Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liian ylpeä hakeakseen apua..

Vierailija
24.01.2012 |

Siis minä, tyhjätasku köyhä nobody. Vielä puolivuotta sitten oli kaikki hyvin. Rahaa ritti hyvin heräteostoksiin ja pieniin matkoihin. Koskaan ei tarvinnu kassalla jännittää riittääkö rahat ruokaan ja jos tarvitsin, tai teki vaan mieli uusia vaatteita, niin menin kauppaan ja ostin niitä.

Tänään laskin kaupassa, että jos ostan 10 perunaa, yhden leivän ja maidon, niin mulle jää tilille 3 euroa. Jes, se riittää ja perunoista saan vielä huomiseksikin ruuan perheelleni.

Miten näin pääsi käymään... No työttömyys iski molempiin eli minuun ja mieheeni.

ennen yli 6000e kuukausitulot vaihtui 1300euron kuukausituloihin. Luottokortit on poikkastu ajat sitten. Lainasta maksan pelkkiä korkoja, mutta silti ei pärjätä. Vuokraan menee noin 800e/kk ja asumistukea saadaan 134e, eikä muuta.

Monta kertaa olen ollut luuri kädessä soittamassa sossuun, mutta aina jänistän.

MÄ EN HALUA SOSSUN LUUKULLE!!!!

Vaikka sieltä ehkä apua saisikin, niin en vaan pysty. Eli tässä mä säälittävä typerys sit kärsin ja alan kohta keittämään niitä pahuksen perunoita...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olisitte kadulla silloin. Käytä nyt hyödyksesi kaikki apu, sitä varten se on olemassa hyvä ystävä. Ja kohta taas saatte työtä älä huoli se on vain väliaikainen ratkaisu.

Ja jos Suomessa ei sitä työtä löydy niin myykää koko omaisuutenne ja muuttakaa sinne missä työtä on! Saattaa kuulostaa radikaalilta, mutta parempi se on kuin kitua vuosia näennäisen rikkaassa maassa köyhänä. Ei Suomi ole koko maailma. Älä anna tän maan lannistaa sua ja viedä toivon kipinää.

Vierailija
2/12 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltikin ihmetyttää. Kyllähän ansiosidonnaiset pitäisi enemmän tehdä... Vai ettekö kumpikin kuuluneet kassaan?

Ei kun sossuun vaan ap! Ei auta muu. Sitähän varten sossu on, että autetaan tilapäisissä ongelmissa. Sitä ei ole tarkoitettu vakituiseksi elinkeinoksi, vaikka jotkut niin kuvitteleekin. Juuri teidän kaltaisiin tapauksiin se on tarkoitettu.

Millaiset ammatit teillä on? Eli mikä on työtilanne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,meillä kävi samalla tavalla mutta meille kolahti tämä jo v.2008 kun miehen firma kaatui,työntekijät jouduttiin irtisanomaan ja velat jäi päälle.Siitä saakka ollaan kituuteltu ja tulot molemmilla yhteensä n.1300-1800kk.

Saatiin apua diakonilta,sossulta ja käytiin ruokabussilla pahimpaan aikaan.Nytkin olisi asiaan tarvetta mutta käsittääkseni noi on one in the life time.

Sossuun ei ole tarvetta vielä ollut mutta pian kyllä kun vuokria maksamatta mies taas kerran mokasi,huoah.

Jotenkin tähän on niin tottunut,enää ei harmita paitsi silloin kun kaverit puhuu ulkomaanmatkoistaan yms muista viisaista päätöksistään mitkä auttavat heitä kasvattamaan omaisuuttaan.Me kasvatamme vaan velkaa.

Tsemppiä ap,kyllä se siitä.Tähän tottuu ajan myötä...

Vierailija
4/12 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että rahat ei riitä edes korkoihin?

Vierailija
5/12 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohda ylpeys, ajattele että saat kunnon ruokaa. Ihmisen mitta ja arvo ei ole rahassa, työssä eikä suorituksissa - muista se.

Vierailija
6/12 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saat sieltä ruokalappuja pahimpaan nälkään. Eli maksusitoumuksen ruokakauppaan. Se ei ehkä ole mieltäylentävää mutta onko nälkäkuolema parempi?

Vierailija
7/12 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne sossuun tarvii soittaa. Printtaa hakemus, täytä, hanki kuitit ja pane postiin.

Ja miksi 6000 tuhannen tulot muuttuivat peruspäivärahaksi?

Ette sitten kuulunueet työttömyyskassaan?

Ehkä vähän puutteita elämänhallinnassa todellakin on. Sääli lapsia.

Vierailija
8/12 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen sitten jotain keikkatöitä mielummin, kotiäitiyden ja opiskelun ohella. Ei huonompi vaihtoehto, oma ylpeys säilyypi tai jopa lisääntyypi. Miltä paikkakunnalta ap olet? Jotain keikkatyötä luulis isommissa kunnissa löytyvän, ehkei omalta alalta mut jotain.

Vierailija
9/12 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi voi elättää perheenne laittomilla katumatseilla ja sinä voit alkaa myymään cräckiä.

Usassa voitte menestyä ja aloittaa uuden elämän. Sielä on alhainen verotuskin.

Tuosta tulisi muuten hyvä elokuvakin Rennien ohjaamana.

Vierailija
10/12 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on menossa YT:t ja miehen töissä myös :(. Minä en jaksa alkaa kituuttamaan kun juuri ollaan selvitty opiskeluista työelämään. Olen pahoillani AP sinun ja perheesi puolesta...

Vierailija
11/12 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no voih...kun oli noin isot tulot niin olis kyllä kannattanu pistää parituhatta euroa joka kuukausi säästöön...

ja liittoon kannattaa kuulua,-..ansiosidonnainen on parempi kuin perustyöttömyyskoravaus.

toisaalta ette te noilla tuloilla varmaan sossustakaan mitään kuitenkaan saisi..

onnea työnhakuun

Vierailija
12/12 |
24.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sieltä saa leimaa otsaan, jossa lukee "Sossun elätti".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi