Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Niinistö rukoilee hankaluuksissa, Haavisto pohdiskelee

Vierailija
26.01.2012 |

Niinistö rukoilee hankaluuksissa, Haavisto pohdiskelee

26.01.2012 15:40 | Radio Dei | Kai Kortelainen

Radio Dei otti selvää presidenttivaalin finalistien suhtautumisesta kristinuskoon.

Radio Dei otti selvää presidenttivaalin finalistien suhtautumisesta kristinuskoon.

Radio Dein Ajankohtaistunti kysyi presidentinvaalien toisella kierroksella kohtaavilta ehdokkailta Sauli Niinistöltä ja Pekka Haavistolta, mitä Jeesus heille merkitsee.

- Uskon Jumalaan, mutta en ole varma onko se aina se kirkossa saarnattava Jumala. Minulla on pitkä historia näiden asioiden pohdiskelussa, käyn erittäin mielelläni keskusteluja aiheesta, vastasi Pekka Haavisto Radio Dein Ajankohtaistunnin kysymykseen ehdokkaan uskonnollisesta vakaumuksesta.

Sauli Niinistö kuvasi suhdettaan uskoon seuraavasti:

- Jeesus on Jumalan Poika. Usko ja rukous tulevat herkemmin mieleen silloin, kun on hankalaa, mutta ihminen on epäkiitollinen. Kun menee hyvin, niin nämä kysymykset tahtovat jäädä taka-alalle, muotoili Niinistö.

Ehdokkaista Sauli Niinistö kuuluu evankelis-luterilaiseen kirkkoon. Pekka Haavisto ei ole kirkon jäsen. Haavistolla on tästä huolimatta kirkollinen luottamustehtävä Kirkon ulkomaanavun hallituksen jäsenenä.

Radio Dein Ajankohtaistunti tenttaa ehdokkaita vielä ennen vaaleja 2.2. kuultavassa lähetyksessä. Ajankohtaistunti Radio Deissä torstaina klo 9-10, uusintana klo 13-14 ja yöllä klo 01-02

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kukavain rukoilee jos on tsunamin keskellä lasten kanssa ja hengenlähtö on lähellä, niinkuin Niinistö silloin... Hädän hetkellä sen näkee ketä rukoilet vai uskotko silloinkin vain itseesi.

Hmm.... Pitäisi muistaa myös hyvinä hetkinä olla kiitollinen kaikesta hyvästä.

Vierailija
2/4 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. koko haastattelun itse kuunnellut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/4 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerro lisää siitä

joten en tiedä, uskallanko kertoa mitään, jotta en kertoisi väärin.