Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Roacuttanista paniikkia/ahdistusta?

Vierailija
28.01.2012 |

Onko kellään Roacuttania/isotretinoiinia akneen syöneellä kokemuksena että lääke aiheuttaisi paniikkikohtauksia tai vahvaa ahdistusta?

Itse olen jo yhden kuurin aikoinaan syönyt mutta taisin samalla syödä Cipralexia ahdistuneisuuteen, ja nyt en sitä syö mutta aloitin kuurin isotretinoiinia. Huono olo tulee 2-3h lääkkeen otosta ja alan olla vakuuttunut että semmoinen paniikinomainen inhottava hieman epätodellinenkin olo tulee siitä lääkkeestä...Päivällä oli olo ok, ehkä hieman ahdistusherkkä ollut. Koetan huomenna ottaa lääkkeen ihan yötä vasten josko pahin vaihe osuisi yöhön...Englanniksi googlettamallla löytyy sivuvaikutuksena paniikkia, ahdistusta, mutta luetellaan kait harvinaiseksi...Joten kokemuksia kaivataan! Erityisesti kiinnostaa menikö ohi kuurin jatkuessa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan sovi kaikille...

Vierailija
2/5 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika myrkkyä taitaa olla. Itseä kauhistuttaa että jos tää on tätä seuraavat 6kk niin ei paljoa naurata. Jos taas en syö, kärsin ihostani joka suuri murheen kryyni. Toivotaan että tasoittuu tai iltaisin ottaminen auttaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sairastan paniikkihäiriötä ja pohdin sellaista, että jos koet lääkkeellä olevan yhteyttä paniikkioireiluun, silloin yhteys sinun kohdallasi on todellinen. On kuitenkin mahdotonta sanoa, aiheuttaako lääke fysiologisia muutoksia, jotka esim nopeuttavat pulssia tai muuten aktivoivat hermostoa vai johtuuko paniikkikohtaus siitä että ennakoit tuollaisia oireita ja sitten psyykeesi laukaisee fysiologiset oireet.

Ulkopuolisen on mahdotonta sanoa, ovatko oireesi niin voimakkaita, että pysytykö jatkamaan lääkitystä vai tulisiko sinun peräti lopettaa se. on erilaisia keinoja helpottaa oireilua. Esim tuo mainitsemasi Cipralex on ihan hyvä lääke. Keskustele lääkärin kanssa oireilusta. Ihotautilääkäri ei välttämättä ole paniikkihäiriön paras asiantuntija, joten juttele vaikka yleislääkärille lisäksi oireistasi.

Vierailija
4/5 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinani söin tuota huonoon ihooni, mutta esim.hammaslääkärini huolestui ikenistäni jotka vuosivat verta ja vetäytyivät. Kuurin loputtua tilanne parani. Silloin en kiinnittänyt huomiota mielialoihini niinkään lääkettä epäilläkseni, koska olen aina herkästi masentuva.

Vierailija
5/5 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn terapiassa muutenkin ja sinne mennessä tuli juuri tämä olo viimeksi, kun oli noin 2h lääkkeenotosta enkä vielä tajunnut ettei kannata ottaa ennen jonnekin lähtöä...Ei ole ollut semmoinen olo pitkään aikaan, tuntu että purskahdan itkuun ja tulee semmonen olo että vois juosta ulos sieltä huoneesta. Terapeutille kun kerroin olosta, pohdimme juuri sitä että jos lääke esim nopeuttaa sykettä yms, tulkitsen ne niin että tulee paniikki. Tänään makasin sohvalla ja katsoin telkkaria, ja tuli huono olo. Kylmä, ja sit alkaa nousta lämpö hartioille ja alkaa itkettää, se ikävä ahdistuksen tunne joka tekis mieli ravistaa pois. Kädet tuntu tärisevältä ja semmonen hermostunu olo. Ihan miehelle sanoin että on huono olo oikeesti. Joku 30min niin helpotti, ja sit meni aikalailla ohi. Tosi inhottavaa, koska en halua tuota oloa jos olen yksin lasten kanssa tai jossai sosiaalisessa tilanteessa. Pelkään että se alkaa vaikuttaa pitkin päivää, ja kiva jos ahdistukseni pahenee (juuri ollut kurissa ja pärjään hyvin) ja tulee sosiaalista pelkoa tms.

T.ap