Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri hankki lapsen ilman miehen lupaa ja nyt lapsella tukiperhe

Vierailija
26.01.2012 |

Hei!

Oikeasti en tajua aina ihan kaikkien naisten ajatuksenjuoksua.

Kaverini hankkitui raskaaksi miehen kanssa jota tapaili harvakseltaan, oli kertonut, että syö pillereitä. Kun kertoi miehelle, niin ei toki ilahtunut kuultuaan huijauksesta. Mies ei tapaa lasta, maksaa pakosta elatsumaksut.

Kaveri itkee nyt sitten väsymystään ja sitä, että mies ei kanna vastuutaan...mietin vain, että eikö hänellä naisena ollut vastuuta lainkaan.

Nyt sitten on saanut tukiperheen sossun kautta. Äiti elelee työttömänä eikä ole tarkoituskaan mennä töihin. Kohta varmaan hankitaan myös kunnallinen hoitopaikka lapselle, kun ei jaksa.

Oikeasti. En jostain syystä tunne yhtään myötätuntoa tätä naista kohtaan. Ymmärrän kyllä, ettei kukaan jaksa yksin, mutta...

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehessä on aina se vika, mitäs pani ilman kumia.

Ja nimenomaan silloinkin kun kyse on tahallisesta "vahingosta". Näissäkin tapauksissa sitten vedotaan vielä, että kyllä aikuinen tietää, että ehkäisy voi pettää. Mutta kun nyt on kyse täydellisestä huijaamisesta, siitä, että MINÄ päätän hankkia lapsen, koska MINÄ haluan niin.

Vierailija
22/24 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen valehtelee ja miehen pitäis kantaa vastuu?! Paskat myötätunnosta, mutta missä on MORAALI ja VASTUU! Muija vaan töihin valittamasta. Ei näitä lapsia turhalla myötätunnolla ja ymmärryksellä pelasteta. Toivottavasti saa elämään helpotusta ja lapsen huostaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaisia me ihmiset vaan olemme, kun tahdomme tarpeeksi jotain, niin saamme itsemme vakuuttumaan siitä, että on aivan oikein se hankkia ja vähättelemme ongelmia, joita siitä saattaa syntyä. Ja kun niitä ongelmia tulee, niin (toivottavasti) kuitenkin haemme niihin apua, yksin ei kenenkään tarvitse jaksaa, ei vaikka olisi ihan omaa syytään tilanteeseen hankkiutunut.

Toki ymmärrän myös sen, että tuollainen ärsyttää - fiksun ihmisen pitäisi toki myös huomata oma vastuunsa, tunnistaa virheensä ja ottaa siitä oppia. Toki lapsen tekemistä harvoin koskaa täysin katuu, koska onhan sitä saanut kuitenkin sen lapsen, mutta silti, enemmän myötätuntoa saisi, jos edes myöntäisi, että omaa syytäänhän hän tuossa tilanteessa on.

Ja joo, olen itse ollut vähän vastaavassa tilanteessa, kun halusin koiran ja vannoin vaikka yksin hoitavani sen, mutta ei siitä sitten tullutkaan mitään, myös mies joutuu koiraa hoitamaan, en vaan yksin pysty siihen. Mutta ei mies siitä kanna kaunaa, luultavasti sen vuoksi, että olen myöntänyt olleeni väärässä ja tarvitsevani apua. Ja kuka sitä apua antaisi, ellei sitten oma mies. Tämän valossa ehkä ymmärrän tuota kaveriasi - vaikka hän teki väärin, niin se ei poista tosiasiaa, että hän kuitenkin tarvitsee apua, ja on inhimillistä, että hän odottaisi apua lapsensa isältä,koska nykyään isät hoitavat niin paljon lapsiaan. Myös ne isät, jotka ei ihan oikeasti sitä lasta aluksi niin halunneet (tai minä ainakin tunnen tällaisen tapauksen)

Vierailija
24/24 |
27.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta hauska vertaus kuitekin.

Jokaisen lapsen pitäisi saada syntyä toivottuna. Ja kasvaa kummankin vanhemman ihailemana ja rakastamana. Näin ei tässä tapauksessa sitten käynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme