Mitä mieltä olet tällaisesta miehestä?
Kokoomuksen nuorten liitossa ja naisten liitossa on koettu kipeästi, kuinka Niinistö näyttää, että häntä kiinnostavat vain "suuret linjat". Hän ei usein edes näyttele kuuntelevansa, jos puhutaan lapsilisien, opintotukien tai äitiysloma-ajan eläkkeiden ongelmista. Niinistöstä kerrotaan myös juttuja, joissa hän puhaltaa savut tupakanpoltosta huomauttavan rouvan silmille tai haukkuu nuorisoaktiivin silmästä silmään paskanpuhujaksi. Joillekin Niinistö on sovinistisika, joka osaa nauraa vain kaverinsa Kari Häkämiehen rasvaisille vitseille.
"Olen koko työelämäni ollut hommissa, joissa on sekä miehiä että naisia, ja sama palkka samasta hommasta, siis tuomioistuimissa ja täällä kansanedustajana. Siitä on peräisin, etten mitenkään erottele onko nainen vai mies, kun töitä tehdään. Voi olla, että se näyttäytyy suoraviivaisena joillekin naisille", Niinistö puolustautuu.
Läheiset työntekijät kertovat, että Niinistö nauttii virheiden bongailusta. Omiensa ja muiden. Hän saattaa muistaa hyvinkin pitkään, jos joku on jäänyt kiinni väärästä tilastotiedosta tai laskuvirheestä. Hän vääntää tapauksista vitsiä ja naljailee, mutta asialla on vakavampikin puoli. Niinistöllä ei ole töitä epäluotettaville virkamiehille.
Mielipiteitään Niinistö ei pidä vakan alla, vaan on "kova aukomaan päätään". "Jos olen asiasta eri mieltä, ilmoitan sen kyllä. Niin kuin työsopimuslaista, Suomen pankista, joissain budjetin näkökohdista..."
Kommentit (2)
nyt haetaan presidenttiä, maan johtohahmoa, en näkisi että siinä on kovin pitkä miinus jos ehdokas ei sulata virheitä, ei palkkaa epäluotettavia virkamiehiä, saa suunsa auki, on tasa-arvoinen...
en minä mitään mukavaa miestä hae vaan kunnon presidenttiehdokasta
ja eka kierroksella äänestin väyrystä ja nyt yritän näistä kahdesta valita sitä pienempää pahaa, mutta tämä vain vahvisti ajatustani että se on niinistö eikä mikään pehmeä viherpiipertäjä
Ajatusmaailmaani Haavisto on muutenkin lähempänä, vaikkei ihan täysin mätsääkään. Kuitenkin on ihmisenä niin paljon empaattisemman oloinen, että nimenomaan henkilöpresidentiksi haluan mieluummin hänet. En tuollaista kylmää bisnesmiestä.
Kakkonen!