Oeltteko ostaneet koskaan asuntoa, mihin pitää tehä jokin suurempi remontti?
Esim keittiö tai kylpyhuone remontti. Kysyn siksi, että myynkö tämän läävän nyt vai vasta vuosien päsätä kun olisi varaa uusia keittiö..
Kommentit (5)
kaksikin sellaista asuntoa ja aion ostaa jatkossakin. Olemme remontoineet asunnot täysin ja myyneet hyvällä voitolla.
remppaa. Mikään ole ärsyttävämpää asuntonäytössä kuin suht hyvä kämppä, joka on juuri rempattu (kalliit rempat kuten keittiö tai kylppäri) ja itse haluaisit jotain muuta. Jää kämppä ostamatta. Jos haluat hintaa nostaa niin tee simppeliä ja halpaa siistimistä.
Nuohan on vielä pikkusia remontteja, jos miettii vaikka omakotitalon kattoremonttia tai vaikka putkiremonttia tai sitä, että kaikki menee uusiksi ;)
Ei kannata minusta keittiötä rempata välttämättä. Moni haluaa varmaan tehdä sen itse. Tai sellainen sen asunnon sitten ostaa, joka haluaa itsensä näköisen keittiön tehdä. Hinta vain kodilleen :)
Ihan liian usein nykyään kuvitellaan, että kämpät pitäisi rempata ennen myyntiä. Osa ostajista nimenomaan ilahtuu, jos saavat vähän halvemmalla kunnostusta kaipaavan, koska silloin saa täsmälleen itselle mieleiset ratkaisut samaan hintaan verrattuna muuttovalmiiseen, hyväkuntoiseen mutta toisten maun mukaan tehtyyn kämppään.
Itse en koskaan edes mieti ostavani kämppää, jota mainostetaan "juuri remontoituna", koska silloin tiedän joutuvani maksamaan materiaaleista ja ratkaisuista, jotka eivät kuitenkaan ole täsmälleen oman mieleni mukaisia. Usein myyjä yrittää vielä maksattaa niistä enemmän hintaa kuin remonttiin on mennyt! Minulle siis sinun kämppäsi olisi paljon kiinnostavampi lähtökohtaisesti ilman keittiöremonttia. Kunhan kämpän hinta on sen tulevan remontin verran alempi.