Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen kaupunki Joensuu on?

Vierailija
28.01.2012 |

Olen ajatellut hakea Joensuun yliopistoon opiskelemaan, mutta en ole koskaan käynyt Joensuussa. Muualla Itä-Suomessa olen käynyt muutamia kertoja ja viihtynyt siellä, ihmiset ovat kokemukseni mukaan siellä niin helposti lähestyttäviä, tai ainakin helposti lähestyviä. ;) Itse kun olen tällainen ujostelija Länsi-Suomesta, niin kaipaan ihmisten lähestyvä minua. Itä-Suomen murrekin on aivan ihanan kuuloista.

Onko Joensuussa joukkoliikenne? Luulisin, että on... Entä minkälaisilta alueilta kannattaisi etsiä asuntoa, jos yliopistoon pääsen opiskelemaan? Onko siellä millaisia opiskelija-asuntoja? Kiitos, jos joku viitsii vastailla!

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieno kaupunki ja hienoja ihmisiä! vältä tosiaan tuota rantakylää, se on aika ankea paikka :D

Vierailija
2/17 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on sen verran lähellä keskustaa ettö matkan ajaa nopsaan pyörällä, mutta kumminkin 'kaukana' että vuokrat ei ole älyttömät. Olen asunut ympäri Joensuuta ja Noljakassa monta vuotta kun opiskelin yliopistossa.

Kiva pieni kaupunki, joka puhkea 'kukkaan' kesällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlekin on keksitty. Onnea vaan opiskelupaikan saamiseen, jos tietoja tarvitsee etsiä tätä kautta...

Vierailija
4/17 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlekin on keksitty. Onnea vaan opiskelupaikan saamiseen, jos tietoja tarvitsee etsiä tätä kautta...

google ei välttämättä kerro ihmisten omia kokemuksia. Tai no, saattaa näyttää jonkun vastaavan palstan, jolla kysellään kokemuksia. Miksei saisi kysyä täältä???

Vierailija
5/17 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muiden opiskelijoiden kanssa opiskeluaikoina hengaa kuitenkin, joten ehkä sillä ei ole niin väliä. Asuin 90-luvulla pahamaineisessa rantakylässä, eikä ollut mitään ongelmia, liekö sitten meininki muuttunut?

Vierailija
6/17 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missasit varmaan otsikkoni "trolli"... :)

Vierailija
7/17 |
22.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuu on moderni ja kaunis kaupunki. Täynnä suuria kauppakeskuksia ja suurmyymälöitä. Avattu koko ajan uusia jättikauppoja, kuten Puuilo tai Prisman jättilaajennus Suomen suurimmaksi!

KIVA JA TYYLIKÄS PAIKKA!

Vierailija
8/17 |
10.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haitko?

Vierailija
9/17 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bussit kulkee, Joensuun Elli tarjoaa opiskelija-asuntoja.

Vierailija
10/17 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joensuu on ihan kiva paikka olla ja asua. Olen syntyjäni Joensuun läheltä kotoisin, nykyisin asun kuitenkin vähän etelämpänä :)

Joensuun yliopisto taitaa nykysin kuulua Itä-Suomen Yliopistoon, mutta kyllä aika moni vielä puhuu Joensuun Yliopistosta.

Joensuun Ellit tarjoaa tosiaan opiskelija-asuntoja, mutta miulla on semmonen käsitys että opiskelija-asunnoista Joensuussa on pula. Aika moni tuttuni on ainaki vuokrannu asunnon yksityiseltä tämän asian takia. Keskusta on lähellä yliopistoa, mutta asunnot siellä tuppaa olemaan kalliimman puoleisia. Muutamalla kaverillani on asunto noljakassa ja linnunlahdella, ne alueet kans suhteellisen lähellä yliopistoa.

En osaa tuosta paikallisliikenteestä sanoa mitään, miulla ei oo siitä oikein kokemusta.

Ja mitä tuohon Joensuulaisten avoimuuteen tulee, niin enpä tiiä :D Miusta myö ollaan aluks aika varautuneita, mutta sit kun tutustuu niin meistä tulee ihan lupsakoita ja mukavia ihmisiä :)

Toivottavasti näistä neuvoista ois jotain apua. Onnea opiskelupaikan hankintaan!

Vierailija
11/17 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset avoimia ja tulevat takuulla juttelemnaan. Bussit toimii. Asua voi missä vaan kunhan ei rantakylässä. Itse opiskeli siellä 3v.

Vierailija
12/17 |
28.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä on hieno pyöräilykaupunki, reitistö mitä mainioin ja sitä kehitetään.

Keskusta-alue ja Noljakka taitaa olla yliopisto-opiskelijoiden suosiossa bussiyhteyksien takia.

Mahtava seutukirjasto, ravintoloita, ja opsikelijabileitä löytyy. Kirppiksiä on, tosin osa automatkan päässä.

Luonto on länsisuomalaisen silmään jylhempää, vettä ympärillä.

Onhan sulla varmaan oma osakuntasi täällä myös, siellä sitä luulisi tutustuvan ja opiskelijapippaloissa ?

Oletan, että liikut enimmäkseen opiskelijaporukoissa ainakin aluksi ja eikös iso osa tule muualta opiskelemaan joten paikallisista ei heti niin väliä ;)

tervetuloa :)

Vierailija
13/17 |
17.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala paikka. Asunnot kalliita ja vähän tarjolla. Yliopistolla ei mitään pikkupaikan lämminhenkisyyttä. Kaupungin infrastruktuuri muistutti huonolla tavalla 80-luvun kesistä mummolassa. Aika moni hakee ekan vuoden jälkeen toiseen kaupunkiin... kesällä kuulemma kaunista mutta kun ei siellä voi olla silloin kun ei saa töitä.

Vierailija
14/17 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan mahtava kaupunki, ja siellä on paljon opiskelijatoimintaa. esim open mic klubi, huhhuh. https://www.facebook.com/events/126723714173472/?fref=ts

Vierailija
15/17 |
03.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vastausta joukkoliikenneasiaan

http://www.jns.fi/Resource.phx/sivut/sivut-jns/aikataulut/paasivu.htx

Lehtosen Liikenne hoitaa paikallisliikenteen.

Aikataulut löytyy. Parhaat yhteydet keskustasta Noljakkaan, Rantakylään, Utraan Nepenmäelle, Hukanhaudalle, Marjalaan. Helsingistä muuttaneena yllätti että busseja menee kaksi tunnissa eikä 10 min. välein.

Keskustassa on opiskelija-asuntoja lähellä yliopistoa.

Vierailija
16/17 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
17/17 |
18.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräiden joensuulaisten naisten olisi opittava hyviä käytöstapoja; On todella typerää nauraa toisten ihmisten ulkomuodolle, tätä ilmiötä on ollut havaittavissa esim. kaupoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi