Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup siivouksesta :)

Vierailija
25.01.2012 |

Aloin miettiä itsekseni kuinka sotkuista omassa kodissani oli sen viisi vuotta kun olin lasten kanssa kotona. Meillä oli aina tavarat sekaisin, hiekkaa eteisessä ja keittiössä tiskit levällään, pyykkikori tursusi jne..

Tein kolme lasta ja samaan aikaan toimin pph:na.

Lapset ei toki välittäneet sotkuista vaikka itseä häiritsi aina.

Sain aikaiseksi tehdä vain välttämättömän ja kahden viikon välein siivosin koko talon.

Nykyään kun käyn töissä ja on tarhasanvienti/hakurumba sekä vähemmän aikaa luulisi että vielä vähemmän saisi aikaan mitään mutta nykyään kotona oleminen tuntuu työn vastapainona niin ihanalta että siivoan 1-2 kertaa viikossa perusteellisesti ja meillä on aina perussiisteys.

Kiinnostaisi tietää miten teillä on saman asian suhteen? :)

Oletko ollut aina siisti/boheemimpi järjestyksen suhteen?

Mikä on vastenmielisin kotityö? Entä mikä sujuu itsestään?

Kertokaa vapaasti :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille voisi tulla vieraita melkein koska vaan. Mutta yllätys, yllätys: nyt kun olen kotona ja aikaa olisi siivota, niin pölypallot pyöriikin nurkissa. Käyn jumpissa ym, joten en ole kotosalla siivoamassa. Yritän siivota joka päivä vähän ja esim. Vessat pesen noin kerran viikossa, mutta useammin pitäis pestä, että täyttäisi mun siisteysvaatimuksen. Eli olen tullut iän myötä lepsummaksi.

Ylivoimaisesti ikävin kotityö on ruuanlaitto. Paljon mieluummin siivoan.

Vierailija
2/4 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lastenhoito tapahtuu siinä kotona, kyllähän se vaatii aikamoista organisointia, että saa ajan riittämään ja ehtii kaiken tehdä. JOs ei ole luonnostaan ihminen, jolta sujuu jatkuvasti kuuden asian tekeminen yhtäaikaa ja ohimennen.

Kun aikaa on vähemmän sitä ehkä käyttää sen tehokkaammin.

Itse kyllä otin jo pienet lapset mukaan siivoukseen ja muihin kotitöihin. Tehtiin yhdessä.

Nyt kun lapset ovat isompia ja itse teen töitä hieman kotonaolon ohella, huomaan että laiskemmin siivoan itse kaikkea. Hommat on jaettu osin lastenkin vastuulle ja niihin en puutu vaikka olisivat tekemättäkin. En siivoa teinin huonetta yksin vaikka aikaa olisikin. Voin kyllä olla kaverina siivouksessa, homma luistaa yhdessä hyvin. Mutta en ole mikään palvelija, joka passaa ja siivoaa.

Toisaalta sotkua ei tule samalla lailla enää. Lapset ei murusta syödessään, leluja ei ole enää joka paikassa, kuraa ei kantaudu sisään jne.

Meillä on oltu aika rentoja kyllä. Tärkeämpää on yhdessäolo kuin hermot piukalla siivoaminen. Jos valittavana on vaikka leipomista lapsen kanssa ja pyynnöstä, voin jättää lattianpesun tekemättä.

Kotimme on aika rönsyilevä, asutun näköinen todellakin. Leikit saa olla levällään ja tekemiset kesken, isossa talossa voi näinkin elää. Emme viihdy kliinisen avarissa, ylisiisteissä tiloissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/4 |
25.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina perussiistiä, sillä teen pikasiivouksen joka ilta ( tavarat paikoilleen, tasot puhtaiksi). Viikottain siivoan kunnolla (imurointi, kunnollinen pölyjen pyyhkiminen ja höyrypesurilla lattiat/matot, tasot ja ovet puhtaiksi) 1-3 kertaa. Ei tarttisi, mutta kun tykkään siivoamisesta niin paljon :).

Perheen kanssa on sovittu, että varsinaiset siivouspäivät ovat keskiviikko ja lauantai tai sunnuntai riippuen viikonlopun menoista. Perheessämme on kolme lasta iältään 6v, 4v ja 2v.

Lapset ovat oppineet ihan pienestä asti siivoamaan huoneensa, eli laittamaan tavarat paikoilleen. Erityisesti nuorimmainen kerää innolla tavaroita laittoilta :).

Mies hoitaa meillä astia- ja pyykkihuollon. Täyttää ja tyhjentää tiskikoneen ja pyykinpesukoneen, sekä laittaa kuivat vaatteet kaappeihin. Lisäksi hän siivoaa kerran viikossa vessan ja roskiskaapin sekä vie kierrätettävät tavarat kierrätykseen.

Toimii meillä! :)

T: toimittaja.

P.S. Toi höyrypesuri on maailman paras keksintö. Äitini sen joskus aikanaan tv-shopista tilasi meille, ja erinomaisesti on palvellut. Ihanaa, kun sillä saa puhdistettua kaikki matotkin ja petivaatteet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän