Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tuhkarokosta kohistaan jos sellainen löytyy?

Vierailija
26.01.2012 |

Mun lapsuudessa se oli normaali rokko, jonka lähes kaikki sairasti.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että sen jälkeen jokaisen vauvan vanhempi saa olla pelko persieessä. Nyt on se tilanne ettei tarvi pelätä vastasyntyneensä kuolevan yhtikäs mihinkään jos se on muuten terve. Ihmiset pitää sitä itsestään selvänä mutta ei se ole.

jos äiti on tuhkarokon sairastanut. Joten jos ottaa rokotteen nuorena eikä sairasta, altistaa itse vastasyntyneensä taudeille. Valinta on ihan oma!

Vierailija
22/28 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten lähes kaikki noin 600 oppilaan koulumme oppilaat. Yksikään meistä ei kuollut eikä tiettvästi saanut vakavia jälkitauteja. MInua 8 vuotta nuorempi siskoni sairasti tuhkarokon joskus 70-luvun alkupuolella, hänenkään "aikalaisistaan" ei kukaan koulussa kuollut.

Sen sijaan yksi luokkakaveri jäi auton alle 9v ikäisenä ja toinen kuoli 12v iässä kaaduttuaan fillarilla.

Missä ne tuhkarokkoon kuolleet oikein ovat, kun niistä ei ole tietoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että sen jälkeen jokaisen vauvan vanhempi saa olla pelko persieessä. Nyt on se tilanne ettei tarvi pelätä vastasyntyneensä kuolevan yhtikäs mihinkään jos se on muuten terve. Ihmiset pitää sitä itsestään selvänä mutta ei se ole.

jos äiti on tuhkarokon sairastanut. Joten jos ottaa rokotteen nuorena eikä sairasta, altistaa itse vastasyntyneensä taudeille. Valinta on ihan oma!

Ja tuhkarokossakin immuniteettia piisaa vain puoli vuotta.

Vierailija
24/28 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan siihen saakka suojata, kun lapsi saa rokotteen 1-vuotiaana.

Vierailija
25/28 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten olisi pitänyt antaa 1v neuvolassa kolme rokotetta. Hirveä ajatuskin antaa kolme piikkiä!! Nyt saadaan nuo piikit siis parin kuukauden välein.

Vierailija
26/28 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten olisi pitänyt antaa 1v neuvolassa kolme rokotetta. Hirveä ajatuskin antaa kolme piikkiä!! Nyt saadaan nuo piikit siis parin kuukauden välein.

on se, että vauva saisi tuhkarokon.

Todellakin otettiin kaikki rokotukset 1-vuotisneuvolassa eikä niistä tullut jälkioireita.

Vierailija
27/28 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kuolinsyistä. Itse olen sairastanut teini-ikäisenä rokotteesta huolimatta ja oli kyllä ihan kamalankamala tauti! En oo ikinä ollut niin kipeä. Ja oma äitini on menettänyt näkönsä lähes kokonaan ko. taudin takia.

Vierailija
28/28 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

There have been over 12,500 cases of measles and at least 6 deaths this year in France, with 444 cases of severe pneumonia and 14 cases of encephalitis.

Eli 14 aivotulehdusta per 12,500 sairastunutta. Jos vaikka tuplataan toi sairastaneiden määrä varmuuden vuoksi, saadaan 1 aivotulehdus per 2000 ihmistä. Oh nice...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme