Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten ihmiset voi haista niin pahalle!

Vierailija
28.01.2012 |

Olen asiakaspalvelutyössä ja huomannut erityisesti näin raskaana ollessani (hajuaisti hiukan herkillä...), että ihmiset haisevat ihan älyttömän pahalle. Jotkut haisevat niin kamalalle röökille, että taju meinaa lähteä ja osa silkalle hielle ja lialle. Lisäksi yleinen aromi on ruoka, jonka haju leijailee nenään vaatteista yllättävän voimakkaana ja oksettavana. Eivätkö nämä ihmiset itse tajua haisevansa aivan kammottavalle?? Onko siihen itse niin tottunut?? Ja tosiaan, olen kassalla, eli en nuuskuttele ihmisiä sentin päästä vaan reilusti pöydän yli. Hyi oksetus!!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tuli katsomaan mielenkiinnosta, että onko tullu kommentteja haju valitukseen ja olen HÄMMÄSTYNYT siitä, että kuinka moni puollustelee haisevia ihmisiä!! Tarkoittaako tämä, että suurin osa tällä palstalla olevista ovat itse ahkeria tupakoitisijoita tai vähät välittävät hajuistaan, kun ollaan heti puollustelemassa, että "kyllä se on ihan normaalia, että haisee".

Ei se ole. En tarkoittanut mitään normaalia ihmishajua tai kevyttä lounasruokalan aromia vaan oikein kunnon röökinkäryä, vanhan viinan katkua ja käristetyn ruuan lemua. Niin ja tietty sitä likaisen ja hikisen ihmisen hajua. Ja todellakin, asiakaspalvelutyössä näihin odööreihin törmää aivan liian usein! HYI!

Vierailija
2/35 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin asiakaspalvelutyössä. Aikoinaan raskaana ollessa pelkäsin joskus, että tuleeko yrjö kesken asiakaspalvelutilanteen, mut ei onneksi kuitenkaan! Pakko vain yrittää pidätellä hengitystä.

Tupakan haju, voimakas ruuan haju (valkosipuli tms.) tai sit ihan vaan "likaisen työn" tekijöiden haju, usein oma huono hygienia, likaiset työvaatteet, haisee öljylle tms. Hyh. Lisäksi joidenkin hengitys haisee hirveälle! :(

Myös "vanhan talon" (siis sellainen ummehtunut, ei-terveen talon haju) haju tarttuu pahasti vaatteisiin ihmisillä. Eihän ihmiset näitä itse varmaan haista.

En tiedä onko minulla erityisen herkkä hajuaisti, kun ihan normaalistikin ei siis raskaana ollessa päivittäin jonkin verran yököttää ja pitää yrittää tiskin takaa siirtyä kauemmas vaivihkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
29.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aivan ymmärrettävää haiskahtaa työpäivän päätteeksi hieltä, keittiöltä, liuttimelta, roskikselta, tallilta tms., mikä nyt sattuu olemaan työympäristönä ja jos on fyysistä työtä, niin totta kai siinä saattaa hikoilla. Nämä hajut eivät toivottavasti ketään haittaa, tai sitten kannattaa erakoitua.

Toinen hyväksyttävä haisuliryhmä ovat erilaiset päihdeongelmaiset, syrjäytyneet, tietyt vanhukset ja mielenterveysongelmaiset, joita ei voi syyttää hygienaongelmasta, koska he ovat käytännössä edesvastuuttomia.

Se ryhmä, joka inhottaa ja jota ei voi ymmärtää ja hyväksyä, ovat ns. perusterveet, normaalituloiset ja ei-masentuneet ihmiset, jotka eivät osaa/välitä/halua huolehtia itsestään perushygienian tasolla. Tämä tarkoittaa pesemättömiä hampaita, ummehtuneen hajuisia vaatteita, talin hajua ihmisessä, hienhajua, alapäänhajua, pahan hajuista hengitystä, virtsanhajua, ulosteen hajua jne. Ja tältä kaikelta voi säästyä vain peseytymällä kerran pari päivässä, käyttämällä vessasuihkua, pesemällä hampaat aamuin illoin, käymällä hammastarkastuksissa ja gynekologilla, pesemällä ja tuulettamalla vaatteeitaan sekä käyttämällä asianmukaisia hygieniatuotteita (shampoot, pesunesteet, antiperspirantit, hammaslanka, -harja ja -tahna, erilaiset suojat virtasnkarkailuun yms.). Ei voi olla liikaa vaadittu, vai voiko?

Vierailija
4/35 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti omaan ominaishajuun tottuu. Oma mieheni käy erittäin nihkeästi suihkussa/pesulla ja silloinkin vain huuhtelee ihonsa kylmällä vedellä. Eihän se hiki lähde mihinkään. Saunan lauteet haisevat hänen jälkeensä hielle, pyyhkeet samoin kuin käsipyyhkeet .... puhumattakaan siitä että pitää samoja sukkia monta päivää peräkkäin. Hän on akateemisesti koulutettu mutta en ymmärrä miten hygienia on jäänyt näin puutteelliseksi ?? Minä haistan hänen ominaishajunsa joka paikassa, mutta hänestä missään ei haise mikään. Toisetkin huomaavat mm käsipyyhkeiden hajun, joten tämä ei ole omaa kuvitteluani. MIKÄ AVUKSI ??

Vierailija
5/35 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä haistaa. Jos käy suihkussa ja pesee vaatteitaan niin kyllä sen pahan hajun huomaa.

Jos ei huolehdi hygieniasta niin saattaa tottua. Mutta melko varmasti silloin ihmisellä on alkoholismia tai masennusta alentamassa tietoisuutta. Kyllä normaali ihminen huomaa kun tuoksuu.

Vierailija
6/35 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkään deodorantit eivät meinanneet auttaa ja suihkun jälkeen haisin hieltä jo parin tunnin jälkeen. En tiedä, miten nyt on tilanne. Tuntuu siltä, etten enää hikoile yhtä paljon kuin kolmekymppisenä ja sitä nuorempana, mutta voihan olla, että olen vain tottunut.

Itse en ole juuri koskaan haistanut semmoisia hajuja, että olisi alkanut yököttää. Paitsi tietysti vessahajut ja pesemättömän pultsarin haju. Ja voimakas jalkahien haju, joka oli yhdellä sukulaisellani...

Vaatteita en tuuleta, koska omasta mielestäni hajut eivät lähde niistä tuulettamalla pois, vaan suorastaan pahenevat. Aina pitäisi vaatteet pestä eikä sekään aina tunnu auttavan.

Tosiaan nuorempana, kun haisin niin, että itsekin sen huomasin, saatoin käydä suihkussa aamulla ennen töihin menoa, sitten taas aamulla töissä heti sinne päästyäni. Kesken päivän en kuitenkaan viitsinyt enää itseäni suihkutella.

Puolustelen näitä haisuleita, koska olen ainakin joskus itsekin heihin kuulunut ja tiedän siksi, ettei sille aina tosiaan oikein voi mitään. Tai sitten koko elämä menee pelkäksi suihkussa ravaamiseksi ja pyykinpesuksi.

Vierailija
7/35 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"käyttämällä asianmukaisia hygieniatuotteita (shampoot, pesunesteet, antiperspirantit, hammaslanka, -harja ja -tahna, erilaiset suojat virtasnkarkailuun yms.). Ei voi olla liikaa vaadittu, vai voiko?"

Tämä on se mitä en tajua. Miksi ei voi käydä pesulla ja käyttää hygieniatuotteita? Ei ole kiva kutsua kylään vierasta, jonka jäljiltä saa pestä kaiken, missä hän on istunut (pissanhaju). Eikä ole kiva mennä kylään paikkaan, jossa tulee tukehtumisen tunne jo ovella.

Liika pesuaine ja huuhteluaine on myös oma lukunsa. Ja hajuvedet, partavedet yms. Joiltakin tuntuu menneen käsitys siitä, paljonko hajusteita pitäisi laittaa.

Vierailija
8/35 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen alkaa olla siinä iässä että kavereita käy paljon kylässä ja nyt lopputalvesta olen kiinnittänyt huomiota siihen, että monen lapsen ulkovaatteet haisee tosi pahalle. Toppavaatteita ei ilmeisesti pestä lainkaan, haju on aivan järkyttävä. Ja ihan tavallisten perheiden lapsista on kysymys.

Vierailija
9/35 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutt minä haistan työssäni alkoholin hajun kun se lemahtaa ihmisen suusta enkä ole nyt ees raskaana. Raskaana ollessani oksensin ihan kaikesta hajusta mm bensa,tupakka,lasinpesu neste,purukumi,hiki,ulosteet,virtsa yms,hirvee lista ja olin viel työssä mt puolella jee jee eli oksennukset lensi vaikka missä en katsonut paikkaa.. hyh en kaipaa alkuraskautta ja pahoinvointeja...

Vierailija
10/35 |
07.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahvin haju ihmisen hengityksessä. Ja tätä eivät ihmiset oikeastaan koskaa edes ymmärrä. Lasten hajuja mä on ole koskaan haistanut, vaikka usein ihmettelenkin, kuinka likaisissa vaatteissa lasteni kaveritkin kulkevat. Eikö sitä ainoaa toppatakkia voisi vaikka pestä kerran talvessa?!

Vierailija
11/35 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

herkän nenäsi...

Vierailija
12/35 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eltaantunut, pesemätön haju, joka ei kerry ihmiseen ihan hetkessä vaan vaatii viikkojen hygienian laiminlyönnin

Vierailija
13/35 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ope ja lapset useimmiten haisevat lialle, lemmikkieläimille, ruualle, voimakkaalle huuhteluaineelle, pesemättömille hampaille tai jollekin vain kamalallle... Sitä coctailia kun haistelee huonosti ilmastoidussa luokassa päivästä toiseen, niin taju meinaa lähteä.

Vierailija
14/35 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin vanhemmat rouvat, jotka ovat kaataneet jotain Elisabet Ardenin Red Dooria litran niskaansa ennen asiolle lähtöä. Yöks!

Vierailija
15/35 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ope ja lapset useimmiten haisevat lialle, lemmikkieläimille, ruualle, voimakkaalle huuhteluaineelle, pesemättömille hampaille tai jollekin vain kamalallle... Sitä coctailia kun haistelee huonosti ilmastoidussa luokassa päivästä toiseen, niin taju meinaa lähteä.

Voin kuvitella (oksetus..)! Ja siihen vielä ynnätään sellainen esimurrosikäisen hiki, kun vielä ollaan liian pieniä deodorantille mutta silti haiskahdetaan esim riehakkaan leikkimisen jälkeen.

AP

Vierailija
16/35 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että:

n.10 lasta samaassa tilassa haisee pahalle.

Röökaajat haisee hirveälle, varsinki juuri tupakoituaan.

Vanha viina on vielä oksettavampi haju.

Hajuvedessä kylpijät pyörryttävät.

Ulkomaalaisissa on aina joku ominaistuoksu (ei välttämättä paha).

Eläinten omistajat haisee lemmikeilleen, vaikka sekään ei välttämättä ole paha haju.

Vierailija
17/35 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kammottavat hajut. Mut nyt (olen myös) raskaana kaikki hajut hyökkää. Ja aina kaupan kassalla mun taakse tulee ne spurkut tai muuten vaan vanhalle viinalle tai tunkkaselle tupakalle haisevat.

Just äsken kävin kaupassa ja kaljahyllyllä oli ukko joka löyhkäs metrien päähän vanhalle viinalle. Ja tietysti tuli mun taakse jonossa.. Oli muitakin kassoja ja lyhyitä jonoja :D niin ei kun just mun lähelle.

En suoraan sanoen viittis liikkua ihmisten ilmoilla nyt ollenkaan. Vielä pari kuukautta kestettävä.

Vierailija
18/35 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymaailmassa vain pitäisi olla aina täydellisen raikas ja hyvältä tuoksuva tilanteessa kuin tilanteessa. Ajattelepa ihmisiä, jotka kärsii esim. liikahikoilusta tai jalkojen hikoamisesta.

Vierailija
19/35 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. ruoan haju tarttuu helposti vaatteisiin esim. työpaikkojen lounasruokaloista.

Vierailija
20/35 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykymaailmassa vain pitäisi olla aina täydellisen raikas ja hyvältä tuoksuva tilanteessa kuin tilanteessa. Ajattelepa ihmisiä, jotka kärsii esim. liikahikoilusta tai jalkojen hikoamisesta.

Mikä ihme haisuleiden puolustaja sinä olet... Kyllähän jokainen ymmärtää, että ihminen haisee aina jollekin ja normaalit ihmishajut on ihan ok. Tässä olikin puhe poikkeuksellisen voimakkaasta, ei luonnollisesta hajusta.

Jos haisee viinalle, röökille, lialle, viikkojen hielle tai ruualle, se ei ole normaalia vaan huono hygienia ja välinpitämättömyyttä. Ja näitä on yllättävän paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi