Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkäikäisenä vauvat nukkuvat?

Vierailija
26.01.2012 |

Itse en enää muista miten kauan kesti ensimmäisen kanssa ennenkuin nukkui yli tunnin yhteen menoon, todennäköisesti 4-5 kk iässä...

Nyt kun toinen on syntynyt niin kaipaisin jo ainakin parin tunnin unia vaikka lapsi on vasta kuukauden ikäinen. (Tiedän, kivittäkää, olen huono äiti kun en osaa valvoa enempää)

Minkäikäisenä teidän lapsenne alkoivat nukkua edes parin tunnin pätkiä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnärillä piti herätellä öisin syömään, kun syötöt oli 3h välein, samoin kotona eka viikko (sitten neuvolan terkka antoi luvan syöttää lapsentahtisesti). Eli ihan alusta saakka pisin nukkumisväli öisin oli 4-5 h. 2 kk iässä (ristiäispäivää vasten ekan kerran) nukkui 7 h putkeen, siitä sitten pikkuhiljaa välit pitenivät. Puolen vuoden-vuoden iässä nukkui klo 20-6 (10 h) ja aamumaidon jälkeen vielä pari tuntia, vuoden iästä alkaen on nukkunut ilman välimaitoja 12-13 h. Janoonsa pyytää joskus vettä (nyt 1,5 v), mutta yleensä sekin nukkumaan mennessä jo.

Ja pullolla on ruokittu 1 kk iästä saakka, mutta oman äidin maidolla 6 kk. Kiinteät aloitettu 3 kk iässä.

Vierailija
2/6 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi aamuyöstä nukkua 2-3 tuntia putkeen. Vauva viikon päästä 4kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähintään 6 tuntia putkeen yöllä. (joo ois pitänyt herättää syömään, mutta en herättänyt)

Vierailija
4/6 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alusta asti enimmillään n. 3 tunnin pätkiä, joten ilmeisesti ap olet saanut huonounisia lapsia. Huono äiti et ole, kyllä mä meen ihan sekikseen, jos vauva heräileekin useammin monena yönä peräkkäin.

Milllaisia keinoja olet kokeillut? Miten toimiin ulkona nukuttaminen, entä vieressä nukkuminen? Voisiko lämpimämmästä vaatetuksesta tai unipussista olla apua? Esim. meidän vaavilla on aina villa-aluspaita, joka pitää hänet mukavan lämpimänä, vaikka hieman kastuisikin maidosta, kuolasta tai puklusta.

Vierailija
5/6 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 4v herää vieläkin yleensä ainakin kerran yössä. Joskus useamminkin, silloin herättää veljensäkin ja känisevät sitten oikein kilpaa. Hohhoijaa...

Vierailija
6/6 |
26.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alusta asti enimmillään n. 3 tunnin pätkiä, joten ilmeisesti ap olet saanut huonounisia lapsia. Huono äiti et ole, kyllä mä meen ihan sekikseen, jos vauva heräileekin useammin monena yönä peräkkäin.

Milllaisia keinoja olet kokeillut? Miten toimiin ulkona nukuttaminen, entä vieressä nukkuminen? Voisiko lämpimämmästä vaatetuksesta tai unipussista olla apua? Esim. meidän vaavilla on aina villa-aluspaita, joka pitää hänet mukavan lämpimänä, vaikka hieman kastuisikin maidosta, kuolasta tai puklusta.

No vielä ei voi ulkona nukuttaa ja se on omakotitalossa vähän riskialtistakin (ensimmäiselle lapselle HIRVI työnsi turpansa vaunuihin takapihalla..), mutta näin pieni nukkuu tietenkin vielä vieressä.

Itsekin olen kuulema vauvana nukahdellut vain 10-15 minuutin pätkiä ja samoin teki myös meidän vanhempi lapsikin joten olen ajatellut että vauvat eivät vain nuku alussa lainkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän