kaikki vanhusten hoitajat=)
moni vuotinen oli koulutus?kiinnostaisi tietää kaikki mahdollinen=)kiitos!
Kommentit (5)
Ammattinimike on lähihoitaja. Yleensä kai 3 vuotta mutta lyhyempiäkin kursseja olen kuullut järjestettävän mut en tiedä niistä oikein mitään sanoa.
Lähihoitajaksi voi lukea sekä peruskoulupohjaisena että yo pohjaisena.
Itse olen sairaanhoitajana tehnyt myös paljon vanhustyötä, olen tehnyt myös lähihoitajan työsuhdetta.
Työssä on hyötyä siitä, että tykkää tavata uusia ihmisia, osaa arvostaa heikkoja ja sairaita ja kohdella heitä kunnioittaen, on kärsivällinen luonteeltaan, pystyy tulemaan toimeen hyvin erilaisten persoonien kanssa.
Vanhukset tykkäävät hoitajista, jotka ovat ystävällisiä, kunnioittavia, kuuntelevia, je tekevät työnsä vastuullisesti.
ei muuta kun paperit vetämään! aina on töitä ja se on arvokasta ja antoisaa hommaa :)oma kouluni kesti 3 vuotta, joista viimeinen vuosi oli erikoistumisopintoja.
t: vanhustenhoitaja
Suellä sut ajetaan loppuun ja saat kestää hirveitä työoloja.. EN SUOSITTELE!!
tosta provosoinnista että "Älä vaan mene!"
Työolot ainakin minun työpaikallani ovat hyvät, vaikka toki joskus työ on tosi kiireistä. Itse työskentelen sairaalan vuodeosastolla, mutta mulla on kokemusta myös palvelutalossa työskentelystä ja pidin siitäkin.
Koulutukseltani olen lähihoitaja, suuntautunut nimenomaan tuohon vanhustyöhön. Itse kävin sellaisen aikuislinjan, koulu kesti vähän alle 2 vuotta. Nimenomaan työkkäristä kannattaa kysellä erilaisia vaihtoehtoja, iltaopiskelu, oppisopmimus, aikuislinja jne.
Tsemppiä ja tervetuloa alalle!
ei muuta kun työkkäriin kyselemään asiasta lisää.