Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaus ja syömishäiriö

Vierailija
25.01.2012 |

Olen kärsinyt jonkinasteisesta syömishäiriöstä lähes 15 vuotta. Välillä on ollut hyviä kausia, jolloin syöminen on ollut normaalia, ja välillä taas huonoja kausia, jolloin olen laihtunut paljon ja koko elämä on pyörinyt ruoan ja syömisen ympärillä.

Nyt olen raskaana ja huomaan syömishäiriön pahenevan koko ajan. On ollut monta vuotta hyvää vaihetta, mutta nyt kaikki tuntuu muuttuneen. Jos mies ei laittaisi ruokaa ja pakottaisi sitä syömään, en söisi ollenkaan :( Ei ole nälän tunnettakaan eikä mitään tee mieli syödä.

Miten tästä voisi päästä parempaan suuntaan? Syön todella vähän, pienen aamiaisen ja lounaan/illallisen. Välillä ehkä jonkun hedelmän. Olen raskaudessani vielä aika alussa, mutta paino on jo alkanut laskea. Pelkään koko ajan lihomista, vaikka tiedän, että pakkohan minun on lihoakin, jos meinaan vauvan saada normaalisti kasvamaan ja kehittymään.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain kitkuteltua koko raskauden ja sitten lähti lapasesta oikein olan takaa. Vauva vei kaiken ajan, enkä "ehtinyt" syödä. Ja pitkän linjan syömishäiriöinen minäkin.

Vierailija
2/3 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun pitää ehdottomasti kertoa tuosta neuvolassa että saat apua! se voi oikeesti olla vaarallista tai jopa uhata vauvan henkeä tai terveyttä jos alat pelleilemään sen ruuan kanssa ja en todellakaan usko että haluat pahaa sille pienelle ihmis alulle sisälläsi... ehdottomasti puhut asiasta ja hoidat itsesi kuntoon! saanko kysyä että oliko lapsi ihan suunniteltu?? olitko miettinyt yhtään etukäteen mitä raskaus ja odotus tuo tullessaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole todellakaan enää mikään nuori tyttö ja kaiken lisäksi meillä on jo yksi lapsi ennestään eli ei ole eka raskauskaan. Siksi koen tämän jotenkin todella "nolona" asiana. Edellisessä raskaudessa en kärsinyt syömishäiriöstä ja siksi tämä tuli todella yllätyksenä. Järki tietysti sanoo, miten täytyisi syödä, mutta kun ei niin ei :(

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi