Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

>>Truplat maanantaina<<

14.11.2005 |

Hirveen kekseliäs otsikko, mutta toivottavasti löydätte tänne pinoon! ;)Päätin tulla viel yövuoron viime metreillä täällä käymään... hässäkkää koko yö etten oo kerenny!

Axe: paljon voimia ja toivotaan että tosi pian tuut takaisin meidän seuraan! On jo valmiiksi ikävä sua vaikka ymmärrän että haluat etäisyyttä. Toivon niin paljon sitä onnellista odotusta sulle!!! ((halaus))

Serppu: ihana minilomanen teillä, saatte varmaan arkeen paljon uutta jaksamista kun tulee pieni irtiotto välillä.

Soffu: täälläkin ollaan pahoinvoinnitta, jokunen viikko sitten kuvotusta mutta jos vaan muistaa syödä vointi on hyvä. Tosin välillä mietityttää että onko masussa ees mitään kun ei oikeestaan mitään oireita (tai no joo rinnat arat ja " turvonneet" masua juilii/polttelee ajoittain. Toisaalta hyväkin että odotus " oireetonta" jos vaan pienellä ois kaikki kunnossa!

Tuohon vauvakuume, lapsikuume asiaan: mulla on aina ollu lapsikuume, mutta nyt mulla on vaan raskauskuume: tuntuu ettei oo mikään kiire saada sitä nyyttiä syliin, haluan nauttia vaan tästä odotusajasta ja tuskin maltan oottaa et tunnen liikkeet: ei oo mitään hinkua kattomaan kavereiden muksuja tms vaan haluan vaan " lillua" tässä omassa autuudessani... Kai tässä asiassa se oman lapsen ikä on aina se paras ikä ja innoissaan sitä oottaa että pääsee seuraamaan lapsen kasvua ja uusien juttujen oppimista!!

Jeps, mulla on hirvee hinku syödä kaikkee terveellistä: ei tee yhtään mieli mitään roskaruokaa tai namia: nyt on tullu kakkuja syötyä mutta heti perään pakko saada ruisleipää kun alkaa nälättää ja heikottaa makeen syönnin jälkeen, outoa!! Mies on laihtunu syksyn aikana 8kg kun ollaan koitettu syödä terveellisemmin ja jättää herkut pois!! Mulla paino vielä ainakin samassa missä aina!!

Nyt taidan hoidella loppuhommat ja alkaa sitten valmistautumaan kotilähtöön... ihanaa pääsee nukkumaan... uni tulee varmaan heti!!

Miitsu rv9+1 ihanaa.... masu on jo ihan turvonnu :)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssa iski sitten oikein kunnolla. Taitaa jäädä tältä päivältä kirjottelut vähiin,jos tää olo ei tästä tokene. Onneks miehellä alkaa huomenna viikon loma,just niinku tilauksesta. Ei oikein jaksais mitään tehdä ja silti on pakko olla ylhäällä,kun lapset virkeinä.

pikasesti vilkasin eilistä pinoa,surullista,kun niin monella huonot väliit omiin isiin :( Mulla oli maailman paras isä,siitä on jäänyt vain hyviä ja kauniita muistoja,mutta isä kuoli ihan liian aikaisin,olin silloin 12 vuotias.

serpulla oli ollut kiva loma,ihana kuulla! Sitä jaksaa taas arkeakin ihan eritavalla,kun saa joskus oikein lomailla.

Neidin Nea on niin suloinen. Toivotaan,että tyttö paranisi pian.

Onneksi Miitsu selvisi kolarista " ehjänä" .

Ja se on niin totta,että sen oman lapsen ikä on juuri se paras ikä. Enkä minä osaa tuota vauva-raskaus-lapsi-kuumettani eritellä,nautin näistä kaikista,siitä miten ne jokapäivä oppivat uusi asioita ja tuovat iloa meidän elämään ja nautin niistä hetkistä,kun se plussa siihen testiin on ilmestynyt ja kun siitä on yhdessä iloittu, tai kun sain tuntea ekat potkut tai kun näin ensimmäisen kerran sen pikkuisen nyyttimme ja haistoin sen vauvan tuoksun.Voi, näitä olisi vaikka kuinka!!! ja toivon niin hartaasti,että meille suotaisiin vielä lisää näitä ihmeitä,en osaa sanoa haluaisinko yhden,kaksi vai kolme, aika näyttää sitten saadaanko enää yhtään.

Nyt alkaa olla niin heikko olo,että on mentävä sohvalle maate. Parempia vointeja teille!!!

Vierailija
2/18 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei mitään uutta rintamalla. olot, kuvotukset ja elämä ennallaan ;)

Miitsu, mulla aika samoja ajatuksia kuin sulla tällä hetkellä. Ei mitään kiirettä saada nyyttiä syliin vaan haluaa nauttia raskaanaolosta ;) Tosin pakko sanoo että täl hetkel viel mennään aika ei-nautittuna, mutta sitä aikaa ootelles kun ei tee pahaa enään. JA niitä liikkeitä mäkin oottelen :)

Vaiheittainhan se on hyvä elääkin, tarkoittanee sitä valmistautumista lapsen tuloon, luulen :/

Katzu, ei siinä sukunimessä sen ihmeempiä kommervenkkejä tartteta lapselle antaessa. Silloin kun nimi annetaan/päätetään, sen voi päättää kummin vaan -> äidin tai isän. Ei sitä mitenkään erikseen vaihdeta... (Meillä laitettiin miehen sukunimi suoraan.)

Laitoksella lapselle tulee nimeksi joko: " poika Nieminen" tai " tyttö Nieminen" , eli laitoksella siis äidin sukunimen mukaan, mutta se ei mene mihinkään ns. virallisiin papereihin.

Isyydentunnustamis juttu on varmaan ainoa ällöttävä tapahtuma mikä pitää tehdä jos ei ole naimisissa. JA sekin riippuu niin lastenvavojasta, onko se käynti inha vai kiva. Meillä oli kamala ->mm. oletko varma että tämä lapsi on sinun eikä toisen miehen jne jne. Ne lukee paperillakin ja niihin joissakin paikoissa voi kirjoittaa ihan ääneti mutta toisissa lastenvalvojien luona ne haluaa vartavasten vielä kysyä ääneen ja ilmeisesti " kiusata" ja nähdä reaktioita kun sellaisia henk.koht. asioita kysellään ;) Mutta sekin on nopea ja lyhyt juttu..

Mutta joo, eipä tässä tän ihmeempiä. Mä jatkan kärvistelyä ja oottelen viikkoja 12-14 ;DD -> jos ei pahaolo enää vaik vaivais sitte :)

Marieela 8+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori etten oo pinoutunut nyt muutamaan päivään. Lauanai meni siis töiden ja pikkujoulujon merkeissä. Hyvin kyllä jaksoin koko päivän. Mutta eilen se sitten kostautui. Mä olin niin väsynyt, että silmien auki pitäminen vaati työtä. Mentiin mun työpäivän jälkeen vielä mun isälle syömään. Ja mä vaan haukottelin koko ajan. Hyvä eten nukahtanut siihen istualleen. Isä kyllä totesikin jossain vaiheessa, että taitaa tyttö olla vähän väsyksissä. Kotiin kun päästiin lösähdin sänkyyn ja lamppu sammu jo ysiltä. Edelleen väsyttäs ihan kaameesti. Täytyy kait tänäänkin käydä ajoissa nukkumaan.

Tänään oliskin sitte jo eka neuvola. Poju pitää ottaa mukaan, joten saa nähdä onko tää meidän odotus mikään salaisuus enää sen jälkeen. Tuo vakara kun on alkanut esittämään niin tiukkoja kysymyksiä kaikesta elämään ja kuolemaan liittyvästä. Sille ei ihan yksi sanaiset vastaukset enää riitä.

Axe: Tuntuu niin pahalta sun puolestas. Ja pahalta tuntuu myös se, kun poistut seurastamme. Vaikka ymmärrän kyllä täysin miksi niin teet. Olet vaan niin iso osa tätä joukkoa, että tulee kova ikävä. Toivotaan että pystyt taas pian palaamaan seuraamme.

Marieela: Kiva että sulla pahoinvointi pysy kurissa edes sen yhden illan. Jospas se nyt sitten pikkuhiljaa alkas helpottamaan. Jokos oot tilannut neuvola-ajan?

miitsu: Kiva, että hautajaiset oli kauniit. On se aina niin surullista, eritoten kun nuori ihminen kuolee. Toivottavasti hänen perheensä saa taas pian elämn syrjästä kiinni. Harmi, et autolle kävi pahasti. Siitä tais olla eilisessä lehdessäkin juttu ?!?

Johelle: Teillä se matka sen kun lähestyy. Iiks. Ihana varmasti päästä pois täältä synkkyydestä.

Serppu: Mukava kuulla, että miniloma oli onnistunut. Kyllä yhdenkin päivän jä yön irtiotto arjesta piristää kummasti.

Soffu: Onnittelut ekasta äitiysvaattesta. Mäkin olen miettinyt, että kohta kyllä pitää mennä ostoksille kun alkaa tuo vatsa olla niin turvoksissa, ettei kaikkia vanhoja housuja pysty enää päällä pitämään.

Mut nyt lopettelen ja annan muille vähän palstatilaa välillä. Tuun sitte kertoilemaan neuvolakuulumisia. Vaikkei siellä varmaan mitään ihmeitä nyt vielä tapahdukkaan.

mirulii 7+2

Vierailija
4/18 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

..Mirulii, mulla on huomen eka neuvola. Äitiyskorttihan mul on jo kun kävin alkuraskaudenultrassa. Eli mitään uutta tuskin mullakaan siltä saralta on kerrottavaa huomen ;)

Hönttä, jaksuja ja pikaisia paranemisia sinen.

Axea mullakin ikävä jo kalvaa valmiiksi -> tuntematon erossaolon aika tekee tehtäviään. Mutta jospa se testi muuttuis plussaks, jotain hänen testissä oli jo ollut häivähdyksenä... *toivoo, rukoilee & anelee plussaa"

Nyt meen..

Vierailija
5/18 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Axe! Toivottavasti testaat pian uudestaan ja tuut sitten kertomaan nmiltä näyttää! Luin tuota yhtä toista pinoa ja sen häivähdyksen perusteella veikkaan kyllä, että pian niitä hyviä uutisia saadaan! Peukutan ainakin sille täysillä! =)

Hönttä muotoili hienosti tuon vauva-lapsikuumeen. Mustakin tuntuu, että se on sitä kaikkea ja vielä enemmänkin, vaikea sitä on eritellä. Toki kun mulla se on molemmissa iskeny jo synnärillä vaikka nyytti on vasta hädintuskin sylissä niin silloin voisi ehkä ajatella tuntevan lähinnä masuikävää. Mutta kyllä sekin tunne on jotain enemmän, vaikee sitä on selittää. Pääasia, että saa ja nauttii näistä kaikista vaiheista silloinkun ovat käsillä! =)

Paitsi tänä aamuna osiin kernaasti voinu jättää tän ajan väliin, kun pitää kaikki tunkee suuhun.. Kuopus (8,5kk) sai keploteltua takan luukun auki ja imeskeli hiilenpalasia.. huoh. Ja siinäkin oli este jonka piti pitää uteliaat pikku sormet loitolla.

Nimistä. Mä en läheskään kaikista asioista tyksissä pitäny, mutta minusta oli kiva, että siellä lasta kutsuttiin sillä etunimellä minkä oli papereihin merkinnyt hätäkastetta tms muuta varten.

Miitsu! Onneks selvisitte säikähdyksellä!

Miruliille ihanaa ekaa neuvolakäyntiä! =)

Nyt leikkipuistoon! Hauskaa alkanutta viikkoa kaikille! =)

Vierailija
6/18 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä edelleen kipeenä. Viikonloppu oli kyllä jo parempi, mutta tuli kait touhuttua niin paljon asioita, että flunssa ei täysin ohi mennyt.

Lepäilemään siis..

Vierailija
7/18 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alko tänään menkat!! :D Enpä ole ennen ollut niistä näin iloinen!!! Toivottavasti kierto tästä nyt tasaantuu ja sitä rataa. Vauvakuume on kyllä melkein pakkasen puolella nyt, mutta eiköhän se tästä. Eipä tässä mitään kiirettä ole.:) Täytyy eka totuttautua tuohon mieheen, siinä onkin homma. ;D

Mut nyt pitäisi alkaa kouluhommiin, täytyy lukea pino ja kirjoitella vähän myöhemmin.

Vierailija
8/18 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö koulusta ja minä yritän mutustaa näkkäriä. Poika yrittää saada unta, hieman vaikeaa tuntuu olevan kun nukkui yli 9 aamulla ;)

Vierailija
9/18 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millään en meinannu päästä ylös sängystä: pakko vaan että yölläkin saa nukuttua kun ei tartte muita öitä olla töissä.

[b]Mariposa[b] Onnittelut menkoista: nyt taas sitten tietää missä kohtaa kierrossa oot menossa!! Kyllähän siihen mieheen tottumiseen menee hetki, mutta onhan se sitäkin mukavampaa!! :)

[b]Mirulii[/b] Toivottavasti oli mukava neuvolan täti, ja teillä varmaan alkaa melkoinen kyselykausi tästä: mahtaa olla uleva isoveli olla tohkeissaan kun aina kaupoissakin niin ihailee kaikkia pikkuvauvoja :) suloista!! niin siis ei meidän autossa oo pahoja jälkiä puskurissa pari naarmua ja helmassa kolhu...

[b]Marieela[/b] Varmasti sitä pahoinvoinnitonta raskausaikaa oottaa, sulla on kuitenkin jo ennestään tietoa että parempikin olo voi olla niin osaat ajatella varmasti toisin: jos mulla ois kamalan huono olo, en vois käydä töissä tai muutakaan ja varmasti miettisin paljon enemmin ja kamalampia ajatuksia raskausajasta.... Tulee ainakin mieleen. Kauhulla kuitenkin pelkäsin tätä alkua juuri tuon pahoinvoinnin vuoksi. Tiedän kuitenkin että taloudellisesti menis tiukaksi jos joutuisin vaan kotona makaamaan koko ajan.

[b]hönttä[/b] sie taisit olla sairastunut? pikaista paranemista sinne!! onneksi kuitenkin mies on kotona niin saat huilailla!!

Mä oon kuullu kans kauhukertomuksia tuosta lastenvalvojalla käynnistä: ei oo kivoja ne kysymykset ja loukkaavat varmasti äitiä jolla tunteet ja hormonit sekaisin muutenkin. Mutta eiköhän siitä selvitä jos tuo mies ei keksi jotain ylläri ennen vauvaa... Mies vaan on just semmonen että sanoo kyllä mitä sattuu kun sille päälle sattuu, ehkä kuitenkin luotan että sanoo niinkuin kuuluukin tuolla :)

pakko oli laittaa riisipuuroa tulemaan: teki niin kauheesti mieli... ja hirvee nälkä jo nyt! nyt meen vahtimaan sitä ja mietin mitä sitä tänään oikein tekis....

[b]

Vierailija
10/18 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitähän tein väärin kun tummens koko pätkän! no ei voi mittää,,,

Vierailija
11/18 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käyty. Iahna mukava terkkarihan siellä oli. Ei nyt mistään nuormmasta päästä. Mutta ihan asiallisen ja asiansa osaavan oloinen oli. Brosyyrejä tuli taas tukuittain. Vaikka osan jo passasin kun mulla oli ne tallessa ennestään. Toi tommonen paksu kirjanen kun Vauvan odotus oli kaikkista kivoin. Siinä on tosi paljon tietoa sekä isälle ja äidille. Ja kivoja kuvia sekä runoja joukossa. Niin ja tilaa kirjottaa omia juttuja kanssa. Ootteks te muutkin saanet tollasen? Toi tais olla Vau-kirjan kustantama.

Seuraava neuvola onkin nyt vasta neuvolalääkäri joulukuun loppupuolella. Viisi pitkää viikkoa pitää siis odotella. Plääh :(

Voi kauheus tätä väsymystä. Mä vaan makaisin tossa sohvalla vaikka koko päivän jos vaan olis mahdollista. Mut pakko repii itteään aina välillä ylös ja touhuumaan muksun kanssa. Näitä kotihommia ei kyllä yhtään jaksais tehdä. On täällä kyllä sen näköstäkin. Ja kohta pitäs jaksaa tekeen muuttojuttuja. Huh, huh. Selviänköhän mä siitä edes hengissä.

hönttä: Jaksuja flunssan kourissa!

Neidin tytölle pikaista paranemista. Tuo sun Nea on kyllä niin suloinen ettei tosikaan.

miitsulle mukavaa makuupäivää.

Nyt ruokaa tekemään, että päästään syömään.

Ai niin. Neuvolassa saivat mun lasketuksi ajaksi 28.6. Laski sen jollain ohjelmalla, mikä niillä on koneella. Ja sanoi, että sitä käyttää myös Kotka, jonne siis menen synnyttämään. Muuttavat sitä vain, jos ultrassa näyttää siltä. Niin että kesäkerttuahan tässä sitten odotellaan :)

mirulii 7+4

Vierailija
12/18 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin uimassa kun en jaksanu mennä jumppaan ja toi vesisade ei houkuttele lenkille... Nyt vähän tutkin elloksen sivuja oisko siletä mitään joulukrääsää tilattavissa.... Ihan lötköpötkö olo ton uinnin jälkeen kyllä...

Mirulii: kivakiva, kesäkerttuseten joukossa siekii!!! :)

No mut nyt surffaaman ja sit soffalle kattoo eilinen kroppa kovilla... siinä oli jotain vauva-asiaa niin pitä nauhottaa!! Illanjatkoja!!!

Vierailija
13/18 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaunis [b]Marieelalle[/b] nimiselvityksestä:) Hienoa, et sen sukunimen voi itse päättää, ei sitte tarvi jälkikäteen vaihdella.

Onpas täällä tosiaan hiljaista. Vaan eipä auta nyt valittaa kun kerrankin on pinot sen pituisia, et mäkin jaksan ne lukea :D

Mutta nyt kutimet kutsuu, sain vihdoinkin viikonloppuna aikaiseksi aloittaa vauvannutun kutomisen. Illan jatkoja...

Vierailija
14/18 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirulii, aika jännä tuo sun laskettuaika. Itse vasta kävin siel ultrassa ja se lekuri laski edelleen " vanhal" taval. Ja sillai hassua et ku mul on nyt 8+1 ja sul 7+4 mut silti vain 2 pvää eroa lasketuisajois :O

Kiva et oot kesäkertuis mutta hassua vaan :) Milloin sul olikaan viimiset kuukautiset?

Katzu, mun mielestä se sukunimi päätettiin siel (jos muistan oikein) isyydentunnutsamis jutussa. Ku onhan siin joku sellanen suoja ettei miehen sukuniemä voi tietysti ilman toisen suostumusta antaa. Mutta siis ei se sen kummempia tarvinnu, molempien suostumuksen jne.

Mutta joo, meen takas sohvalle kärvistelee ;)

Vierailija
15/18 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, et olin kirjottanut ton neuvolassa saadun lasketun ajan väärin, eli neuvolan mukaan mun l.a olis siis 29.6, eikä 28.6. En tiedä millä systeemillä tuo nyt sitte on laskettu, mut ultrassahan se sitt vielä tarkentuu. Tossa lasketussa-ajassa, minkä sain tuolta oulun sivuilta oli otettu huomioon kierron pituus. Tuolla se ei ilmeisesti vaikuta. Mut niin tai näin, en mä ajatellut pinoa vaihtaa tuolla odotuspuolella. Sikäli mikäli vanhat melkit paikkansa pitää, niin vauva syntyy kuitenkin reiulsti heinäkuun puolella. Mut otin nyt kutenkin ton neuvolan mukaan lasketun ajan käyttöön, koska on sitte selkeempää. Ja käyhän se mulle, että päiviä tuli kaksi lisää yhdessä hujauksessa ;)

Vierailija
16/18 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu no vanhojen merkkien puolesta mäkin saan kyl heinävauvan ettei sen puoleen ;D Mullahan kans ultrassa tarkentui tavallaan 2 pvää enemmän ku menkoista mutta lekuri sanoi et menkkojen mukaan laittaa koska heittoa ei ole yli viikkoa. Eipä noilla mitään merkitystä oikeesti oo. Vauvat kun syntyy kun niiden aika on ;)

Vierailija
17/18 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täällä pyörin ja oottelen vaan huomista! ei oo onneks ukon laiva kuin muutaman tunnin myööhässä, pelkäsin jo että näillä myrskyillä eivät tuukkaan vielä huomenna.

Pakko ottaa osaa tuohon Marieelan ja Miruliin la keskusteluun! Se kun kovasti itseänikin kiinnostaa! =)

Mä kun täällä vaahtoan tuosta päivästä, varmaan huomasittekin mun avauksen aiheesta. Siis että haluaisin saada mahdollisimman tarkan la:n, jos oisin raskaana.

Yks syy siihen on se, että kumpikin mun edellinen raskaus käynnistettiin, eka 40+5, mutta neiti ei osoittanut mitään merkkejä, että olisi edes ollut ylipäätään ulos joskus tulossa. Kakkonen sitten käynnístettiin 42+0 ja ei tämäkään näyttänyt siltä, että olisi itse sieltä älynnyt ilmestyä. Ja huolen aiheenihan on siinä, että lapsivesi oli jo vihertävää niin mitä oisi voinut tapahtua, jos la ei olisi ollutkaan noin vaan vaikka esim vajaa viikon myöhemmässä? Eihän sitä lapsiveden vihreyttä kai mitenkään voi selvittää ja jos kaikki muu ois ollu hyvin niin kuinka paha tulehdus oiskaan voinu tulla?

Juu, liikaa jossittelua kaikki tyynni, mutta tää mua lähinnä huolestuttaa.

Kaikkee sitä pitää tässä etukäteen jo murehtiakkin...

Vierailija
18/18 |
14.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken vasta tultiin kotiin... Oltiin taas meidän äitin luona evakkopyykillä ja -suihkussa. Jotenkin nää illat kuluu äärettömän nopsaan kun pitää tällaiset pesuhommat mennä muualle tekemään. Nyt siis kuitenkin kotona ja iltapalan kautta nukkumaan menossa.

MIRULII; me ainakin saatiin neuvolassa just samanlainen Vauvan odotus -kirja ja tykätään siitä miehen kanssa kovasti. On tällaiselle ensikertalaiselle ihanan selkeästi ja yksityiskohtaisesti selitettynä kaikki asiat :)

Mullekin tulee kova ikävä AXEA :( Vaikka ymmärrän toki minäkin sen, jos palstailu ottaa lujille. Muistan itse käyneeni aikoinaan läpi samoja ajatuksia. Mutta AXE, jos luet tätä, olet ajatuksissani! Ja vaikka et täällä kirjoittelisikaan, niin kuulut silti porukkaan, enkä aio unohtaa sua ((((paljon haleja))))

Mitäs muuten TALVIKILLE kuuluu? En ole vähään aikaan viestejä Talvikilta bongannut... (vai onko mennyt ohi multa viestit..?) Entäs NIFKIN, jokos teidän korkeuksilla on lunta? Ja jokos EMMASANNA on saanut sairaalakassin pakattua?

Ei kai tässä kummempia tälle päivälle... Siirryn unimaailmaa kohti. Kauniita unia!