Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monen mies sai olla leikkaussalissa mukana kun sectio tehtiin?

Vierailija
25.01.2012 |

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka oli iaka kuhistunut:-)

Vierailija
2/21 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käsittääkseni se on ihan yleistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen oli hätäsektio jossa mies sai olla mukana ja toinen oli suunniteltu ja myös siinä mies sai olla mukana :)

Vierailija
4/21 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on suunniteltu keisarinleikkaus, niin saa olla ainakin mukana. Kiireellisissä voi olla ettei saa tulla.

Vierailija
5/21 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä kovinkaan helposti taideta kieltää.

Mutta miehen pitää esim hätäsektio tilantessa osata itse toimia, ja pukea leikkaussali vaatteet päällensä. hoitajat eivät ala siinä opastamaan.

Kun vaimoni lähettiin yhtääkkiä kiikuttamaan leikkaussaliin kesken synnytyksen, ni itse menin pukuhuoneeseen pukemaan sairaalan kampeet nopsaan päälleni, ja talsin leikkaussaliin pitelemään kädestä kiinni ja silittelemään sekä lohduttamaan että kaikki menee hyvin.

Ei kukaan estellyt tai muuta, katsoivat vaan että oon asianmukaisissa varusteissa.

Kerkesin paikallekin ennen kuin varsinainen leikkaus edes alkaa.

M38

Vierailija
6/21 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitellussa saa halutessaan olla mukana, kiireellisessä ja hätäsektiossa ei ainakaan Porissa pääse mukaan. Olen kahdesti lähtenyt synnytyssalista leikkuriin yksin, nyt kolmannella kerralla kun on suunniteltu sektio, mies pääsisi mukaan mutta ei halua. Asia on mulle ihan ok, en viitti pakottaa kun toinen ei halua ja ne hoitajat pitää musta siellä hyvää huolta.

Vierailija
7/21 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ei saanut olla mukana ensimmäisessä (hätä)sektiossa, mutta toisessa suunnitellussa sektiossa sai olla mukana.

Vierailija
8/21 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli leiccaussalissa kun mulle tehtiin sectio.

Vierailija
9/21 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli suunniteltu sektio, mutta minut piti nukuttaa. kuulemma leikkaukseen joka tehdään nukutuksessa ei pääse.

Vierailija
10/21 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka oli iaka kuhistunut:-)

Vierailija
11/21 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukana. Tämä tapahtui jo vuonna 1993.

Vierailija
12/21 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

geicarin leikkausta?

Vierailija
13/21 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitellussa saa halutessaan olla mukana, kiireellisessä ja hätäsektiossa ei ainakaan Porissa pääse mukaan. Olen kahdesti lähtenyt synnytyssalista leikkuriin yksin, nyt kolmannella kerralla kun on suunniteltu sektio, mies pääsisi mukaan mutta ei halua. Asia on mulle ihan ok, en viitti pakottaa kun toinen ei halua ja ne hoitajat pitää musta siellä hyvää huolta.

että mies ei halua olla mukana lapsensa synnytyksessä.. :o

Mitkä on perustelut? Aika itsekästä.. "mä en vaan hei haluuuu"

Vierailija
14/21 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli leiccaussalissa kun mulle tehtiin sectio.

Vierailija
15/21 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun puolisoa suolestetaan jossain leikkaussalissa? Ihan oikeasti.

Se on todella kaukana mistään synnytyksestä, se on leikkaus. Vaikka sieltä vauva ulos tuleekin.

T: Molemmat kokenut.

että mies ei halua olla mukana lapsensa synnytyksessä.. :o

Mitkä on perustelut? Aika itsekästä.. "mä en vaan hei haluuuu"

Vierailija
16/21 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minäkään siellä leikkaussalissa haluaisi olla paikalla! Tässä on nyt vaan vaihtoehdot vähissä... :-D

Miestä vähän hirvittää se leikkaustilanne, vaikka olenkin vakuutellut ettei siellä mitään pääse eikä päästetä näkemään. Joten mitä minä reppanaa sinne pakotan, pyörtyy ressu vielä. Olen kahdesti selvinnyt hyvin yksinkin kun on ollut pakko, tämä kerta on se helpoin kun on nyt suunniteltu sektio. Mulle on enemmän hyötyä miehestä joka pitää tuplatulokkaista huolen sillä välin kun minä heräämössä toivun. Ei kaikki halua LEIKKAUSsaliin.

Vierailija
17/21 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin kiirreellisenä sektiona, eikä edes nukutettu. Kai siinä henkilökunta oli vähän laiskaa kun ei "vitsiinyt" ottaa miestäni sinne pyörimään...

Vierailija
18/21 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ei päässy, kiireelliseen sektioon

Vierailija
19/21 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireelliseen sektioon otamme harkinnan mukaan riippuen tilanteesta. Jos oikeasti on kiire tai hätä, tarvitsemme työrauhan äidin ja lapsen hengen säilyttämiseen. Ei se ole laiskuudesta tms sellaisesta kiinni, otammeko isän mukaan saliin. Toisinaan voi suunniteltukin muuttua ja tulla kovinkin kiire ja on pakko ohjata isä pois salista. Aina kun mahdollista toki otamme isän mukaan.

Terveisin,

Leikkaussalihoitaja

Vierailija
20/21 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös nykyään melkeinpä pelkästään hätäsektiot ole sellaisia joihin miestä ei voi (ehdi jne) saada mukaan.