Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaiset käsineet sinulla on kädessä, kun on 5-10 astetta pakkasta?

Vierailija
27.01.2012 |

Minulla on villapaset ja nahkakintaat päällekkäin enkä ymmärrä niitä, jotka tarkenee tuolla jossain ohuissa nahkasormikkaissa...

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteni palelevat todella helposti, noilla pärjään näillä säillä. Jos vielä enemmän pakkasta, jäätyy noissakin. Villalapasia saatan käyttää nollakelillä.

Vierailija
2/17 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

thermo sormikkaat, kolmella sormella. Mutta mulla jääty niissä näpit.

Palasin vanhaan systeemiin. Sormikkaat ja lapaset. Lapaset vaihtuvat paksumpiin kun pakkanen kovenee. Ei palele enää sormia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 % villaa.

Vierailija
4/17 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villateddyvuorella. Seuraavaksi ostan aidolla lampaan karvalla.

Onneksi oli nuo pari pakkastalvea tässä, niin tuli pakon edessä hommattua kunnon hanskat, joista en enää luovu. Aiemmin kuljin uhuissa villasormikkaissa, jotka eivät tosiaan olleet tarpeeksi lämpimät. Mutta kun en paremmastakaan tiennyt.

Vierailija
5/17 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

työmatkoilla, kauppareissuilla jne. neulesormikkaat, kylmemmillä keleillä neulesormikkaiden päälle tulee villalapaset. Muuten ulkoillessa toppasormikkaat kun pakkasta on yli 5 astetta.

Minä myös olen vilukissa, sormet aina jäässä. Nahkasormikkaat jää pois käytöstä n. 5 lämpöasteessa ja siirryn villaan.

Vierailija
6/17 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vielä käsineitä tarvita. mitäs sitten käteen laitetaan kun tulee kylmä?

Vierailija
7/17 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu miten voi olla niin sairasta porukaa, just miinuksen puolelle menee niin pitää pukeutua kuin olis Pohjois-navalla.

Vierailija
8/17 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkään olen ulkona, katon aina lämpötilan ja heiluuko puunlatvat ulkona..! Olen vilukissa, joten yleensä pidän lampaannahkasia kelsirukkasia. varsinkin kun työnnän vaunuja, koska siinä kädet palelee helpommin. Nollakeleillä pidän vedenpitäviä Haltin ulkoilukäsineitä.

Vierailija
9/17 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu/työmatkoilla ei välttämättä ole hanskoi laisinkaan.

Aika usein koiria viedessä käteen päätyy perus nahkasormikkaat tai sitten villasormikkaat.

Vierailija
10/17 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun on yli kymmenen astetta pakkasta, pitää olla paksummat käsineet.

Vierailija
11/17 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ihan tavalliset sormikkaat. En tiedä materiaalia, varmaan osittain ainakin villaa.

Vierailija
12/17 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidemmillä ulkoilureissuilla nahkaiset lasketteluhanskat. Ei koskaan mitään päällekkäin.

Vierailija
13/17 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sellaiset fleece-sormikkaat riittää hyvin. Tai ihan peruslapasetkin. Vasta viime talvena opettelin käyttämään toppahousuja, sitä enne en koskaan käyttänyt edes pitkiksiä.

Vierailija
14/17 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nahkasormikkaat ajaa asiansa aika pitkään. Pulkkamäessä eri hanskat, joilla voi rymytä. Hiihtäessä hiihtohanskat.

Niksi on, että kun on muulla kropalla lämmin (lue tarpeeksi vaatetta), niin käsineitä ei välttis tarvii.

Vierailija
15/17 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta työmatkoilla, kun kuljen autolla, jota en lämmitä sisätilalämmittimellä, on yleensä nahkahanskat, sellaiset ohuet.

Jos olen enemmän ulkona, laitan yleensä (eripariset) vanhat littaantuneet nahkakinttaat. Lenkillä joudun ne yleensä ottaan käsistä pois, pulkkamäessä en ota, vaikka hiki tulisikin.

On minulla jotain lämpimämpiäkin käsineitä ja lapasia ja vaikka mitä. Mutta niitä käytän sitten kylmelmmillä keleillä.

Vierailija
16/17 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole mitään tai sitten sormikkaat

Vierailija
17/17 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ei käsissä mitään tai lapaset tai kynsikkäät. Pitempään oleiluun poronnahkaiset rukkaset. Töissä Famosoft työhanskat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä