypsänä sitä pilkkoisi? Helpompi raakana vetää pieneksi niin ei kypsänä tartte? :D
-ap
Ja spagetti varsinkin on helpompaa pienentää saksilla kuin veitsellä (toki voisi ostaa rakettispagettia, mutta itse vihaan sitä), lapsi siis 2-vuotias eikä vielä osaa itse veistä käyttää.
Yrtit pienin saksilla, ihan jo siksi että se on helpompaa. Pekoniin en itse koske, se on ällöttävää ja haisee pahalle.=D
Aurinkokuivattu tomaatti on myös helpompi pieniä saksilla.
Nää on näitä tottumuskysymyksiä. Yksi tuttu jaksaa ihmetellä sitä että kuorin sipulit pikkuveitsellä, sitä että en käytä valkosipulin murskaamiseen sitä murskainta, sitä että en käytä hänen lahjaksi ostamaansa sipulileikkuria (meinasin perustaa tarpeettomien keittiötavaroiden museon tässä joku päivä).
Kukin tavallaan ja tottumiskysymyshän tuo eniten on. =)
Mä leikkaan saksilla pekonin lisäksi broitsun rintafileet.
Leikkaako ap salaatinlehdetkin veitsellä?
saksillako se salaatti pitäisi leikata?! Kyllä minä revin salaatin joko ihan vaan käsin tai leikkaan veitsellä.
Mistä näitä tynnyrissä kasvaneita ihmisiä oikein sikiää? Näitä jotka ihmettelevät suureen ääneen kaikkea ihan tavallista ja käytännöllistä kun itse ollaan täysin uusavuttomia ja kädettömiä. "siis mitä, ihmiset käyttävät nykyään jotain erillistä konetta pölyjen imemiseen lattialta???!!!??!! Meillä kyllä kontataan lattialla ja pyyhitään rätillä, wtf"
pilkon pienempien lasten ja vauvan ruoat saksilla. Paljon helpompaa kuin nyhrätä haarukalla ja veitsellä pikkupikkupalasia.
Sakset voi muuten pestä koneessa käytön jälkeen.
Mistä näitä tynnyrissä kasvaneita ihmisiä oikein sikiää? Näitä jotka ihmettelevät suureen ääneen kaikkea ihan tavallista ja käytännöllistä kun itse ollaan täysin uusavuttomia ja kädettömiä. "siis mitä, ihmiset käyttävät nykyään jotain erillistä konetta pölyjen imemiseen lattialta???!!!??!! Meillä kyllä kontataan lattialla ja pyyhitään rätillä, wtf"
Just näin. Tullaan tänne retostelemaan ensin että mitä te hullut oikeen teette ja kun käy ilmi että se onlin itse ap joka on ulkona normaalista elämästä niin sit ollaan ihan hiljaa ja toivotaan et koko juttu menis ohi. HAHHAH!
Kun teen lihakastiketta, ostan lihat (possu, nauta, broileri) aina fileinä ja ne pilkon suikaleiksi. Saksilla. Äärettömän kätevää. Samalla saa helposti ylimääräiset roippeet leikattua pois.
Pitsan, pannarin ym. leikkaan tietenkin. Samoin kalan reunat kun fileoin.
Ja meillä on useat fiskarsit ja ne menee aina käytön jälkeen koneeseen. Ihan yhtä hygieenistä kuin veitset.
3- ja 5 -vuotiaat pilkkovat aina kupissa yritit keittiösaksillä. Kätevää lapsityövoiman käyttöä.
AP, miksi ihmeessä sinä ET tekisi niin? Kuulostat kyllä vähän uusavuttomalta.
niin kyllä sillä leikkaa ihan mitä vain paljon helpommion kuin saksilla. JOten suosittelen kaikkia hankimaan kunnon veitsen keittiöön!
Tosin itsekkin käytän saksia juuri spagetin pilkkomiseen lapsille. Muut kun haluavat syödäsen pitempänä niin lapselle on helppo saksia se pienemmäksi. MIhinkään muuhun en ole saksia tarvinnut, mielestäni paljon hankalampaa saksilla alkaa nyhräämään.
Toki jos ei ole sitä veistä osaa kunnolla käyttää tai sitä kunnon veistä ei ole niin siten varmaan on tyydyttävä niihin saksiin.
Eniten ihmetyttää joku kalan evien/rasvan leikkaaminen saksilla, terävällä veitsellä ne kun lähtevä huomattavasti helpommin kuin niillä saksilla!
niin kyllä sillä leikkaa ihan mitä vain paljon helpommion kuin saksilla. JOten suosittelen kaikkia hankimaan kunnon veitsen keittiöön!
Tosin itsekkin käytän saksia juuri spagetin pilkkomiseen lapsille. Muut kun haluavat syödäsen pitempänä niin lapselle on helppo saksia se pienemmäksi. MIhinkään muuhun en ole saksia tarvinnut, mielestäni paljon hankalampaa saksilla alkaa nyhräämään.
Toki jos ei ole sitä veistä osaa kunnolla käyttää tai sitä kunnon veistä ei ole niin siten varmaan on tyydyttävä niihin saksiin.
Eniten ihmetyttää joku kalan evien/rasvan leikkaaminen saksilla, terävällä veitsellä ne kun lähtevä huomattavasti helpommin kuin niillä saksilla!
Minulla on terävä veitsi, mutta on silti kätevämpää ottaa esim. broilerin filee haarukkaan ja saksia pienemmiksi paloiksi pannulle kuin leikkuulaudalla veitsen kanssa. Tulee tosiaan tiskiäkin enemmän. Kokeile joskus.
saksien kanssa ei tarvitse pelätä että viiltää sormeensa.. Lisäkis niille jotka sanovat että epähygienistä, niin eipä meidän ole tarkoituskaan missään steriilissä ympäristössä asua. Ihmiset näes tarvitsevat bakteereja selviytyäkseen hengissä' :D
leikkaan leivän ja kaiken sellaisen mikä on paistettu vuuassa, pizzat, piirakat yms. Ja lisäksi omenan.
Saksilla pilkon nakit, ananaksen, parsakaalin, oliivit, salaatin yms. Ja sitten pesen käsin ne fiskarsit. Konetta ei ole.
Keittiösakset on ihan sitä varten olemassa, joten tuskin olen ainoa!
Jo äitini käytti ahkerasti saksia ruoanlaitossa, kun olin lapsi, silloin joskus 70-luvulla.
Jos veitsellä on jonkun mielestä helpompaa, niin siitä vaan, jokainen tehköön omalla tyylillään.
Itse olen sitä mieltä, että esim. kalojen evät ym. osat on kätevämpää napsia pois saksilla.
Kissalle pilkon lihat ja kalat aina saksilla, koska se on helpompaa.