Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt kun tämä presidenttikeskustelu on näyttänyt suomalaisten homofobian tilan

Vierailija
28.01.2012 |

olen ajatellut että tekisin yhden lapsen sijaissynnyttäjänä jollekin mukavalle homoparille. Tietysti olisin juridisesti lapsen yksi vanhempi mutta antaisin toisen isän adoptoida hänet ja toiselle sitten oheishuoltajuus. Itse tapaisin lasta silloin tällöin jos hänen perheensä ja hän sitä toivoisi. Tuntuu pahalta jakaa kotimaa tällaisten junttien kanssa ja tuntuu että tuo olisi sellainen hyvä teko jolla olisi merkitystä.

Itse en ole hetero ja sainkin oman lapseni hyväntahtoisen luovuttajan avulla. Olen siitä niin kovin kiitollinen että olisi mukava tehdä samoin toiselle. Ja valitettavasti homomiehiä syrjitään näissä lapsiasioissa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta taas tuntuu, että suurin osa Haaviston äänestäjistä äänestää vain sen homouden takia häntä. Suomessa ihannoidaan erilaisuutta.

...menen lähes sanattomaksi. Missä maailmassa tällä lailla uskotaan?!

Vierailija
2/7 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti en osaa vielä suoda ajatusta sille, että voisivat adoptoida tms, sillä lasten saanti on tarkoitettu kuten on, ei voi mitään. Eli homot saavat olla ja elää ihan vapaasti, mutta lasten saanti täytyy tapahtua varmaan toisin.

Silti äänestän Haavistoa. Pointtina ei ole homous.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta taas tuntuu, että suurin osa Haaviston äänestäjistä äänestää vain sen homouden takia häntä. Suomessa ihannoidaan erilaisuutta. Millään muulla ei ole väliä, kunhan vaan saadaan homo presidentiksi.

Tuntuu, että menee koko kilpailu ihan sairaaksi. Jos Haavisto ei olisi homo, varmaan saisi ääniä vähemmän.

Itse en äänestä kumpaakaan, molemmat huonoja ehdokkaita.

"Suomessa ihannoidaan erilaisuutta????" Asiahan on aivan päivastoin. Suomessa erilaiset nähdään pääosoin uhkana. Koitas vaikka pukeutua erilailla kuin valtaosa kansaa, niin paskaa sataa niskaan ovista ja ikkunoista.

Vierailija
4/7 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti en osaa vielä suoda ajatusta sille, että voisivat adoptoida tms, sillä lasten saanti on tarkoitettu kuten on, ei voi mitään. Eli homot saavat olla ja elää ihan vapaasti, mutta lasten saanti täytyy tapahtua varmaan toisin.

Silti äänestän Haavistoa. Pointtina ei ole homous.

jos heteropari ei voi saada yhdessä lapsia niin heille kustannetaan hedelmöityshoitoja eikä esim ehdoteta kumppanin vaihtoa, vaikka se useimmiten ratkaisisi tilanteen edes toisen eduksi. Ja jos taas kyseessä on homopari niin heidän ei sitten kuulu saada lapsia koska luonnollisuus. Eihän tuo lapseton heteroparikaan ole muuta kuin luonnon seurausta, ja silti eri säännöt.

Ja tosiaan, Suomessa kyllä vihataan ja haukutaan erilaisuutta. Erikoista että jollakulla on noin positiivinen kuva tilanteesta.

Vierailija
5/7 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ajatellut että tekisin yhden lapsen sijaissynnyttäjänä jollekin mukavalle homoparille. Tietysti olisin juridisesti lapsen yksi vanhempi mutta antaisin toisen isän adoptoida hänet ja toiselle sitten oheishuoltajuus. Itse tapaisin lasta silloin tällöin jos hänen perheensä ja hän sitä toivoisi. Tuntuu pahalta jakaa kotimaa tällaisten junttien kanssa ja tuntuu että tuo olisi sellainen hyvä teko jolla olisi merkitystä.

Itse en ole hetero ja sainkin oman lapseni hyväntahtoisen luovuttajan avulla. Olen siitä niin kovin kiitollinen että olisi mukava tehdä samoin toiselle. Ja valitettavasti homomiehiä syrjitään näissä lapsiasioissa.

Kuka tätä jaksaa vatvoa.

Haavisto on Haavisto ja Niinistöllä on vaan paljon kovempi kokemus ja suurempi puolue takana.

Se ei tee homovastaiseksi niitä, jotka Saulia äänestävät.

Mutta toi sun lapsen tekemisjuttu homoparille on säälittävä provo. Olet varmaan mies kun tuollaista kirjoitat.

Vierailija
6/7 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitettava ajatus kyllä.

Edelliselle täytyy sanoa, että kannattaa tutustua molempiin ehdokkaisiin ennen moisia lausuntoja. Haavistolla on todella laaja kokemus sekä kotimaan politiikasta, että ulkomaan asioista, eikä sitä kannata väheksyä. Puolueen koolla taas ei ole muuta merkitystä kuin raha, jota se syytää ehdokkaalle.

"Jo Haaviston nousu toiselle kierrokselle on valtava suvaitsevaisuuden, humaanien arvojen ja tasa-arvon voitto. Se noteerataan laajasti myös maailmalla. Vielä on kuitenkin arvoitus, onko suomalaisten äänestäjien enemmistö kyllin kypsää ylittääkseen ennakkoluulojen ja ahdasmielisyyden viimeisetkin raja-aidat. Vain hyvin harva uskoi vuoden 2000 vaalien alla, että suomalaiset voisivat ikinä valita Tarja Halosen kaltaisen henkilön presidentiksi, mutta niin vain valitsivat.”

LÄHDE: Yrjö Rautio, Apu, 26.1.2012

Keskustan varapuheenjohtaja Annika Saarikko liputtaa Pekka Haaviston valinnan puolesta. Saarikko perustelee kantaansa presidenttiehdokkaiden vastauksilla keskustan puoluejohdon kysymyksiin. – Erityisesti vaikutti Haaviston kanta ihmiskuntapolitiikkaan, josta löysin paljon yhteistä Paavo Väyrysen ajatteluun.

Jo aikaisemmin Haaviston kannattajiksi ovat siirtyneet keskustan varapuheenjohtaja Timo Kaunisto ja keskustanaisten varapuheenjohtaja Kristiina Ruuskanen.”

LÄHDE: Suomenmaa, 27.1.2012

Arvojohtajaksi ei voi ilmoittautua, se asema pitää lunastaa. Puhuisin mieluummin arvovaikuttajasta. Aikoinaan presidentti ja muut valtiolliset johtajat käyttivät pienen piirin hallussa olevaa tietoa. Nyt niin sanottu tavallinen kansalainen on asioista lähes yhtä hyvin perillä, ja maailma on paljon monimutkaisempi. Ei sellaisessa ympäristössä voi johtaa asioita pimittämällä ja sanelemalla.”

LÄHDE: Pekka Haavisto, Apu, 5.1.2012

On vaikea herätä aamuisin ja miettiä Suomea turvallisena paikkana meille kaikille.

Joku on kuitenkin viikkojen aikana muuttunut. Suomi muuttuu ja haluan olla osa muutosta.

Ei ole vaikea sanoa asioita suvaitsevaisuudesta, vaan pysyä sanojensa takana. Siksi äänestän Pekkaa.”

— Jinna Lappalainen

Vaihtoehtojen vähäiselläkin vertailulla huomaa valinnan kuitenkin helpoksi. Arvomaailmaltaan Pekka Haavisto on selvästi lähempänä sosialidemokraattien ajattelua kuin Sauli Niinistö. Sen osoitti jälleen ehdokkaiden esiintyminen SDP:n puoluevaltuuston ja eduskuntaryhmän edessä 26.1. Haavisto puhui arvoista ja ilmoittautui Suomen nykyisen ja edellisten presidenttien työn jatkajaksi. Niinistö aloitti juristille tyypillisesti valtioelinten muodollisista valtasuhteista ja päätyi talouteen.”

LÄHDE: Juha Peltonen, päätoimittaja, Uutispäivä Demari, 27.1.2012

Haaviston ja Tarja Halosen arvoista on vaikea löytää olennaista eroa. Molemmat ovat samanlaisia uuden, tasa-arvoisemman, suvaitsevamman, oikeudenmukaisemman ja ekologisesti kestävämmän yhteiskunnan ja maailman rakentajia. Vasemmistolaisten äänestäjien on erittäin helppo asettua Haaviston tueksi toisella kierroksella.

Haavisto saanee paljon tukijoita myös Rkp:stä ja keskustan liberaalisiivestä.”

LÄHDE: Yrjö Rautio, Apu, 26.1.2012

Kun maailma kriisiytyy tarvitaan rohkeita visionäärejä ja puoluettomia rauhanrakentajia. Suomella olisi näissä talkoissa paljon annettavaa, mutta projektilta on tähän saakka puuttunut johtaja. Nyt sellainen on ilmestynyt framille. Miehen nimi on Pekka Haavisto.”

— Timo Kulhia

Liian lyhyt, liian suuri, heikko, hidas, hiljainen, vääränvärinen, puhevikainen, ihan vaan puhtaasti erilainen…

Tönimisen syyt ovat moninaiset ja iso osa meistä syyllistyy siihen jossain vaiheessa elämää, minäkin. Ehkä se oli alunperin evoluution synnyttämä vaisto ja selviytyjän valinta. Syöväthän jääkarhutkin kuolleet poikasensa.

Tänään on varaa tehdä toisin ja näyttää, miten mikään tönimisen syistä ei oikeasti vaikuta, kun ihmisellä on sydän kohdallaan. Emmehän me ole alkuihmisiä, emme edes jääkarhuja.”

— Laura Mattila

Nuorsosialidemokraatit NUS ry tukee ehdokas Pekka Haavistoa presidentinvaalien toisella kierroksella. NUS:n puheenjohtaja Paavali Kukkosen mukaan Haavisto on luonteva valinta moniarvoista yhteiskuntaa ja sosiaalisesti kestävää kehitystä edistäville sosialidemokraateille. “Haavisto on ulkopoliittinen osaaja. Hänen valintansa seuraavaksi presidentiksi jatkaa edellisten presidenttien Tarja Halosen ja Martti Ahtisaaren globaalia vastuunkantoa ja laaja-alaista kansainvälistä yhteistyötä korostavaa linjaa”, Kukkonen toteaa. “Haavisto on sopiva jatkamaan aikaisempien moniarvoisten presidenttien sarjaa. Tavalliset suomalaiset tarvitsevat presidenttiä, joka nostaa julkiseen keskusteluun heidän elämänsä kannalta tärkeitä kysymyksiä. Rahavallalla on keinot saada äänensä kuuluviin muutoinkin””

— Terhi Salonen

Keisari eroaa kuninkaasta siten, että hän ei tarvitse mitään perustetta vallalleen. Kuninkaan pitää sentään olla kuninkaallista syntyä. Keisarin tarvitsee vain tulla paikalle ja sanoa: “Minä olen keisari.” Kuitenkaan Suomessa presidentiksi ei ole kahdella edelliselläkään kerralla (1994, 2000) valittu “varmaa” tyyppiä vaan joku vähän outo – joku, jolla on vähän jotain muutakin sanottavaa kuin tuo ilmoitusluonteinen seikka – ehkä siksi, että täällä on keisarista jo pitkä kokemus.”

LÄHDE: Antti Nylén, 25.1.2012

Olen pientilan poika ja elämänkatsomukseltani syvästi maalaisliittolainen, minkä vakaumuksen mukaisesti äänestin ensimmäisellä kierroksella. […] Olen perusteellisesti vaikuttunut siitä toivon täyttämästä Pekka Haaviston liikkeestä, mikä on käynnistynyt ilman rahan valtaa kansan keskuudessa. Se on kietonut syliinsä pienet, vähempiosaiset, koko maan elinvoimaiseksi haluavat, intellektuellit, erilaiset ja kulttuuriväen. Se saavuttaa sydämellisyydellään kaikki kansankerrokset ja luo samaa toivoa, mitä on sisältynyt pienen Suomen sinnittelyyn suurempiaan vastaan. Sitä samaa uutta toivoa, luovaa rakkauden, suvaitsevaisuuden, tasa-arvon ja kansainvälisyyden henkeä haluan olla mukana nostattamassa.”

LÄHDE: Tapani Kiminkinen, maalaislääkäri, KSML 25.1.2012

Perussuomalaisten piiritoimikunnan jäsen Sirkka-Liisa Lamminkoski Ähtäristä asettuu tukemaan presidenttiehdokas Pekka Haavistoa (vihr.). Lamminkoski arvostaa Haaviston näkemyksiä työyhteisöjen hyvinvoinnista, ikärasismista ja kulttuurista koko kansa perustarpeena. -Haavisto on pienen ihmisen asialla, eikä allekirjoita julkistettua kuntakarttaa. Hän ei ole rahavallan edustaja. […] -Ei presidentinvaalissa äänestetä parisuhdeterapeuttia, eikä presidentti hoida asioita sängyn kautta. Muistutan myös, ettei Tarja Halonenkaan käynyt armeijaa.”

LÄHDE: Pohjalainen, 25.1.2012

Sdp:n nuorisojärjestö liputtaa presidentinvaalien toisella kierroksella vihreiden Pekka Haaviston puolesta. Demarinuorten mielestä Haavisto on kokenut, kansainvälisesti suuntautunut, sivistynyt ja suvaitsevainen. “Haavisto ei ole vasemmistolainen, mutta hän kannattaa kestävää kehitystä, inhimillisiä arvoja ja rauhantyötä, eikä hän edusta suurpääomaa”, demarinuorten puheenjohtaja Timo Kontio perustelee järjestönsä asettumista Haaviston tueksi.”

LÄHDE: HS 25.1.2012

Lasten pilkkalaulu kuuluu pihalta Helsingin Munkkivuoressa kesällä 1964. Täytän tänään yhdeksän ja ne laulavat minulle. Että pitikin ruveta riitelemään sen pojan kanssa, joka talutti minut, lähes sokean kaverin tahallaan likaojaan. […] Pilkkalaulu kaikuu yhä korvissani, kun vetäydyn autotallin oven taa itkemään. Mutta hei, nyt sieltä kuuluu uusi ääni. Tunnistan kaverin Pekaksi. Naapuritalossa asuva rehtori Haaviston poika käskee laulajia lopettamaan. “Ei se kenenkään oma vika oo, jos ei nää kunnolla” sanoo tuo Pekka. Huutelu katkeaa kuin seinään. Kingikään ei ivaa enää. Minä kuivaan kyyneleet ja mieleen juolahtaa: Pekasta varmaan tulee vielä jotakin. Tytön ääni oven takaa: “Pekka, sä oot pihan Pressa”.”

LÄHDE: Hannes Tiira, tietokirjailija ja pastori, Satakunnan kansa 25.1.2012

Jos Niinistöstä tulee presidentti, katson Suomea kuin rivitalon asukas ystävällisesti naapuriaan, että eiköhän tuo tonttinsa hyvin hoida ja talo pystyssä pysy.

Jos Haavistosta tulee presidentti, katson minä Suomea kuin äiti lastaan, josta huomaa vaivihkaa kasvaneen ystävällisen esikuvan, joka ei kiusaa toisia, joka ottaa kaikki huomioon ja joka osaa taiten tehdä sen mitä pitääkin. Ja se katse on täynnä ylpeyttä pakahtumiseen asti.”

— Salla Sate Hytönen

Pekka vaikuttaa hyvältä ihmiseltä. Kaiken nykyajan kyynisyyden, kiusaamisen, markkinatalouden, ahneuden, vi**uilun ja negatiivisuuden keskellä, on joku joka ajaa yhteisöllisyyttä, ja joka jaksaa valaa uskoa, että asiat voivat muuttua. Pekka on toivon tuoja. Luin todella huonon perusteen suomalaisen rockarin blogista: “en äänestä pekkaa, kun kaikki muut äänestää sitä”. Yhtä huonoja syitä on äänestää vain seksuaalisesta suuntautumisesta johtuen, oli sitten puolesta tai vastaan. En ole Pekan puolueen kannattaja, mutta Pekka on minut kyllä vakuuttanut pätevyydellään, sopivan jämäkällä, mutta muut huomioon ottavalla, järkevällä, mutta empaattisella käyttäytymisellään. ”

— Nefertiti Malaty

Haaviston pätevyys on täysin riittävä. Hän tuntee jopa melko hyvin puolustusvoimain rakenteita ja olen aina arvostanut hänen asiantuntemustaan sotilaallisissa kysymyksissä […] On mahdollista että hänen siviilipalveluksensa voi ärsyttää innokkaita reserviläisiä, mutta mikään este se ei ole ylipäällikön tehtävien hoitamiselle.”

LÄHDE: Juhani Kaskeala, entinen Suomen puolustusvoimain komentaja, HBL 25.1.2012

Liputan julkisesti Haavistolle. En tosin tiedä, ollaanko siellä riemuissaan, kun tällaisia ydinvoimamyönteisiä sarvikuonoja liittyy joukkueeseen.”

LÄHDE: Timo Vallittu, puheenjohtaja, Teollisuusalojen ammattiliitto Team

http://siksipekka.fi

Vierailija
7/7 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta taas tuntuu, että suurin osa Haaviston äänestäjistä äänestää vain sen homouden takia häntä. Suomessa ihannoidaan erilaisuutta. Millään muulla ei ole väliä, kunhan vaan saadaan homo presidentiksi.

Tuntuu, että menee koko kilpailu ihan sairaaksi. Jos Haavisto ei olisi homo, varmaan saisi ääniä vähemmän.

Itse en äänestä kumpaakaan, molemmat huonoja ehdokkaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme