Homeopaatti puoskaroi..pelkkää uskomushoitoa
Kävinhomeopaatin vastaanotolla. se piti mulle melkein 2h haastattelun, joka tuntui vielä ihan kivalta sinänsä kun sai puhua jollekin kaikista viime vuosien tapahtumista ja painajaisista, vaikka en sinänsä tajunnutkaan mtä järkeä niistä sille on puhua. No sitten se määräsi mulle kuurin, jonka tuli puhdistaa mun kehoa. Mitään ei tapahtunut, muuta kuin että otin vahingossa eri lääkkeen (sain useampia)jonka tuli ehkäistä virtsatieinfektiota ja sen seurauksena mulle tuli virtatieinfektio oireet aivan tyhjästä.
Nyt oli sitten sellainen "tilannekatsaus" ja mä rupesin jo ihmettelemään ( ja melkein purskahdin nauruun jossain kohti sen kysymyksistä) se sen jatkuva epäoleellisten asioiden kysely "miten olet nukkunut, millainen on vointi, miten parisuhde jaksaa, miten töissä menee jne jne" "uskotko tähän asiaan" vastasin että ei mulla hirveästi uskoa tähän ole kun ei mitään ole tapahtunut ja lääkäri sen lääketieteellisin kokein todennut. "ihminen pystyy itse parantamaan itseään/kehoaan jos tahtoo"
no justiinsa tulipa sit siinä mieleeni kaverin kaveri, joka kuoli syöpään kun jätti hoitamatta ja otti vain homeopatisia lääkkeitä.
Ja siis kyllä kait homeopatiasta voi joihinkin vaivoihin löytääkin apua, mutta hieman varautuneesti suhtaudun. Fyysisen lääkkeen kuuluu olla muutakin kuin uskon tai uskomuksen asia.
Olisi kiva uskoa ja löytää sellainen kemiallisen ja luonnosta löytyvien lääkkeiden välimaasto, mutta kyllä tuosta meni vähän maku. Siinä naapurihuoneessa joku new age tyyppi jankkasi jotain enkelioppia ja jotain muita oppeja kaikkia sekaisin. Kun sain sitten siltä "uuden lääkityksen" niin jätin ottamatta.
Kokeiltua tuli, en voi suositella. Kiitos ei noille uskomuksille. Taisi sekin olla New age -tyyppi.
Kommentit (6)
on todettu lumelääkkeiksi? Niitä syömällä ihmiset kuitenkin parantuvat vaivoistaa. Mielen voima on uskomaton. En itse ole homeopatiaa kokeillut mutta uskon että se voi parantaa siinä missä esim perinteinen verenpainelääkekin tms.
voi ja voi...
uskoinhan minäkin, mutta silti se ei toiminut.
Eikä kukaan pelkän uskon tai äiti amman halauksella parannu oikeista sairauksista. Sori.
itseasiassa usko ei paranna, vaan "lääkinnällinen rituaali". Siis se homeopaatin vastaanotolle hakeutuminen ja tutkittavana oleminen ja tippojen nauttiminen käynnistää paranemisen, vaikka niissä käytännössä on vain vettä. Sama vaikutus varmaan terveyskeskukseen hakeutumisella. Joskushan vaiva helpottaa kun pääsee sairaalaan tai terkkariin.
on todettu lumelääkkeiksi? Niitä syömällä ihmiset kuitenkin parantuvat vaivoistaa. Mielen voima on uskomaton. En itse ole homeopatiaa kokeillut mutta uskon että se voi parantaa siinä missä esim perinteinen verenpainelääkekin tms.
voi ja voi...
Eikä kukaan pelkän uskon tai äiti amman halauksella parannu oikeista sairauksista. Sori.
Vaikka kuinka olisi leikkiä maailman napaa ja kaiken olevaisen ehdotonta totuutta, niin sinä olet kuitenkin vain sinä, ja mikä ei sinulla toimi, voi toimia jollain toisella.
Mulle ainakin on ihan sama millä ihmiset itselleen avun saa, kunhan saavat sen avun.
voi ja voi...
Eikä kukaan pelkän uskon tai äiti amman halauksella parannu oikeista sairauksista. Sori.Vaikka kuinka olisi leikkiä maailman napaa ja kaiken olevaisen ehdotonta totuutta, niin sinä olet kuitenkin vain sinä, ja mikä ei sinulla toimi, voi toimia jollain toisella.
Mulle ainakin on ihan sama millä ihmiset itselleen avun saa, kunhan saavat sen avun.
Sulle on varmaan myös ihan sama että joku lopettaa oikean lääkityksen vakavassa sairaudessa ja kuolee homeopaatin kynsiin.
Se mikä auttaa päänsärkyyn ei välttämättä auta munuaissairauteen vaikka kuinka uskoisit joulupukkiin.
Potilaasta tuntuu, että homppuhoitaja todella VÄLITTÄÄ hänestä ja se osaltaan saa paranemisen liikkeelle.
Humbuugiahan nuo homeopaattisest "lääkkeet" ovat. Ravistettu vesi tai sokeri ei paranna. Vedellä ei ole muistia, ja olemattomiin laimennettu aine ei paranna.
Yksi ystäväni oli kuolla, kun viattomana alkanut korvatulehdus, jota lääkittiin homeopaattisella aineella, pääsi lehahtamaan verenmyrkytykseksi.