Millainen on hyvä äiti?!
Mun mielestä(ei vielä lapsia, mutta suunnitteilla) hyvä äiti voi olla monella tavalla. Hyvä äiti on suvaitsevainen( myös muita äitejä kohtaan) eikä arvostele toisten äitiyttä, ellei siihen ole karu syy. Hyvä äiti osaa vastata lapsensa tarpeistaan, mutta myös pitää yllä hyväänparisuhdetta ja itsestä huolehtimista. Hyvä äiti kunnioittaa myös miestään ja on hänelle samalla vaimo. Liian usein täällä jotkut äidit nokkivat ja haukkuvat toisia, en itse ymmärrä mitä kiksejä toisten äitien arvostelemisesta ihmiset saa. Suorasaan lapsellista kiusaamista sanoa esim. Nuorelle äidille, että "kun et imetä niin olet surkea äiti" tai " kun luot samalla uraa, niin ei sinun lapsesi sinua äitinä pidä ja mies kajoaa varmasti pullantuoksuiseen hoitajaan" Siis suunnattoman törkeetä puuttua toisten perheiden asioihin, joiden onnesta ja tilanteesta ette tiedä yhtään mitään. Kuinka moni äiti nykypäivänä luo uraa ja elää perhe-elämää samaan aikaan?! Aika moni, sitäpaitsi mielummin varakkaiden vanhempien lapsi, kuin sossunluukulla ryöväilijän yh:n lapsi. Oikeesti kannatta ihan yleisellä tasolla miettiä, kuka luulee olevansa niin "suuri ihminen" tässä maapallossa, että voi oikeesti arvostella muiden tapa olla äiti yms. Mikä on oikein ja mikä väärin? Eihän päiväkodissakaan olisi lapsia, jos suurinosa heidän vanhemmista ei kävis töissä. Luuletteko, että suomessa olis varaa elättää jokaikistä lapsiperhettä kotona sen vuoksi, että lapsen parasta olis olla kotona. Siinävaiheessa asunnot yms loppuis kesken, koska kellään ei ois varaa rakentaa taloja yms. Antakaa ihmisten elää ihmisinä ja omina yksilöinä. Erilaisuus on rikkaus ja pääasia, että koko perhe voi hyvin. Jokaisella oma paras tapa elää ja kuulostaa niin naurettavalta, kun jotkut niin vihapäissään arvostelee. Täytyy sanoa, että kyllä ne perheet pysyy yhdessä, missä ei ole talousongelmia, jossa äiti ja isi rakastaa toisia ja voi hyvin ja perheellä on rahaa irtautua arjesta ja matkailla yhdessä. Ne yhdistää vaan tunteita ja ihmiset on niin tyhmiä, että suoltaa tiettyjä tapoja, eikä kuitenkaa pysty perustelee seurauksia. Oikeesti me kaikki ollaan ihmisiä joten lopettakaa tuomitseminen. Ei ihmisten pidä alistua ja kumarrella jotain diktaattoriksi luulevaa kukkahattumammaa, joka saarnaa oikeanlaisesta äitiydestä. Minä aijon olla äiti, joka on kolme vuotta kotona lapsen kanssa tehden välillä keikkatyötä, mutta minä aijon olla myös muutakin kuin vain äiti. Olen vaimo, urheilen ja pidän itseäni hyvännäköisenä ja seksikkäänä miehelleni. Suhde on minulle hyvin tärkeä asia ja sitä täytyy vaalia, jotta lapsi sais onnellisessa perheessä elää, missä isä ja äiti näyttää rakkauden mallia lapsilleen. Minusta siinä ei ole mitään väärää, välillä lapset voi mennä isovanhemmille hoitoon, jotta me päästään matkalle ja voidaan taas hyvin arjessa. Parisuhde on yksi tärkein jaksamisen asia, että jaksaa hymyillä ja olla hyvä vanhempi. Monikaam ihminen ei jaksais olla pelkkä pullantuoksuinen ihrapallo siellä kotona, jonka per*e on naaman tilalla. Ei miehet itseään arvostamattomia naisia halua, jotka ei osaa olla enää vaimoja, vaan liikaa elävät lasten ehdoilla. Nämä parisuhteen tappajat aina kateudessaan valittaa ja haukkuu onnellisia ura perheitä, koska on niin monta syytä olla kateellinen toisten onnesta. Tämä on kuin lapset koulukiusaamassa, eikä hyväksytä toisten tapoja elää ja olla. Julmaa, mutta syyttäkää niitä arvostelevia äitejä...
Hyvä Äiti tarjoaa lapselleen/lapsilleen onnellisen lapsuuden. Opettaa ja kasvattaa lapsen niin että onni jatkuu lapsella senkin jälkeen, kun vanhemmista aika jättää!
Materia, ammatti, siviilisääty yms. on sivuseikka!
Pääasia on löytää elämässä tasapaino ja onni!
Tämän jos äiti osaa lapselleen antaa/näyttää niin on onnistunut tehtävässään!
Terveisin oravanpyörästä vieroittunut kolmen lapsen hymyilevä ja onnellinen äiti :)