Miten joku VOI äänestää Haavistoa maan keulahahmoksi???
Miten on mahdollista ettei osa ihmisistä kykene ymmärtämään, että presidentin tehtävät on nykyään ulkomaan vierailut ja Suomi kuvan luonti/ylläpito?
Ei meillä tähän maahan enää Kekkosen ajan presidenttiä tule.
Useassa amaassa ei hyväksytä homoseksuaalisuutta eikä todellakaan tee tälle maalle oikeutta, mikäli presidentti on homoseksuaali.
Ja ennenkö yritätte keksiä että asenteesani on vikaa, ei, ei siinä ole. En ole homoseksuaaleja vastaan tai kielteinen. Olen vain realisti ja mietin miten Haavisto otetaan muissa maissa vastaan. Miten paljon hänen suuntautumisensa vaikuttaa useissa maissa, sehän tullaan ensimmäisenä nostamaan esille maissa, missä homoseksuaaleja ei hyväksytä.
Tuleeko se jopa vaikuttamaan ulkomaankauppoihin? Uskon, että tulee. Myös yhteisyöhön muiden maiden kanssa.
Kommentit (39)
äänestää, voi voi. Ja miten se tapahtuu? No mä laitan numeron 2 äänestyslappuun :)
muodostuminen riippuu presidentin seksuaalisesta suuntautumisesta, niin kovin on kyllä heikolla pohjalla tämä maa ja kansa sitten... Erittäin edustava, keskustelukykyinen, hyvät sovittelijan taidot omaava, kansainvälinen ja fiksu presidentti olisi Pekka Haavisto. Ja siksi kirjoitan äänestyslappuun numeron 2. Presidentin työtä ei tehdä makuuhuoneessa.
lehdessä oli juttua että Islannin ja Saksan pääministerit on julkihomoja ja jonkun maan ulkoministerikin oli. Kuulemma maailmalla suhtaudutaan hyvin ja niissä maissa jossa homoseksuaalisuutta ei hyväksytä niin ei olla kivitettykään :D Että se siitä argumentoinnista :)
esittäydytään tyyliin "Päivää! Olen Pekka Haavisto, Suomen presidentti ja olen homo.
Kun itse teen ulkomaankauppaa puhelimessa, kerron AINA seksuaalisen suuntautumiseni ja muuta yhtä tärkeää..
Oikeesti, minkäikäset tekee näin vitun tyhmiä aloituksia???????????????????????????? Kyllä on ämmällä päässä vikaa!
Ja niinhän sitä aikoinaan kohuttiin siitä, kuinka Halonen on nainen ja elää ns."susiparina" Arajärven kanssa. Ja kumpaankin asiaan ihmiset ovat kummasti tottuneet.
Ja Haavisto on jo tehnyt kansainvälistä yhteistyötä maailman turuilla ja toreilla, hän on tuttu henkilö jo monelle ulkomaiselle päämiehelle.
Homopäämiehiä ja -vaikuttajia on aina ollut ja tulee aina olemaankin. Mielestäni Haaviston kohdalla on hienoa se, että kaveri on uskaltanut tulla kaapista ulos eikä elää kulissiaviossa naisen kanssa, pitäen Antoniota matkoillaan mukana "avustajanaan" tms.
Eipä monessa maassa ole naisillakaan mitään oikeuksia, enkä todellakaan nähnyt mitään ongelmaa Halosen ollessa presidenttinä.
Äänestän kirjoittamalla äänestyslipukkeeseen numeron 2!
Ja jos Suomi ei vielä ole valmis valitsemaan Haavistoa, toivon että hän hakee uudelleen kuuden vuoden kuluttua ja tulee valituksi :D Sillä olemme joka tapauksessa matkalla kohti yhteiskuntaa, jossa seksuaalinen suuntautuminen EI ole este presidenttiydelle.
lehdessä oli juttua että Islannin ja Saksan pääministerit on julkihomoja ja jonkun maan ulkoministerikin oli. Kuulemma maailmalla suhtaudutaan hyvin ja niissä maissa jossa homoseksuaalisuutta ei hyväksytä niin ei olla kivitettykään :D Että se siitä argumentoinnista :)
Mitä ihmeen noloa olisi homopresidentissä? Kyllä taitaa jollain olla olemista omissa nahoissaan, kun yrittää täällä kääntää muutkin häpeämään jotain noin merkityksetöntä asiaa.
Voit vaikka googlailla, nimi on Guido Westerwelle.
Saksalla menee aika hyvin tällä hetkellä.
esittäydytään tyyliin "Päivää! Olen Pekka Haavisto, Suomen presidentti ja olen homo.
Kun itse teen ulkomaankauppaa puhelimessa, kerron AINA seksuaalisen suuntautumiseni ja muuta yhtä tärkeää..
Oikeesti, minkäikäset tekee näin vitun tyhmiä aloituksia???????????????????????????? Kyllä on ämmällä päässä vikaa!
Ämmä? Tarkoittanet naishenkilöä. Tosin, mitäpä kirjoitukseesi enempää voi kommentoidakaan, kirjoitus jo kertoo sinusta...hmmmm...miten asian kauniisti muotoilisi...tarpeeksi.
AP
Äänestän Haavistoa juuri siksi, että haluan välittää maailmalle kuvan Suomesta edistyksellisenä ja liberaalina maana. Halosen jälkeen se on seuraava askel. Niinistökin on ihan hyvä presidenttiehdokas, mutta samanlaisia luotettavia konservatiivipoliitikkoja nuorine vaimoineen mahtuu valtiomiesten tapaamisissa 13 tusinaan.
käy vaan oikeaan aikaan piirtämässä kakkosen lappuun.
Ööö?
Mitä ihmeen noloa olisi homopresidentissä? Kyllä taitaa jollain olla olemista omissa nahoissaan, kun yrittää täällä kääntää muutkin häpeämään jotain noin merkityksetöntä asiaa.
mä en tajunnu nyt mitä tekemistä täl on häpeemisen kanssa? tääl näyttää olevan ihmisä jotka on niitä kaikkein typerimpiä. ne osaa tehdä mustasta valkosen ja kääntää asoita niinku haluavat.
mä käsitin et alottaja puhu miten maailmalla otetaan homo vastaan.
kyl se on aika hiljasta ku mennään lähi-itään siellä ja monessa maaassa ei homoja hyväksytä. ei niitä varmaan avoimesti voida kivittään alkaa tai halveksuun mut tutustukaas useemman maan kulttuuriin niin huomaatte että homoja väheksytään ja halveksutaan ja joissain maissa homous on kiellettyä.
aatteletteko aikuisten oikeesti ettei tollaset asiat vaikuta. no uskokoon ken tahtoo ja Haaviston kannattajat tänne lisää puolusteleen ja huuteleen v-tua. kertoo hyvin millasia on haaviston kannattajat white trash porukkaa näyttää olevan.
Naispresidentti toi Suomelle paljon hyvää julkisuutta.
Elämme valistuneita aikoja, joten valtaosa ihmisistä ymmärtää nykyisin, että homoseksuaaliksi synnytään. Kyseessä ei ole valinta sen enempää kuin silmienkään väri.
Iltapäivälehtitasoinen journalismi ei kiinnosta minua, joten pidän muutenkin seksuaalisuutta jokaisen yksityisasiana.
Tarvitsemme karismaattisen, neuvottelutaitoisen ja miellyttävän ihmisen edustamaan Suomea. Pekka Haavistossa meillä on sellainen.
Miksi ihmeessä äänestäisin presidentiksi lähes eläkeikäistä ketjupolttajaa, jonka on ollut kyllin mauton avioituakseen naisen kanssa, joka ikänsä puolesta sopisi paremmin hänen tyttärekseen? (Yhtälöstä puuttuu vain tekstiviestihäiriköinti ja alkoholismi, niin likainen vanha mies -paketti olisi täydellinen.)
Näissä vaaleissa ei ratkaise poliittinen kanta, vaan osaaminen.
jonkun ihmisoikeuksia sortavan kehitysmaan arvojen perusteella???
Kyllä meidän pitää ihan rohkeasti luottaa omaan arvomaailmaamme ja toivoa, että myös nuo hullut valtiot tulevat järkiinsä.
Suomalaisilla on outo tapa miettiä aina mitä muut maat meistä ajattelevat. Sama häpeäkeskustelu oli silloin, kun Suomestä lähti "Hard Rock Hallelujah" edustamaan euroviisuihin. Pohdittiin, että loukkaako se muita maita... No miten kävi?
Suomi nimenomaan voisi näyttää esimerkkiä muille maille tässäkin asiassa (presidentti valitaan tämän ansioiden perusteella eikä sukupuolisella suuntautumisella ole merkitystä asiaan).
Mun mielestä tämä yhden ehdokkaan sukupuolinen suuntautuneisuus on ollut ihan nolottavan paljon esillä julkisuudessa. Yleensähän yksityiselämä sotketaan poliitiikkakirjoituksiin vain juorulehdissä - ei valtamediassa.
Ööö?
mä en tajunnu nyt mitä tekemistä täl on häpeemisen kanssa? tääl näyttää olevan ihmisä jotka on niitä kaikkein typerimpiä. ne osaa tehdä mustasta valkosen ja kääntää asoita niinku haluavat.
kyl se on aika hiljasta ku mennään lähi-itään siellä ja monessa maaassa ei homoja hyväksytä. ei niitä varmaan avoimesti voida kivittään alkaa tai halveksuun mut tutustukaas useemman maan kulttuuriin niin huomaatte että homoja väheksytään ja halveksutaan ja joissain maissa homous on kiellettyä.
aatteletteko aikuisten oikeesti ettei tollaset asiat vaikuta. no uskokoon ken tahtoo ja Haaviston kannattajat tänne lisää puolusteleen ja huuteleen v-tua. kertoo hyvin millasia on haaviston kannattajat white trash porukkaa näyttää olevan.
...paistoi läpi white trash...
Realisti???Asenteessa ei vikaa???? JUST JOO
Miten Guido Westerwellen homous on vaikuttanut Saksan ulkomaan kauppaan?
Haavistolla on jo monipuolista diplomaattikokemusta Homo vastaisista maista, tämän tietäisit jos lukisit muutakin kun iltapäivälehden sarjakuvia.
Oikeesti kannattaako noin vitun tyhmän edes puhua politiikasta.
ps. Mun äänestyslappuun tulee numero 6
mutta meni jo usko ihmisten täyspäisyyteen äänestettäessä kun Halonen valittiin presidentiksi. Luojan kiitos vihdoin vaihdos tulee ja saadaan parempi presidentti oli kyseessä kumpi tahansa.
Itse ainakin osaan kirjoittaa oman äidinkieleni kieliopin mukaisesti ymmärrettävää tekstiä. On todella surullista, että jotkut valitsevat presidenttiehdokkaansa sen mukaan, mitä muut meistä ajattelevat.
Ööö?
http://kaikki-elamasta.blogspot.com/2012/01/tama-aihe-pitaisi-olla-jo-k…
Tuo linkki on ollut täällä jo useammassa "kääk, se on homo" -aloituksessa. Kävisitkö kuitenkin sen katsomassa ja tuletko sitten kertomaan, miten homous on negatiivisesti vaikuttanut kyseisen homoministerin toimintaan vaikka lähi-idässä. Kun niin faktana kerrot, että se vaikuttaa. Kiitos jo etukäteen!
Ja ihan aikuisten oikeasti haluaisin kuulla, koska olen kai niin wt etten vaan tiedä :( Ja muutkin tällä kantaansa perustelevat saavat vastata!!!1!!
Se on sellaista vastuutonta uhmakäyttäytymistä, se Haaviston äänestäminen. Uskon, etteivät kaikki heistä edes halua Haaviston voittavan, mutta tekevät tällaisen statementin tai rakentavat itseymmärrystään näin, koska ovat varmoja Niinistön ylivoimasta.