Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen niin väsynyt omaan uskonlahkoon :(

Vierailija
25.01.2012 |

Olen lapsesta asti kuulunut helluntailaisiin. Ja nyt aikuistuttuani ja omia lapsia saaneena se touhu on ruvennut kuvottamaan. En haluaisi altistaa omia lapsia samaan, mitä itse olen lapsena kokenut, mutta ero on raskas. Oma äitini ja isäni todennäköisesti surisivat, kun olettaisivat minun joutuvan helvettiin kuoltuani. Itse en kuitenkaan usko näin. Uskon edelleen Jumalaan ja Jeesukseen, mutta seurakunnassa on niin paljon mätää ja ahdistavia henkilöitä, että en taida jaksaa. Onko kohtalotovereita?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raamattu ei kerro kenenkään joutuvan helvettiin, vaan jokainen tullaan tuomitsemaan viimeisenäpäivänä tekojensa mukan, ja ne jotka eivät saa ikuista elämää kuolevat lopullisesti =heitä ei enää ole missään olomuodossa.

ei ole ikuista kidutsutsta helvetissä tms

eli hanki täsmällistä tietoa raamatusta, lue siis sitä

ja tee sitten ratkaisusi, olosi helpottu : )

Vierailija
2/14 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jättäydy pois tai älä ainakaan lapsiasi vie kokoushuoneelle

Itsellä samanlainen kokemus mutta eri uskonnosta.

Närää voi alkuun tulla mutta siitä se sitten tasoittuu ajan kanssa. Jokaisella aikuisella on oikeus tehdä itse valinnat ei tarvitse toimia vanhempien tahdon mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raamattu ei kerro kenenkään joutuvan helvettiin, vaan jokainen tullaan tuomitsemaan viimeisenäpäivänä tekojensa mukaan

TÄmä on ristisiidassa sen kanssa. Kristinuskon mukaan teoilla ei ole mitään väliä, jos uskoo (vaikka uskova tietysti yrittää elää hyvin).

Kantasi on enemmän islam tai juutalaisuus näistä valtauskonnoista. Tovin islamissa helvetti taitaa olla olemassa. Juutalaisuudessa kai ei?

Vierailija
4/14 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee minulle mieleen seuraavaa. isoisäni oli aikoinaan helluntalainen, joten jotakin tiedän siitä ihan tunne-elämässä. Toisaalta 50-80 -lukujen helluntalaisuus on todennäköisesti aika erilaista kuin nykyään.

Oletko kokeillut jotain toista helluntaiseurakuntaa tai muita vapaiden suuntien seurakuntia (vapaa kirkko, kotikirkko (tausta helluntalainen), baptistit jne)? Mietin vain, että kun sanoit että on paljon mätää ja olet pettynyt tiettyihin henkilöihin. eri paikoissahan on ehkä eri asiat mätiä ja henkilönvaihdoskin saattaisi joskus olla hyväksi.

Totuus on, että jokaisessa ihmisryhmässä olis sitten seurakunnallinen tai muu, on jotakin kielteistä.

Joillekin ystävilleni (ja toiselle vanhemmalleni) oli aikoinaan tämä ev.lut. kirkko vapauttava kokemus, kun riitti vain, että istui kirkonpenkissä. (toki oli paljon muutakin toimintaa mihin saattoi osallistua, mutta periaatteessa kukaan ei ihmetellyt, jos sinne kirkkoon meni istumaan). Mutta en halua sanoa, että täällä olisi kaikki oikein: byrokratiaa riittää ja en todellakaan tule kaikkien kanssa toimeen. Koska kuitenkin ihmismäärä on sen verran iso, ainakaan itseni ei tarvitse kaikkien kanssa olla lähikontaktissa.

Netissä on sellainen paikka, jossa entiset vapaan suunnan ihmiset tuulettavat tunteitaan. Voisikohan siitä olla apua sinulle? Tässä osoite:

http://huitsinnevada.info/foorumi/

Uskontojen uhreihin kannattaisi myös varmaan ottaa yhteyttä, jos koet painostusta tai uhkailua esim helvettiin joutumisen vuoksi.

Monet uskonnollisista yhteisöistä eronneet ystäväni ovat käyneet myös terapeutin luona. mieti, kannattaisiko tämä.

Kaikkea hyvää sinulle!

Vierailija
5/14 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, uskonsisar, lähde ihmeessä pois seurakunnasta, jossa on jotakin pahasti pielessä. Olisi vain hyvä, että tällaisesta seurakunnasta eroaisi mahdollisimman paljon porukkaa, jospa herättäisi näkemään että jotain on ja pahasti pielessä.

itse kuulun sellaiseen helluntaisrk:aan, johon halusin liittyä, koska oli olo kuin tulisin kotiin, kuin sinne menee, kaikki ovat aitoja eivätkä esitä mitään, jne.

Itse tulin uskoon Vapaakirkossa, jossa oli aivan mahtava Jumalan läsnäolo vuonna 1997. Vähän aikaa siitä alkoi tulla riitoja ja sjotain mätää seurakuntaan. Koska en voinut vaikuttaa, niin lähdin pois.

Vuosia kävin mukavissa ja lämpimissä ns. kotikokouksissa.

Meidänkin paikallinen helluntaisrk oli jotenkin sellainen ettei kiinnostanut. Naapurikunnan oli kuin kotiin olis mennyt ja on edelleen, vuosien jälkeen.

Etsi ihmeessä TERVE seurakuntayhteys :)

Rukoile et Herra johattaa hyvään paikkaan ;) Tsemppiä!! löydät kyllä hyvänkin paikan missä saada kokea uskonyhteyttä hyvässä ilmapiirissä

Vierailija
6/14 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raamattu ei kerro kenenkään joutuvan helvettiin, vaan jokainen tullaan tuomitsemaan viimeisenäpäivänä tekojensa mukan, ja ne jotka eivät saa ikuista elämää kuolevat lopullisesti =heitä ei enää ole missään olomuodossa.

Jeesus varoitti helvetistä 21 kertaa uudessa testamentissa.

Helluntailaisuus perustuu nimenomaan Raamattuun, toisin kuin esim. luterilaisuus tietyissä kohdin.

Raamatun mukaan: Jeesus on tie, totuus ja elämä, ja ainoa tie Isän luokse.

Ihmisen tulee syntyä uudesti ylhäältä.

Teoilla ei voi pelastua, vaan armosta uskon kautta Kristukseen Jeesukseen. Kun Kristuksen pyytää elämänsä Heeraksi ja Vapahtajaksi, Kristuksen Henki synnyttää ihmisen uudeksi, eli ihminen uudestisyntyy.

Lueppa itse Raamattua tarkemmin. terv. eräs vastaajista

Vierailija
7/14 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin itse toisesta lahkosta. En ole hetkeäkään katunut, vaikka se merkitsi kaikista ystävistä luopumista. SUlla on tietysti vaikeampi paikka, koska oma sukusi on helluntailaisia. Mitenkäs miehesi, kuuluko hän helluntailaisiin ja olisiko avioero vaarana jos lähtisit sieltä?

Ei kannata tuhlata tätä ainoaa elämää yhteisössä jota ei koe kodikseen. Mielestäni se on suorastaan syntiä omaa itseään kohtaan (ymmärrä nyt oikein). On olemassa tervettä kristillisyyttä ja yhteisöjä, jotka eivät ole sairaita. Toisille kuivakka luterilaisuus on luonnollisempaa. Helvettiinjoutumista ei tarvitse pelätä. Jos uskosi jää kokoussalin narikkaan, ei sitä sinulla todellisuudessa koskaan ollutkaan. Enkä usko että niin käy, kun itse kerrot uskovasi edelleen.

Aloita vaikka siitä että harvennat käyntejäsi hellaripiireissä ja käy jossain muualla. Anna lasten tutustua muihin kuvioihin jotta siirtyminen ei ottaisi niin koville. Älä kerro eroaikeistasi kenellekään, ettei sinua aleta painostaa. Asia on täysin sinun ja Jumalan välinen.

Vierailija
8/14 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jehovantodistaja ole oikeassa uskossa.

Vierailija
9/14 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös kuulunut lapsesta asti helluntailaisiin ja omalla kohdallakin on tullut vastaan ahdistaviakin asiota. Nyt kun on oma lapsi niin olen tehnyt päätöksen etten lastani vie helluntai seurakuntaan jotta hän vältyisi ikäviltä asioilta joita olen itse kokenut. Yritän kasvattaa lapseni kristillisten arvojen mukaan ja antaa hyvää uskovaisen esimerkiä ja ehkä joskus vien kirkon tilaisuuksiin. Saa sitten aikuisiällä itse päättää mihin ja miten uskoo.

Vierailija
10/14 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein riittää? Teoilla on valtaisa merkitys! Niillä todistetaan se usko eli : uskon vaikutuksesta Abraham....lue Hebrealaisille 11 luku. Kysymyksessä on uskon teot ei fariseusten ´´etummaisinaolevatteot´´. Lukisitko 1 Johannes 5 luku jae 3. Koko luvunkin voit kerrata.

Vierailija
11/14 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt piti auttaa ap:ta hellumiineista eroamisessa eikä aloittaa teologista kanatappelua.

Vierailija
12/14 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään sellaista konkreettista tulipätsiä ei ole.

Vierailija
13/14 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllähän Raamattu sanoo juuri noin. Lueppa Ilmestys 20: 12-15. Kun muistat että kuolemassa ei ole yhtään mitään kuten Saarnaaja 11 luku kertoo niin siellä ei ole mitään ajatusta.

Kun sitten kuolema ja haades heitettiin tulijärveen niin se on toinen ja lopullinen kuolema. Siis kun itse kuolema tuhotaan ei enää ole kuolemaa vaan ikuinen elämä.

Vierailija
14/14 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin helppoa vaan tarvitaan faktoja, jotta tietää tekevänsä oikein! Raamattua kunnioittava ihminen tarvitsee Raamatun tuen ennekuin henkilö on valmis!

Mutulaiset huutelee omiaan eikä niillä ole juurikaan merkitystä!